!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #15 Gepost op: 29 juni 2015, 11:25:44 »
Was inderdaad een erg gave dag. Door alle belangstelling voor Max was het Italiaanse gevoel er wel een beetje vanaf. Daardoor heel ander publiek. De Italiaanse muziek die tussen de vele interviews en voorstellingen werd gehouden was eigenlijk bijna misplaatst.... Anyway, naast Italie fan ben ik ook fan van F1 en uiteraard Max en moet wel toegeven dat zijn optreden samen met papa voor mij toch wel even kippevel momentje was hoor!!! En de Ferrari V12 van Alesi uiteraard ook :)

Daarnaast nog genoten van een 500 abarthje die werkelijk als een malle over het circuit ging!!!
*

ArjanB
1.992

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #16 Gepost op: 29 juni 2015, 11:39:50 »
Wel stonden voor wat betreft de Alfa's ook wel veel door elkaar qua clubs.
Ook een gevolg van de veelheid aan clubs...
De organisatie zou er goed aan doen om dit eens te bekijken en zien of dat niet anders geregeld kan worden.
De GT die naast mij stond, was van scarb (beide berijders droegen scarb shirts), maar ik zag bij varln juist twee mensen heel druk de vrije plekjes bewaken en andere alfisten weg sturen.
En bij scarb was er toch een hele grote middenpad waar geen auto's stonden.
Ergo: niet goed dus - Frank is er een evaluatie of terugkoppeling gepland met de organisatie, waarin dit soort dingen aangegeven kan worden?

All in all vond ik het wederom een geslaagd evenement, ondanks de drupjes regen tot uurtje of twee. Terugkijkend vind ik het altijd jammer dat ik te weinig tijd heb besteed 'op' de stand, om te praten met andere Alfisten, maar ja: er is ook zo veel te zien / proeven / luisteren. Dilemma.

Eens met bovenstaande opmerkingen dat de F1 demo's het italiaanse karakter hebben verwaterd, zowel qua logistiek (ruimte voor clubauto's) alsook qua dagindeling (vrij rijden voor niet-supercars enkel aan begin en einde van de dag) en publiek. Jammer.
Zandvoort is qua ligging een pareltje (lekker briesje vanuit zee die de wolken weg blaast en uiteindelijk mij toch een flink verbrande kop heeeft opgeleverd) alsook een drama door de onbereikbaarheid - omwille van die reden dus tegen vieren vertrokken; twee jaar geleden juist na de files vertrokken wat ook een goed alternatief is.

Frank: bedankt voor de organisatie  :sign0098:
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

ArjanB
1.992

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #17 Gepost op: 29 juni 2015, 11:55:06 »
wie heeft er trouwens filmpjes gemaakt / op het web gevonden van het vrij rijden?
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #18 Gepost op: 29 juni 2015, 12:06:03 »
Hoi Arjan,

Er is geen evaluatie moment met de organisatie. Het enige wat ik kan doen is een mail sturen met mijn opmerkingen. Het heeft natuurlijk ook te maken met hoeveel plek je toegewezen krijgt. De VARLN hadden maar een klein plekje, dus ik begrijp wel dat zie die vrij wilden houden voor echt alleen hun clubleden. Bij de SCARB stonden ze in het begin ook plekjes toe te wijzen en werden er mensen weggestuurd, maar het was al vrij snel duidelijk dat veel mensen toch afgehaakt zijn, misschien onder invloed van de weersvoorspellingen en de enorme opstoppingen en drukte, en die hebben dat toen ook laten varen. Ik weet wel dat er meer van onze club bij de SCARB stonden dan van de SCARB bij ons  ;)

Persoonlijk heb ik er niet zoveel moeite mee als het een beetje door elkaar staat, mits er maar ruimte genoeg is. Dat was dit jaar voor ons in ieder geval wel het geval en dus een pluspunt. Maar onze buren van de Lancia Club hadden het veel moeilijker met de beschikbare ruimte. Terugkerend karma voor het "stelen" van onze marktkraam  ;D
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #19 Gepost op: 29 juni 2015, 13:49:14 »
Dat jij er minder moeite mee hebt straalt in de club door. Ik werd al verwijderd van het SCARB stukje (10:30u) alleen omdat ik de juiste plek zocht bij CAR. Terwijl er naast mij wel een SCARB lid geoarkeerd stond...wat een verdraagzaamheid weer...
Inderdaad nog wat Lancia's die de gaatjes maar opvulden, wilde ze bijna al wegsturen :D

Maar die twee auto's met trailers erachter, stonden die eigenlijk niet verschrikkelijk in de weg?
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #20 Gepost op: 29 juni 2015, 14:11:17 »
Ja, die stonden wel een beetje in de weg ja. Maar goed, moeten toch ook ergens staan als de racertjes afgeladen zijn. :13:. Waar ik me dan wel weer over verbaas is dat iedereen automatisch eerste rij gaat staan, zelfs als dat betekent dat het de 2e rij compleet blokkeert  ;D.
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #21 Gepost op: 29 juni 2015, 14:54:10 »
Superdag gehad!!
Om 8.15 uur waren op de paddock, gelijk een stickertje bij Frankie gehaald voor het vrijrijden. Was een leuke sessie, had het idee dat er niet al te veel auto's op de baan waren, kon lekker doorboenderen!  :)

Daarna genoten van de verschillende formule 1 demonstraties. Redbull/Toro Rosso van Max klonk goed (vorige maand op Spa ook al gezien), de V10 Minardi van Jos klonk ook heerlijk en het gegil van de V12 Ferrari F1 was helemaal de max!

Om kwart over 3 eens bij Frankie geinformeerd of er nog kaartjes voor de late vrijrijden sessie over waren. Dat bleek geen probleem, toch raar dat veel mensen zich wel inschrijven, maar gewoon niet op komen dagen. Ook stom voor de mensen die zich niet meer konden inschrijven omdat het zogezegd volgeboekt was  :(
Nu anyway, om 16.50 uur dus weer gaan vrij rijden. We stonden dus te wachten, 2 auto's achter ons stond Maurice. Die had blijkbaar het restant kaartjes gehad van Frankie (die was toen net vertrokken) voor de laatste sessie na de onze en hij kwam vragen of ik zin had om de laatste sessie ook nog te rijden. Ja, natuurlijk!! Dus in totaal 3 sessies kunnen vrijrijden gisteren!! Nog eens bedankt Maurice  :13:  :13:

Voor die paar keer per jaar dat je dan eens op een circuit kan rijden, ga ik er wel 100% voor dus m'n nieuwe banden hebben lekker afgezien, hier en daar wat brokjes rubber kwijt ;D

Viel mij wel op hoe weinig 156's er eigenlijk op de baan waren en sowieso hoe weinig 156's er de hele dag maar aanwezig waren  :(

Anyway, was een topdag, Frankie ook nog eens bedankt voor de goede organisatie!

Oh, en Damas, zie net je foto's, bedankt voor het maken/plaatsen van de 3 mooie foto's van mijn auto op het circuit (de zilveren 156 met achterspoiler)  :sign0098:
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #22 Gepost op: 29 juni 2015, 15:03:50 »
Mocht je de laatste sessie nog wat langer rijden? Wij hebben enkele jaren geleden meegemaakt, toen we ook in de laatste sessie zaten, dat we gewoon zowat 40 minuten konden rijden  :13: :great: :steeringwheel:
*

leonm
321

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #23 Gepost op: 29 juni 2015, 15:07:36 »
We hebben het niet echt getimed, maar had wel de indruk dat de laatste sessie iets langer was. Was zeker geen 40 minuten, misschien een half uurtje?
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #24 Gepost op: 29 juni 2015, 17:02:36 »
Mocht je de laatste sessie nog wat langer rijden? Wij hebben enkele jaren geleden meegemaakt, toen we ook in de laatste sessie zaten, dat we gewoon zowat 40 minuten konden rijden  :13: :great: :steeringwheel:

Ik had dat met de giulietta recordpoging.
Ik heb denk ik 10 rondjes gemaakt toen.
Ben blij dat ik dat toen deed. Filevrij naar huis  :lol_hitting:
En ja het is altijd zo dat mensen zich opgeven en dan wegblijven.
Gratis inschrijven he. Hollanders.
Indien we komen gewoon inschrijven haha.
Blijft wel altijd jammer.
Zijn zat mensen die wel komen en willen rijden maar niet kunnen.
Misschien een idee om voortaan de mensen die willen vrijrijden voor te laten?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

ducati 1098
243

  • Type Alfa: 159 ti
  • ***
    - Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2015, 17:18:53 »
Dat jij er minder moeite mee hebt straalt in de club door. Ik werd al verwijderd van het SCARB stukje (10:30u) alleen omdat ik de juiste plek zocht bij CAR. Terwijl er naast mij wel een SCARB lid geoarkeerd stond...wat een verdraagzaamheid weer...
Inderdaad nog wat Lancia's die de gaatjes maar opvulden, wilde ze bijna al wegsturen :D

Maar die twee auto's met trailers erachter, stonden die eigenlijk niet verschrikkelijk in de weg?









Hoe weet je dat het een Scarb lid was??
Kwam dit van wegen de sticker.
*

Pinda
244

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v SW
  • ***
    - Alfist
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2015, 19:21:04 »
Ow was het de jouwe?  :sign0085:  ;D

SCARB sticker inderdaad.
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2015, 19:30:23 »
 :D

Ja pas op hoor, Jeroen die vermorzelt je  ;D
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #28 Gepost op: 29 juni 2015, 21:13:13 »
Of kwamen er mensen uit die auto met bretels aan..
Re: Napraat Italia a Zandvoort
« Reactie #29 Gepost op: 29 juni 2015, 21:21:18 »
...en rode broeken  ;D