!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jrjacobs
35

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
nav connect +
« Gepost op: 19 oktober 2018, 13:00:34 »
Hallo ..ik heb in de brera bovengenoemde radio zitten. Nu vind het systeem geen satellieten. Echter geeft ie de hoogte en breedtegraad wel aan, en het compas werkt ook. Heb het geprobeerd met een andere antenne met hetzelfde resultaat.
Nu wil ik proberen om de firmware van de radio te updaten naar versie 12.3. Was volgens mij de laatste update destijds.
Echter is deze firmware nergens meer te vinden .
Heeft er iemand dit toevallig nog op zijn pc staan, of een link daarnaar die wel werkt ?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:16:12 »
Ik begrijp niet helemaal hoe je wel een, neem aan correcte, lengte/breedtegraad kunt krijgen, en toch geen satellieten ? ....
Heb je er wel een kaart (navigatie CD) in zitten ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2018, 13:28:31 »
overigens zit er ook een zelftest functie op, al eens gekeken of dat eventueel wat opleverd ?

<snip>
ZELFDIAGNOSE
Met het CONNECT kan een zelfdiagnose worden uitgevoerd die ASSISTENTIE wordt genoemd.

Ga voor het inschakelen van deze functie als volgt te werk:

Druk bij ingeschakeld CONNECT (key-on) op de TRIP-toets en vervolgens op MY CAR;
Druk dan op de toetsen met het CONNECT-symbool rechtsonder het scherm.
Als in dit scherm nog 3 keer op de toetsen met het CONNECT-symbool wordt gedrukt, dan verschijnt onder het symbool INSTRUMENTENPANEEL, VIDEO EN AUDIO en POWER OFF ook het ASSISTENTIE-symbool

Kies ASSISTENTIE en daarna, in het volgende scherm, op TEST LUIDSPREKERS: dan wordt een geluidstest van alle luidsprekers uitgevoerd om de werking te controleren.

Als gekozen wordt voor: VOLGEND MENU en de draaiknop wordt ingedrukt, dan wordt een scherm weergegeven met de uitkomsten van de door CONNECT uitgevoerde controles.

Het Connect voert doorlopend een interne diagnose, een diagnose van de FM/AM- en de GPS-antenne en de diagnose van de luidsprekers uit. Er wordt geen diagnose van de GSM-antenne uitgevoerd.
Bij de interne diagnose worden niet de modules, maar alleen de verbindingen tussen de modules gecontroleerd.

1 - Luidsprekers (4)
2 - HI-FI ASK versterker
3 - GSM-module
4 - Radio-module
5 - Spraakherkenningsmodule
6 - GPS-module
7 - CD-module
8 - Mainmodule

Bovendien wordt informatie geleverd over de uitvoering (SW en HW) van het CONNECT, de modules en de productiegegevens van de modules.

GPS- EN GSM-ANTENNE
De uitgebreidste versie van het CONNECT NAV+ beschikt naast een navigatiefunctie ook over een telefoon: daarvoor zijn er twee antennes vereist: GSM-antenne voor de telefoon en een GPS-antenne voor het navigatiesysteem.
In dit geval zijn beide antenne samengevoegd in een "bifunctionele" staafantenne op de achterzijde van het dak; deze beschikt over twee aansluitstekkers voor de afzonderlijke antennes.

Het systeem CONNECT NAV, dat alleen beschikt over de navigatiefunctie (en zonder telefoon), heeft uitsluitend een GPS-antenne die weggewerkt is in de achterzijde van het dak.
de radio maakt GEEN gebruik van de antenne op het dak; de AM-antenne is gezeefdrukt op de rechter zijruit achter en de FM-antenne maakt gebruik van de verwarmingsdraden van de achterruitverwarming.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jrjacobs
35

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #3 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:53:20 »
Hoi bedankt voor je replay..cd zit er in..maar op de een of andere manier kom ik helaas niet in het diagnose menu.
*

jrjacobs
35

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #4 Gepost op: 19 oktober 2018, 21:46:52 »
Het is wel een gebrande cd...maar leest hem wel gewoon...
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #5 Gepost op: 20 oktober 2018, 09:07:02 »
Weet nog wel vanuit mijn connect+ in de 147, dat het systeem erg gevoelig is vwb lezen van CD's.....
Truuk was altijd goede kwaliteit CD,  CD-R, en met de laagst mogelijke snelheid branden...
Ook gaat het vaak niet goed met de standaard Windows cd-brander, beter is het een extern programma te gebruiken, bijvoorbeeld "Nero burning rom" ( en cd netjes afsluiten na branden )

Vermoed toch in jouw geval dat er gewoon wat mis is met de kaart CD. Indien je wel de juiste lengte/breedtegraad ziet, werkt de GPS ontvanger gewoon goed. Je zou in elk geval een kaart moeten zien......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2018, 09:36:13 »
deleted
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jrjacobs
35

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #7 Gepost op: 20 oktober 2018, 14:01:05 »
Ik zal eens naar een originele cd gaan zoeken....of ergens lenen.
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: nav connect +
« Reactie #8 Gepost op: 22 oktober 2018, 13:19:01 »
Als je een firmware gaat flashen zou het misschien lukken maar zomaar een cd word lastig. want de kaart moet geactiveerd worden. :o

Ik vondt dat te vervelend voor een oude kaart dus ik heb er een Android Nav unit in gezet.

Dit heeft wat Plussen en Minnen. Maar het resultaat vindt ik meer dan waard.

Waze, Maps en Sygic Flitsmeister Spotify netflix en Ziggo staat erop.  :13:
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nav connect +
« Reactie #9 Gepost op: 22 oktober 2018, 13:37:40 »
oudere connect+ systemen zijn niet zo luxe/beveiligd, is gewoon een kwestie van juiste kaart cd er in (bijv BeNeLux) , en draaien ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA