!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Tore
2

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 ti 2010
  • *
    - Startende Alfist
Problemen met mijn Selespeed
« Gepost op: 19 november 2018, 19:53:43 »
Goede avond,

Veel liefhebbers zullen ongetwijfeld bij het horen van de term Selespeed weer denken gaan we weer! Maar voor een niet technische sinds april van dit jaar eigenaar van een Alfa Romeo met Selespeed Toch even een probleem voor leggen voor wat info.

Mijn als komt uit 2010 en heeft net een ton op de teller. Sinds twee wegen hapert hij bij het schakelen. Hij schiet van zijn 1 in zijn neutraal en slaat soms versnellingen over.

Sterker nog , toen ik een keer voor de rontonde wilde op trekken en hij in zijn 1 stond reed de auto achteruit! Pas na dat ik de auto compleet uit hebt gezet en de sleutel uit het contact haalde en na een tijdje er weer in deed deed hij het weer normaal.

Hetprobleem doet zich mijn inziens vooral voor bij lage snelheid en toeren., hij broer ( die wel technisch inzicht heeft) heeft de olie na gekeken en kwam tot de conclusie dat de olie van de koppeling sterk vervuild was ( pikzwart en troebel ).

Hoef geen info over wel of niet Selespeed want helaas ben ik gebonde aan een automaat ( en daarbij het is gewoon een loei vette bak en die Selespeed zin er nu een maal in )

Vraag me voornamelijk af waar ik aan moet denken qua oorzaak zodat ik met wat voor informatie naar de dealer/garage mangaan. en minder mate ( klein beetje dan) de kosten want dat het een kostbaar systeem is ben ik me van bewust


Vriendelijke Groet,
 Tore
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Problemen met mijn Selespeed
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2018, 22:38:50 »
Bekabeling en stekkers van het systeem willen nog wel eens storingen geven. Zou die checken op o.a. corrosie.
Was er een verbetering met de nieuwe olie?