!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #60 Gepost op: 13 augustus 2018, 19:57:05 »
Vraag me regelmatig af hoe zinvol dat downsizen allemaal is, de Giulietta 1.4 is minder zuinig dan elke vd stuk of 10 auto's welke ik eerder heb gereden. En dat met de kleinste motorinhoud, de enige andere 1.4 welke ik hier voor heb gehad was een 122 pk 2009 Golf, deze was overigens een stuk zuiniger.

Volgens mij heeft het allemaal maar weinig nut.
En komt het over het algemeen de levens duur en betrouwbaarheid niet echt ten goede bij veel andere merken.
Uit tests is overigens ook al gebleken dat een downsize motor niet altijd zuiniger is.
Een Ford focus met 1.0 Eco boost bleek in de praktijk net zo veel te verbruiken als een Mazda 6 met 2.0 Skyactive.
Ik denk wel dat het voordeel van een downsize motor vooral bij stads verkeer ligt.
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #61 Gepost op: 19 augustus 2018, 09:22:46 »
Mbt de Giulietta, deze krijgt naar mijn info (welke ik bij de dealer had gehad) juist niet alleen een facelift maar zou in 2019 meer richting een crossover vorm gaan. Dus tussen een hatchback en suv.. meer ala een kleine Stelvio. Daarnaast is de tijd dat een facelift de giulietta kan gaan redden ook alwel gepasseerd denk ik.

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #62 Gepost op: 18 januari 2019, 10:37:37 »
Het begint er nu serieus slecht uit te zien voor Alfa Romeo. Voor 2019 zijn meerdere productiestops aangekondigd voor Cassino, worden er veel ontslagen doorgevoerd en ook de vakbonden vrezen dat de productie ten val komt in 2019. Er lijkt geen nieuw model te arriveren dit jaar en alle toekomstplannen worden wederom aangepast nadat in Italie de Ecotax is ingevoerd. Wederom trekt Alfa Romeo niet haar eigen koers, maar buigt weer af door overheidsmaatregelen.

Het is ondertussen echt een treurig verhaal aan het worden. Het concern wordt vernietigd door ongelooflijk kortzichtig en slecht management. Er wordt vol op Jeep ingezet (leuk voor de VS), maar wanneer daar een democratische president aan de macht komt (en dat kan vrij snel gebeuren) zou de markt van grote Jeeps er ineens heel anders uit komen te zien. En wat heeft FCA dan om op te bouwen? Het beleid is zo ouderwets dat het pijn doet aan de ogen.

Maar het meeste steekt mij nog het ontbreken van modellencontinuïteit. Waar blijft toch de facelift van de Giulietta (er zou een grote ingrijpende facelift komen om hem geheel up to date te krijgen), een nieuwe C-SUV, GTV (met 4 deurs variant) een sportswagon versie van de Giulia (al is het maar als imagebuilder voor Europa en de rest? Waar je bij een Golf altijd een opvolgende Golf hebt, met alle carrosserievarianten van dien, moet je bij FCA maar weer afwachten OF er überhaupt een nieuwe model komt en vervolgens in wat voor uitvoeringen.

Ik vermoed dat het binnen nu en 5 jaar klaar is voor Alfa Romeo als er niet binnen nu en de zomer 2020 minstens 3 nieuwe modellen worden gelanceerd. En dat betekent dus: in de showroom. Hoe moeten in hemelsnaam de dealers de neus boven water houden?!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #63 Gepost op: 18 januari 2019, 10:46:29 »
Het begint er nu serieus slecht uit te zien voor Alfa Romeo. Voor 2019 zijn meerdere productiestops aangekondigd voor Cassino, worden er veel ontslagen doorgevoerd en ook de vakbonden vrezen dat de productie ten val komt in 2019. Er lijkt geen nieuw model te arriveren dit jaar en alle toekomstplannen worden wederom aangepast nadat in Italie de Ecotax is ingevoerd. Wederom trekt Alfa Romeo niet haar eigen koers, maar buigt weer af door overheidsmaatregelen.

Het is ondertussen echt een treurig verhaal aan het worden. Het concern wordt vernietigd door ongelooflijk kortzichtig en slecht management. Er wordt vol op Jeep ingezet (leuk voor de VS), maar wanneer daar een democratische president aan de macht komt (en dat kan vrij snel gebeuren) zou de markt van grote Jeeps er ineens heel anders uit komen te zien. En wat heeft FCA dan om op te bouwen? Het beleid is zo ouderwets dat het pijn doet aan de ogen.

Maar het meeste steekt mij nog het ontbreken van modellencontinuïteit. Waar blijft toch de facelift van de Giulietta (er zou een grote ingrijpende facelift komen om hem geheel up to date te krijgen), een nieuwe C-SUV, GTV (met 4 deurs variant) een sportswagon versie van de Giulia (al is het maar als imagebuilder voor Europa en de rest? Waar je bij een Golf altijd een opvolgende Golf hebt, met alle carrosserievarianten van dien, moet je bij FCA maar weer afwachten OF er überhaupt een nieuwe model komt en vervolgens in wat voor uitvoeringen.

Ik vermoed dat het binnen nu en 5 jaar klaar is voor Alfa Romeo als er niet binnen nu en de zomer 2020 minstens 3 nieuwe modellen worden gelanceerd. En dat betekent dus: in de showroom. Hoe moeten in hemelsnaam de dealers de neus boven water houden?!

Treurig nieuws Alfata, helemaal eens met je mening! Wil hier ook nog aan toevoegen; zou ook mooi zijn als de "dealers", en FCA zelf uiteraard ook, eens wat beter aan de service gaan denken richting de klanten. Als ik toch lees wat men aan ellende ervaart met splinter nieuwe Giulia's en Stelvio's, dat kost je gewoon klanten voor eventuele toekomstige aankopen... ze moeten echt oppassen dat ze niet wéér vervallen in het tijdperk van de 147 & 156 distributie riem perikelen..
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #64 Gepost op: 18 januari 2019, 12:02:54 »
Dit roep ik al jaren, er komt van Alfa niets terecht je zo maar dealer van Alfa zijn.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

ArjanB
1.980

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #65 Gepost op: 18 januari 2019, 13:12:20 »
Eens, het gaat (al heel lang) niet goed.
Dat Alfa zijn model politiek aanpast aan Italiaanse ecotax snap ik want dat is een belangrijke afzetmarkt.
Een dat is gelijk een van de grootste problemen: Alfa leunt enorm op Europa. Amerika is erbij gekomen maar geloof niet dat de operatie daar winstgevend is.
Het hele concern heeft de aansluiting in groeimarkten China en India gemist,  waar VW en PSA juist zo'n goede zaken doen. Alfa zou het goed doen in Japan maar daar lukt het ook niet om het merk juist te positioneren.
Niet best allemaal.
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #66 Gepost op: 18 januari 2019, 13:51:25 »
Eens, het gaat (al heel lang) niet goed.
Dat Alfa zijn model politiek aanpast aan Italiaanse ecotax snap ik want dat is een belangrijke afzetmarkt.
Een dat is gelijk een van de grootste problemen: Alfa leunt enorm op Europa. Amerika is erbij gekomen maar geloof niet dat de operatie daar winstgevend is.
Het hele concern heeft de aansluiting in groeimarkten China en India gemist,  waar VW en PSA juist zo'n goede zaken doen. Alfa zou het goed doen in Japan maar daar lukt het ook niet om het merk juist te positioneren.
Niet best allemaal.
Het gaat erom dat FCA heeft aangegeven haar investeringen in Fiat en Alfa Romeo te heroverwegen door het invoeren van de Ecotax. Nu snap ik dat Italië een belangrijke afzetmarkt is, maar de regels omtrent Ecotax zijn nou ook niet zo ongelooflijk scherp. Ook binnen die nieuwe regels kan FCA prima acteren. Probleem is dat ze op hun tenen zijn getrapt. Nu beginnen de vakbonden ook al (plus oppositie) dat de Ecotax afgeschaft moet worden.

Amerika is juist voor FCA zeer winstgevend. Tenminste, de Jeep en RAM tak. Alfa bakt er vooralsnog verschrikkelijk weinig van.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #67 Gepost op: 18 januari 2019, 14:33:02 »
Trieste berichten, maar dat het er slecht uit ziet kan voor weinigen een verrassing zijn. Geen volumemodellen meer en degene die er nog wel is, de Giulietta, is al sinds 2010 op de markt... De Giulia en Stelvio zijn te duur en hadden al jaren eerder geïntroduceerd moeten worden. Dé met bombarie door FCA aangekondigde Firefly-motoren blijken notoire CO2-uitstoters waar je in de huidige markt dus niets aan hebt. Een Giulia SW gaat het verschil ook echt niet maken.

Er moet:

A) actie ondernomen worden om z.s.m. concurrerende volumemodellen te introduceren (denk aan 147/156);
B ingezet worden op hybride en elektrificatie. Zo niet, dan is het een kansloos verhaal;
C) ook ingezet worden op FIAT om in elk geval nog (winstgevende) voet aan de grond te houden in Europa. Het is een godswonder dat de 500 zo goed verkoopt, want ook dat model is al tijden op de markt.

D) als al het bovenstaande niet lukt: een overname volgen door een ander concern. Er zit niets anders op.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
Re: Toekomst Alfa Romeo
« Reactie #68 Gepost op: 21 januari 2019, 15:38:53 »
Op zich opereren de Giulia en Stelvio wel ik de goeie segmenten, dat zouden de volume modellen moeten zijn.