!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Gepost op: 20 januari 2013, 14:25:02 »
Hoi Frankie, Remco,
Dit is het apparaat dat ik zag waar ik het over had tijdens de oliebollen meet http://www.dragtimes.com/video-viewer.php?v=wiViPKIoG68&feature

Was voor mij nieuw, iemand ervaring hiermee?
Heb het niet nodig, was n.a.v. geouweneel over klepvervuiling met een oliebol in de hand.
Echte mannen hebben geen tang nodig....
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #1 Gepost op: 20 januari 2013, 16:47:54 »
Hier heb ik dat walnutblasting:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=R-HlWELr4Zk[/youtube]
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #2 Gepost op: 22 februari 2013, 10:36:39 »
Je moet ze verdorie wel eerst pellen....
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #3 Gepost op: 2 maart 2013, 14:03:20 »
Ik houd het nog steeds bij Forté, van de week een 335 met directe inspuiting gereinigd, en alle klachten zijn verdwenen. Niet meer stotteren in houden en geen foutmeldingen meer. En het voordeel is dat je geen apparaat hoeft aan te schaffen. Ik geloof zelfs dat je dat walnoten ding maar een paar keer op een motor mag gebruiken (was bij mitshibusi zo ivm slijtage)
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #4 Gepost op: 2 maart 2013, 18:06:20 »
Forte?
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #5 Gepost op: 3 maart 2013, 09:20:02 »
Injectie reiniger bedoel je?

Remco, waar had jij die mooie scanner vandaan die je bij de oliebollenmeet bij je had?
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #6 Gepost op: 3 maart 2013, 10:50:03 »
Ik gebruik tegenwoordig voor vervuilde inlaat kanalen valvecleaner van Forté. Vroeger gebruikte ik een combinate van airintake cleaner, olefin resideu cleaner en liet dat weken. Het grote voordeel van valve cleaner is dat het een mouse is, en daarna vloeibaar wordt.

Ik zal hieronder even het tabblad zetten over valvecleaner (via tapatalk)

Het uitlees apparaat had ik via de volgende link besteld

http://www.autodiagshop.de/wholesale/maxiscan-ms509-obd2-scanner-code-reader-live-data-41.html



*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #7 Gepost op: 3 maart 2013, 10:57:13 »
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #8 Gepost op: 3 maart 2013, 19:04:19 »
Top! Dank je.
Die forte kende ik niet, ook dank, ga ik onthouden mocht het ooit nodig zijn.

Ik heb airco (ventilatiekanaal) cleaner ooit gebruikt die ook als schuim erin ging en daarna als vloeistof eruit werd geblazen, werkte ook goed.

Ik ff naar de OBD shop kijken wat ze allemaal voor moois hebben.

Zoek me de /;€@@|% voor een (betaalbare) airbag resetter voor mijn Fiat Ulysse (oude type)....vind het maar niet...

Ben ondertussen naar een alleskunner aan het kijken, meteen van al het gezeik af...maar ja €€€
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #9 Gepost op: 3 maart 2013, 19:19:30 »
Deze obd tool kan helaas geen airbag resetten. Maar kun je dat niet met FES?
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #10 Gepost op: 3 maart 2013, 20:46:40 »
Dat wist ik Remco, ik heb mijn oog op de 10 in 1 resetter en de CAN service interval & airbag resetter, zal ze ff mailen.

Tsja, ik heb FES, nu MES (multi), zit alles in tot een Croma met Ferrari motor ....maar geen Ulysse natuurlijk.....

Koppijn ervan, want het is dezelfde auto als de Peugeot 806, Citroen Evasion en de Lancia Phedra, maar niemand weet welke ECU er nou in zit, Frans of Italiaans??

Airbag idem, vreemd merk...en die maakt sluiting. Zal de airbag ring wel zijn, of misschien een relais wat eerder problemen gaf, maar ja, zonder eigen resetter blijft het k¥t zo'n storing oplossen, vind je niet?

Kan ik slecht tegen als ik van iemand anders afhankelijk moet zijn.
Echte mannen hebben geen tang nodig....
*

Remco S
419

  • Type Alfa: 156 1.9 JTD 16v/Giuletta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #11 Gepost op: 3 maart 2013, 21:41:13 »
Ik heb tegenwoordig ook een orgineel peugeot obd uitlees apparaat, maar heb hem nog niet draaiend. Ik zal morgen weer eens een poging wagen, want ik heb net de instalatie uitleg ontvangen. (Mijn meisje rijd sinds kort een 206cc)

Mocht die werken, dan kan ik ff kijken of er iets voor jouw fiat instaat.
*

Masso
639

  • Type Alfa: 156 GTA formerly 2.5V624v
  • *****
    - Super Alfist
  • Echte mannen hebben geen tang nodig...
Decarbonizer apparaat
« Reactie #12 Gepost op: 3 maart 2013, 23:57:41 »
Dat zou tof zijn, dank.
Als ik weet wat dat ding nodig heeft, kan ik gericht shoppen.

ELM werkt niet & de k-line kabel ook niet. Generiek kan ik met KWP2000 motor DTCs uitlezen en wissen, dat wel.  Ik had ooit een simpele Batavia scanner gekocht bij Conrad, die doorloopt een drietal pre-CANBUS (simpele) protocollen ISO/KWP2000/nog eentje wat ik ff kwijt ben, weet je wat ik bedoel?

Maar uiteraard geen abs of airbag of service interval.
Echte mannen hebben geen tang nodig....
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #13 Gepost op: 12 juni 2018, 22:21:13 »
Zo even een heel oud topic afstoffen.

Alle direct ingespoten benzine motoren hebben last van koolafzetting op de kleppen en in het inlaattraject van de cilinderkop. "Vroeger" zaten de injectoren in het inlaatspruitstuk waardoor het inlaattraject vanaf de injectoren + de kleppen automatisch redelijk gehouden werden door de ingespoten benzine. Met name bij de (T)FSI motoren en een aantal BMW motoren is walnut blasting een vrij populaire manier om alles weer schoon te krijgen. Gek genoeg lees ik er in het Alfa wereldje zo goed als niets over... In principe zouden alle huidige direct inspoten motoren hier last van moeten hebben.

Zelf heb ik momenteel de klacht dat bij deellast de motor niet meer (zo) soepel oppakt. Het voelt een beetje alsof de turbodruk opbouw hapert. Bij vollast geen enkel probleem, dan gaat er waarschijnlijk zoveel flow door de inlaat dat je dit niet merkt. Huidige km-stand is ca 140k. Ik zelf vermoed dat dit te maken heeft met vervuiling in de inlaat, de garage deelt deze mening. Turbo zelf lijkt vooralsnog gewoon in orde.

Hier wat voorbeeld foto's van voor en na de behandeling. Als je die foto's ziet is het niet vreemd dat dit merkbaar is tijdens het rijden.

http://www.hbttechniek.nl/audi-tfsi-fsi-inlaat-carbon-build-up--koolstof-afzetting--aanslag-kleppen-inlaatspruitstuk-reinigen-blasting.html

Is er iemand hier die ervaringen heeft met walnut blasting bij Alfa's? En zo ja, met welke partijen?

EDIT: Kan iemand dit topic wellicht verplaatsen naar het juiste (sub)forum?
*

thijsk89
168

  • Type Alfa: Giulietta Veloce
  • ***
    - Alfist
Re: Decarbonizer apparaat
« Reactie #14 Gepost op: 16 juni 2018, 12:06:51 »
Toevallig laatst op FB gezien!
https://www.facebook.com/groups/1479871275377304/permalink/1943101105720983/
Meen dat dat ook iemand van hier is? Is dat niet Ebuzz? Of ben jij hier door Serge in getaged zie ik nu haha.