Club Alfa Romeo
Meetings => Club Alfa Romeo meetings => Topic gestart door: frankie op 13 januari 2015, 13:15:10
-
Ik heb uit diverse hoeken begrepen dat er misschien wel interesse is in een rollenbankmeeting/dynodag. Daarom even peilen of dat ook daadwerkelijk het geval is.
Het plan is een moderne 4wd bank, met voldoende koeling, zo komen ook de monsterdiesels :rolleyes: ;D zo goed mogelijk uit de meting en ondervinden we geen problemen voor bijvoorbeeld de Mito's en Giulietta's en hun asr/vdc/abs. Er zijn inmiddels wat lijntjes naar bedrijven uitgezet, dus het is een kwestie van kijken waar het leukste aanbod vandaan komt en datum plannen. Wel alvast ter info, zo goedkoop als de laatste keer bij Vd Wereld zal het zeker niet zijn. Prijzen variëren van €50 tot €100 van wat ik momenteel weet.
Ja, ik wil wel (met mijn Alfa) op de rollenbank om mijn vermogen te meten:
1 - Frankie
2 - Biscione
3 - ArjanB
4 - JS
5 - Sander53
6 - Dreamer
7 - Mauricelwd
8 - Nostra
9 - Brinkerik
10 - Joost
11 - Allerd
12 - Svadu
13 - Maarten
-
Ter aanvulling, over het algemeen is het zo, hoe meer mensen willen rollen, hoe goedkoper het per persoon wordt :13:
-
Misschien eens doen met de Maserati..
-
heb via 156club al interesse getoond, dus zal dat hier niet nogmaals doen om dubbeltelling te voorkomen.
Maar wil graag een keertje rollenbank doen >:D
-
Ook hier interesse!
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar DP engineering, vanwege de ligging en de 30 Kw koeler. Ik heb geen enkel ander bedrijf gevonden met koelcapaciteit die hierbij in de buurt komt... Koeler is echt HUGE!
http://www.youtube.com/watch?v=Cin-UrvU7SE
-
Ook hier interesse!
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar DP engineering, vanwege de ligging en de 30 Kw koeler. Ik heb geen enkel ander bedrijf gevonden met koelcapaciteit die hierbij in de buurt komt... Koeler is echt HUGE!
nog groter voordeel is dat het een hubdyno betreft :great:
http://www.dp-engineering.nl/dyno/services/ (http://www.dp-engineering.nl/dyno/services/)
http://www.dp-engineering.nl/dyno/faq/ (http://www.dp-engineering.nl/dyno/faq/)
-
BRP 44kw koeling, DynoCentre Harskamp 60kw koeling ;).
De hubdyno heeft natuurlijk als voordeel dat het de factor band/slip elimineert. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. Ander nadeel is dat mogelijk niet alle goede steekmaten aanwezig zijn. 4x98 en 5x98 zijn niet echt veel voorkomend, dus daar zal dan dus van te voren rekening mee gehouden moeten worden. Ik denk ook dat het "vastzetten" op de dyno wat meer tijd in beslag neemt dan bij conventionele rollen.
Ik houd hem wel in mijn achterhoofd en zal informeren, uiteindelijk gaat het er ook om welk bedrijf op welke dag en tijd plaats voor ons heeft en tegen welke tarieven. We kunnen ook naar Autosport Company voor €100 p/p met een lekkere lunch tussendoor, maar die rollen er maximaal maar 10 op een dag. Allemaal factoren die meespelen.
-
. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. ...
Hoezo ? Zijn toch gewoon allemaal voorwiel aangedreven wagens ?
Staan volgens mij wel meer byzondere geteste auto's :c029:
http://www.dp-engineering.nl/dyno/gallery/ (http://www.dp-engineering.nl/dyno/gallery/)
(overigens inclusief aantal 4-wheel drive modellen zoals audi quatro etc.)
-
De electronische systeen vinden het niet fijn als de achterwielen niet meedraaien. Auto gaat dan in soort noodloop of op zijn minst uit de Dynamic stand in Normal, zodat niet het volle vermogen gemeten kan worden. Dat is ook (een van) de reden dat Squadra niet meer bij Beek Autoracing rolt. Daar kun je wel omheen werken zoals Savali tegenwoordig doet, maar ideaal is dat niet en je moet wel weten hoe.
-
BRP 44kw koeling, DynoCentre Harskamp 60kw koeling ;).
De hubdyno heeft natuurlijk als voordeel dat het de factor band/slip elimineert. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. Ander nadeel is dat mogelijk niet alle goede steekmaten aanwezig zijn. 4x98 en 5x98 zijn niet echt veel voorkomend, dus daar zal dan dus van te voren rekening mee gehouden moeten worden. Ik denk ook dat het "vastzetten" op de dyno wat meer tijd in beslag neemt dan bij conventionele rollen.
Ik houd hem wel in mijn achterhoofd en zal informeren, uiteindelijk gaat het er ook om welk bedrijf op welke dag en tijd plaats voor ons heeft en tegen welke tarieven. We kunnen ook naar Autosport Company voor €100 p/p met een lekkere lunch tussendoor, maar die rollen er maximaal maar 10 op een dag. Allemaal factoren die meespelen.
60 Kw! :-\
Je hebt zeker een punt met die hubdyno, erg praktisch is het niet voor een meeting.
Ik zie dat die Harskamp wel een 4wd chassis dyno heeft en ook de ligging is redelijk centraal. Prijzen lijken ook wel schappelijk!
-
Klopt, Harskamp ziet er goed uit. Als we meer dan 14 auto's hebben €50 per auto, tussen de 10 en de 15 is het €70 per auto. Ik heb van BRP ook prijzen, €50 per auto (ongeacht aantal) en er kunnen er 25 op een dag gerold worden. Nadeel is dat het niet zo centraal is net onder Antwerpen, voor jou dan wel weer aardig goed te doen, voor mij ook nog wel (75 minuten). Voor de Noorderlingen wel echt ver en het zou zonde zijn als Allerd daardoor zou afhaken. Maar ze hebben er altijd zo'n lekker wagenpark staan als er een meeting is (McLaren, Porches :-\)
-
Ik heb nog mijn squadra tuning + supersprint turboback niet getest. Dus ook interesse!
-
loopt goed zeg - zo'n dag krijgen we dus wel vol!
En toch nog locaties genoeg om tegen een schappelijke prijs te kiezen.
Weet jij wat de reden is waarom de ene 10 auto's op een dag kan rollen, en de ander veel meer?
Nu hopen dat er een goede datum geprikt kan worden.
Mag ik een voorzet geven: buiten carnaval en hemelvaarts- / Mille Miglia-weekend om ;D
-
Nee, niet echt een idee van. Sommigen zullen gewoonwat meer tijd rekenen voor het vastzetten denk ik. En BRP heeft 2 banken liggen, vandaar dat ze er relatief veel kunnen doen.
-
Ja, ik wil wel (met mijn Alfa) op de rollenbank om mijn vermogen te meten als het in de zomer kan plaatsvinden of later (dan zit mijn gasklephuis erin):
-
Ik mik nu eigenlijk op een wat kortere termijn, namelijk eind maart of ergens in die richting.
-
ja tof! ik wil wel mee
-
:13:
Er is in ieder geval genoeg animo om door te pakken. Dynocentre Harskamp heeft bij mij lichte voorkeur vanwege de meer centrale ligging (voor de Nederlanders dan), maar voorkeursdag is toch wel de zondag, als dat daar niet mogelijk is dan wordt er mogelijk toch uitgeweken naar Willebroek België. In ieder geval ga ik verder met de organisatie :039:
-
als het een zondag is en mooi schappelijke prijs is wil ik ook wel meedoen.
mits ik kindloos ben ;D
als er dan een datum bekend is kan ik ja of nee zeggen.
wil wel zien hoeveel pk me jtd nu heeft .
kom ook uit het noorden (leeuwarden) net als mauricelwd hoop dat het niet helemaal aan andere kant van het land is.
-
Ik mik nu eigenlijk op een wat kortere termijn, namelijk eind maart of ergens in die richting.
Dan wacht ik je d.d. even af en ga kijken of ik dan wat kan organiseren om het dan voor die tijd voor elkaar te krijgen.(ik hoop het wel)
-
Ik heb aan dat Dynocentre in Harskamp gevraagd of het ook op zondag kon, maar krijg helemaal geen reactie. Gevoelige snaar geraakt daar in de Bible Belt zeker? :rolleyes: :)
-
O:-)
-
Bij Wim Prins hoef je ook echt niet te vragen naar een meeting op zondag, ben je meteen tot persona non grata gedegradeerd ;D
-
Ik wist niet dat Wim Prins kan zelf meten...
-
Dat is een meting, geen meeting :rolleyes: ;D
-
Heb ook wel interesse, mijn voorkeur gaat uit naar Harskamp.
-
Harskamp valt af, voorwaarden zijn gewijzigd en ze zijn duurder geworden, verder niet op zondag mogelijk. Ik ga verder afspraken maken met BR.
-
Oeww harskamp. Dan kan ik gelijk een dagje knallen op de schietbaan ;D
-
Frank je hebt ook nog Rica in wateringen en deze jongens http://www.atm-chiptuning.com/testbank/
Beide doen ook meetings
-
Ik heb ook interesse, wel even afhankelijk van datum en tijdstip.
-
Afhankelijk van datum en tijdstip. :(
-
Mijn onderdelen liggen nu in Houston :021:
-
Maart redden we toch niet Helmar. Plus een andere groep Alfisten eind februari in het noorden ook een dynodag heeft, dus het wordt waarschijnlijk doorgeschoven naar maandje of 2 maandjes later.
-
Hangt af van de datum en sinds ik diesel maken de kilometers ook niet meer zoveel uit :D
-
Er zit nog steeds beweging in. Nog even geduld voor een definitieve datum :great:
-
Dan heb ik dus nog even de tijd :13:
-
Je onderdelen komen aankomende week vast binnen, dus ik verwacht dat je het volgend weekend er al in hebt zitten :88:
-
:iagree: En dan maar hopen dat het weer mij niet in de weg gaat zitten. Kan niet wachten om dit er in te prutsen en dan :steeringwheel:
Nu nog de cat er tussen uit zagen en een ander erin lassen.
-
Als het een keer op zaterdag is ga ik mee. op zondag heb ik andere dingen..
-
Ben toch ook wel benieuwd hoe mijn standaard Juul eruit komt :rolleyes:
Afhankelijk van plaats en datum ben ik er bij om kijken en te rollen
-
Altijd leuk als het een beetje in de beurt is zeker belangstelling :steeringwheel:
-
Gaat het nog gebeuren?
-
https://www.youtube.com/Ywatch?v=pZ0VKC8DoK (https://www.youtube.com/Ywatch?v=pZ0VKC8DoK) Die van mij is al eens geweest met leuk resultaat na ruim 4 ton.
-
Link werkt niet staat op youtube, alfa 166 autoweek live.