!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa-073
36

  • Type Alfa: Alfa Guilietta QV TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #30 Gepost op: 8 juni 2018, 11:41:25 »
Citaat van: Alfa 147 Ti op  8 juni 2018, 09:19:26
Citaat van: Alfa 147 Ti op  8 juni 2018, 09:19:26
Alfa een keer wordt overgenomen door een bedrijf die echt wil investeren in Alfa anders gaan ze het niet reden is mijn idee.
Wat ik hier en ook op andere sites regelmatig terug zie is de enorme onderschatting van wat Alfa heeft geinvesteerd:
Een totaal nieuw (Giorgio) platform wat voor Guilia en Stelvio wordt gebruikt
3 totaal nieuwe motoren (2.2 Diesel, 2.0 Benzine en de 2.9 V6).

Als je kijkt naar andere autofabrikanten, noem mij er 1 die zoveel nieuwe motoren in zo'n korte tijd heeft ontwikkeld en op de markt gebracht. Aangezien de aantallen die Alfa van die auto's en daarmee de motoren verkoopt relatief heel gering zijn (vergelijk maar met oa VAG, Daimler, BMW) duurt het ook best lang voordat er genoeg centjes verdiend worden om nieuwe modellen te ontwikkelen en met name te lanceren.

Daarnaast kost het ook nog heel veel geld om nieuwe markten te betreden (China en VS)

FCA heeft dus juist heel veel geld in Alfa Romeo gestoken. Als je die investeringen verdeeld over de verkochte aantallen zelfs bizar veel geld!
Neemt niet weg dat ik graag ook een opvolger voor de Guilietta zou zien, net als een SW voor de Guilia. Voor de Guilietta opvolger nog (best veel) geduld. En gezien belangstelling voor SW in China / VS, gaat die SW er (helaas) niet komen.
Huidig Fiat 124 Spider BS1 (berijder sinds 1995)
Vroeguhr:
Iets anders / 159 SW 2.0JTD / Mito 1.3 JTD / 159SW 1.9 JTD Q Tronic / 156 SW JTD / 156 SW JTD
156 JTD / 155 JTD / Iets anders / 75 TS / 75 TS / 33 1.5 Q Oro
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #31 Gepost op: 8 juni 2018, 11:56:22 »
Citaat van: Alfa-073 op  8 juni 2018, 11:41:25
Citaat van: Alfa-073 op  8 juni 2018, 11:41:25
Citaat van: Alfa 147 Ti op  8 juni 2018, 09:19:26
Citaat van: Alfa 147 Ti op  8 juni 2018, 09:19:26
Alfa een keer wordt overgenomen door een bedrijf die echt wil investeren in Alfa anders gaan ze het niet reden is mijn idee.
Wat ik hier en ook op andere sites regelmatig terug zie is de enorme onderschatting van wat Alfa heeft geinvesteerd:
Een totaal nieuw (Giorgio) platform wat voor Guilia en Stelvio wordt gebruikt
3 totaal nieuwe motoren (2.2 Diesel, 2.0 Benzine en de 2.9 V6).

Als je kijkt naar andere autofabrikanten, noem mij er 1 die zoveel nieuwe motoren in zo'n korte tijd heeft ontwikkeld en op de markt gebracht. Aangezien de aantallen die Alfa van die auto's en daarmee de motoren verkoopt relatief heel gering zijn (vergelijk maar met oa VAG, Daimler, BMW) duurt het ook best lang voordat er genoeg centjes verdiend worden om nieuwe modellen te ontwikkelen en met name te lanceren.

Daarnaast kost het ook nog heel veel geld om nieuwe markten te betreden (China en VS)

FCA heeft dus juist heel veel geld in Alfa Romeo gestoken. Als je die investeringen verdeeld over de verkochte aantallen zelfs bizar veel geld!
Neemt niet weg dat ik graag ook een opvolger voor de Guilietta zou zien, net als een SW voor de Guilia. Voor de Guilietta opvolger nog (best veel) geduld. En gezien belangstelling voor SW in China / VS, gaat die SW er (helaas) niet komen.

Er is inderdaad behoorlijk geïnvesteerd, maar die motoren zijn natuurlijk niet echt compleet nieuw. De 2,2 JTD is gewoon een doorontwikkeling van de reeds bestaande 2,0 JTD (en is niet exclusief voor Alfa Romeo). Voor de TBi geldt hetzelfde, ook dat is een doorontwikkeling. Het Giorgio platform wordt ook concern breed (dus ook Dodge, Jeep etc.) gebruikt en is dus ook niet exclusief voor Alfa Romeo. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet, tegenwoordig moeten zoveel mogelijk dezelfde onderdelen in zoveel mogelijk verschillende modellen gebruikt worden tbv de marge's.
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #32 Gepost op: 9 juni 2018, 01:17:32 »
Alternative facts! Five billion euro also paid for the development of three new engine families – a 2.0-litre petrol and 2.2-litre diesel, and a 2.9-litre twin-turbo V6 – that will power Giulia and the SUVs. Five billion euro, then, is not a lot to spend on five completely new cars and three completely new engines.
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #33 Gepost op: 9 juni 2018, 01:25:50 »
Nou ik denk dat het meeste geld gestoken is in het ontwerp en design van de Giullia en Stelvio.
De motoren zijn volgens mij vooral door ontwikkelingen van wat FCA al in huis had, zoals Frankie ook al aangeeft.
Al weet ik dit niet helemaal zeker wat de 2.0T aan gaat.
Volgens mij is dat wel een nieuw ontwikkelde motor.
De 2.9 V6 is ook niet echt een nieuw ontwikkelde motor door Alfa Romeo.
Volgens mij is dit gewoon de V6 van de Ghibli, of heb ik dat mis?
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #34 Gepost op: 9 juni 2018, 09:13:49 »
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
Nou ik denk dat het meeste geld gestoken is in het ontwerp en design van de Giullia en Stelvio.
De motoren zijn volgens mij vooral door ontwikkelingen van wat FCA al in huis had, zoals Frankie ook al aangeeft.
Al weet ik dit niet helemaal zeker wat de 2.0T aan gaat.
Volgens mij is dat wel een nieuw ontwikkelde motor.
De 2.9 V6 is ook niet echt een nieuw ontwikkelde motor door Alfa Romeo.
Volgens mij is dit gewoon de V6 van de Ghibli, of heb ik dat mis?

Ja dat klopt allemaal niet haha. De 2.0 is gloednieuw. De 2.9 is een Ferrari motor waar 2 cilinders vanaf zijn gehaald. Maar dat is in feite ook bijna een compleet nieuwe motor. Het is niet zo simpel als enkel de zaag erin zetten.

Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Ik rijd een week lang alleen maar hard
« Reactie #35 Gepost op: 9 juni 2018, 13:46:30 »
Test NRC Alfa Romeo Giulia
Met de langverwachte Alfa Giulia schitteren de Italianen nog één keer tegendraads, schrijft Bas van Putten

Het is een Alfa en dus moet ik de emoties voelen van het brand dna, dat volgens de makers helemaal terug is. Ik zie waar het zit en ik voel wat het wil, mijn ziel en zaligheid. De retro-hints verwijzen stralend naar het roemrijke verleden. Het driespaaks sportstuur – check. De in twee reuzenpeniskokers afgezonken snelheidsmeter en toerenteller – check. De startknop op het stuur zal het sport-gen voorstellen. De krapte rond de laag geplaatste bestuurdersstoel triggert gewiekst de erotiserende versmelting met de cockpit.

De Giulia heeft de typisch Italiaanse onhebbelijkheden waar Alfisten dankbaar onder lijden. De pedalen zijn verzonken in een nis die mijn met 44 relatief bescheiden schoenmaat hindert. Hij is gemaakt voor kleine, boze mannetjes. Anderzijds kan ik het ook in diepte verstelbare stuur praktisch op schoot trekken, vuistregel één voor harde actie. Tweede bron van geluk is de mechanisch zwaar schakelende zesbak waarvan iedereen roept dat je hem niet moet hebben, omdat de diesel-Giulia met achttraps automaat meer koppel levert. Dat argument is een belediging voor het genot van de fysieke arbeid.

Ik ben alleen bevreesd dat hij te goed is. Zelfs het multimedia-systeem functioneert, al kost het de software enige moeite zich mijn via Bluetooth aangekoppelde telefoon te herinneren. Een echte Italiaan moet kapot zijn. Vooruit, ze hebben er dan ook heel lang aan gewerkt.

Het heeft geloond. God, wat is die auto goed. Het evenwicht tussen gracieuze beweeglijkheid en rotsvaste balans werkt aanstekelijk. Met dat stuur op schoot heb je een telepathisch apparaat dat je met je gedachten kunt besturen. Er zit vechtlust in de Giulia, een ouderwets, als dom machismo weggehoond esprit dat in foutere maar betere tijden kleine, boze Italianen bluffend door het leven sleurde. Ik rijd er een week lang alleen maar hard mee. Zulke klaverbladen- en rotondetijden overtref ik nooit meer. In de door meelopers gedomineerde sector middenklasse sedans is dit een van de leukste witte raven. De viercilinder diesel met 180 pk blijft onder alle omstandigheden nog vrij zuinig ook.

Maar hij is wel heel erg te laat.

Schone schijn

In 2015, toen de veelvuldig uitgestelde Giulia eindelijk dreigde te komen, vond in Italië de statische onthulling van de auto plaats. Statisch betekent: kijken, niet rijden. Fiat/Chrysler-baas Sergio Marchionne beloofde in een vlammende toespraak dat het weer een echte Alfa werd, de eerste in decennia, met eindelijk weer achterwielaandrijving en fantastische rijkwaliteiten. Hij had er een dream team van begenadigde techneuten en designers op gezet, die in totale afzondering het Alfa-dna hadden heruitgevonden. Er waren grote woorden en smachtende muziek, het was Italië. Andrea Bocelli droeg een gedicht over de autoliefde van zijn vader voor en zong de aria Nessun dorma van de Lancia-rijder Puccini. Zonder een meter te hebben gereden keerden wij huiswaarts, verrukt over de show en structureel ontmoedigd door de schone schijn van de beloften.

De lieve heer weet welke prijs het merk voor dat getreuzel zal betalen. Nu hij er is, zijn de met smart wachtende Alfamannen al naar Passats en Audi’s afgedropen, de leasecontracten waren niet van elastiek. Ander dingetje: de aandrijflijnen zijn fossiel. Het wordt diesel of benzine, allebei met 21 procent bijtelling. Tegen de tijd dat Alfa een plugin hybride-versie klaar heeft zijn we allang door een komeet verwoest. De Nederlandse leaserijder zou er door het wegvallen van de fiscale voordelen op stekkerauto’s trouwens niets aan hebben. En waarom zou hij überhaupt het volle pond betalen voor het herboren rijgeluk dat in de file geen kantoorman vlot trekt?

Ik denk dat het Alfa Romeo niets kon schelen. Met Van Speijk-achtige doodsverachting hebben ze daar besloten nog één keer tegendraads te schitteren. De Giulia is helemaal niet gebouwd voor de toekomst, hij komt excuus maken voor de verloren jaren van de voorwielaangedreven nep-Alfa’s die Marchionne met het schaamrood op de kaken afserveerde. Hij is romantisch suïcidale geschiedcorrectie met de grote gevoelens van een Puccini-aria of een smartelijk gedicht over een autofiele vader; kitsch recht uit het hart. Was hij dat tien jaar geleden maar geweest, toen hij nog kon. Nu zal de Giulia perspectiefloos gloriëren op de doodlopende wegen langs de rand van de vulkaan die Alfa zal verzwelgen. Wat was hij mooi, die laatste dans. Daarom zeg ik, Audi-jongelui, in jullie taal: ik zou hem doen. Voor die twee klaverbladen op de hellegang van woon naar werk. En om een tijdperk af te sluiten. Lust in vrede.
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #36 Gepost op: 9 juni 2018, 13:49:07 »
Monteur van de dealer vertelde mij juist dat se 2.0 gewoon een doorontwikkeling was van de 2e generatie 1750 uit de 4C/Giulietta QV (>2014)

De 2.9 V6 is inderdaad de motor van de Ferrari California minus 2 cylinders, maar zoals Alfata al aangeeft is het niet gewoon even eraf gezaagd.
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik rijd een week lang alleen maar hard
« Reactie #37 Gepost op: 9 juni 2018, 14:28:38 »
Mooie melancholische column, die helaas de spijker op z'n kop slaat. Maar hopelijk zit Bas er naast.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Ik rijd een week lang alleen maar hard
« Reactie #38 Gepost op: 9 juni 2018, 17:38:20 »
Goed verhaal.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #39 Gepost op: 9 juni 2018, 20:51:23 »
Mooi om te weten weer wat geleerd  ;)
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #40 Gepost op: 9 juni 2018, 22:03:28 »
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
De 2.9 V6 is ook niet echt een nieuw ontwikkelde motor door Alfa Romeo.
Volgens mij is dit gewoon de V6 van de Ghibli, of heb ik dat mis?

Opvallend is dat de nieuwe CEO van Alfa Romeo, een vrouw waarvan ik de naam even kwijt ben, onlangs in een interview geirriteerd reageerde op eenzelfde bewering van een journalist, door sterk te benadrukken dat de 2.9V6 absoluut géén Ferrari-motor is, maar een door door-en-door Alfa Romeo-motor die door de eigen ingenieurs ontwikkeld is. Daaraan toevoegend dat Alfa Romeo de kennis en kunde heeft om dit zelf te doen.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #41 Gepost op: 9 juni 2018, 22:55:59 »
Citaat van: bekkie op  9 juni 2018, 22:03:28
Citaat van: bekkie op  9 juni 2018, 22:03:28
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
Citaat van: MysteryAngel op  9 juni 2018, 01:25:50
De 2.9 V6 is ook niet echt een nieuw ontwikkelde motor door Alfa Romeo.
Volgens mij is dit gewoon de V6 van de Ghibli, of heb ik dat mis?

Opvallend is dat de nieuwe CEO van Alfa Romeo, een vrouw waarvan ik de naam even kwijt ben, onlangs in een interview geirriteerd reageerde op eenzelfde bewering van een journalist, door sterk te benadrukken dat de 2.9V6 absoluut géén Ferrari-motor is, maar een door door-en-door Alfa Romeo-motor die door de eigen ingenieurs ontwikkeld is. Daaraan toevoegend dat Alfa Romeo de kennis en kunde heeft om dit zelf te doen.

En dát noemen ze nou marketing.
Tuurlijk gaan ze niet zeggen dat hun blok ergens anders vandaan komt. (Net als dat se Sauber F1 een echte Alfa-motor heeft...lol)
En dat doen alle merken, of dacht je dat in die Audi A3 een andere motor (en meer) zit dan in de Golf, Leon en Octavia? Volgens de brochures wel, maar iedereen weet wel beter.
En zo gaat dat met alle concerngenoten, die ook allemaal techniek uitwisselen.



'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #42 Gepost op: 10 juni 2018, 09:25:37 »
Weer een voorbeeld van ‘alternative facts’. Tim Kuniskis is sinds februari 2018 de nieuwe chef (CEO) van Alfa Romeo en Maserati. Weet dat Maserati voor al haar modellen, motoren ‘krijgt’ exclusief van Ferrari. Ze hebben in juni aangegeven dat dit ook voor de nieuwe hybride en elektrische zal gelden. Alfa Romeo heeft met de Quadrifoglio (Giulia en Stelvio) op de Nurburgring laten zien te beschikken over de snelste sportsedan en sport uv (ik zou er een Porsche voor laten staan). Dat bij de ontwikkeling van de Giulia en Stelvio ex engineers van Ferrari hebben meegewerkt is een feit. Kijk ook naar de startknop op het stuur en de ‘Ferrari’ schakelflippers die zo lijken te komen uit een 488. Echter Ferrari heeft op dit moment geen V6 motor en hierboven is reeds door een eerdere blogger aangegeven dat het niet zomaar een V8 blok is van Ferrari met twee cilinders minder. Technisch werkt dit net even anders. Ook heeft Alfa Romeo nooit aangegeven dat in de Alfa Romeo Sauber F1 iets anders zit dan een Ferrari motor. Dat staat ook op de motor. Alfa Romeo is hoofdsponsor en werkt technisch samen met Sauber. De lijn naar boven hebben ze weer te pakken. Weet dat Sauber ooit is begonnen met Mercedes. Daarna heeft BMW nauw samengewerkt met Sauber. Waarbij BMW de stekker heeft getrokken uit hun F1 plannen... Dat was bijna het einde voor Sauber. Het is alleen maar lovenswaardig dat Alfa na dertig jaar weer aansluit bij hun heritage. Was het niet Alfa Romeo die in 1950 en 1951 de eerste Grand Prix kampioenen waren. Mijn eerste nieuwe Alfa Romeo was een Alfa 156 en sinds vorig jaar rij ik een Giulia. Ik durf te zeggen dat dit mijn beste auto is.
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #43 Gepost op: 10 juni 2018, 09:55:42 »
Volgens mij werk jij voor FCA. :039:
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

iBSSR
68

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • **
    - Junior Alfist
  • Alfa’s zijn rood en hebben géén trekhaak
Re: Huidig model Giulietta door tot eind 2022(!) en dan geen nieuwe meer?
« Reactie #44 Gepost op: 10 juni 2018, 10:33:18 »
Neen, ik werk binnen het speelveld van Sociaal Medische Zaken. Ik ben wel een groot autoliefhebber. In het bijzonder van Alfa Romeo en klassieke Lancia’s.
Eerste nieuwe auto’s: Lancia Ypsilon, Alfa 156
Eerdere classics/youngtimer: MG MGB Roadster, Renault Avantime
Huidige nieuwe auto’s: MINI COOPER, Alfa Romeo Giulia Veloce
My car heaven: Lancia Flaminia Zagato Super Sport, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale