!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Gepost op: 13 januari 2015, 13:15:10 »
Ik heb uit diverse hoeken begrepen dat er misschien wel interesse is in een rollenbankmeeting/dynodag. Daarom even peilen of dat ook daadwerkelijk het geval is.

Het plan is een moderne 4wd bank, met voldoende koeling, zo komen ook de monsterdiesels  :rolleyes: ;D zo goed mogelijk uit de meting en ondervinden we geen problemen voor bijvoorbeeld de Mito's en Giulietta's en hun asr/vdc/abs. Er zijn inmiddels wat lijntjes naar bedrijven uitgezet, dus het is een kwestie van kijken waar het leukste aanbod vandaan komt en datum plannen. Wel alvast ter info, zo goedkoop als de laatste keer bij Vd Wereld zal het zeker niet zijn. Prijzen variëren van €50 tot €100 van wat ik momenteel weet.

Ja, ik wil wel (met mijn Alfa) op de rollenbank om mijn vermogen te meten:

1 - Frankie
2 - Biscione
3 - ArjanB
4 - JS
5 - Sander53
6 - Dreamer
7 - Mauricelwd
8 - Nostra
9 - Brinkerik
10 - Joost
11 - Allerd
12 - Svadu
13 - Maarten
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #1 Gepost op: 13 januari 2015, 13:55:03 »
Ter aanvulling, over het algemeen is het zo, hoe meer mensen willen rollen, hoe goedkoper het per persoon wordt  :13:
*

Biscione
78

  • Type Alfa: 33,75,164,Giulia,Bertone
  • **
    - Junior Alfist
  • SQUADRA 33
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #2 Gepost op: 13 januari 2015, 15:48:20 »
Misschien eens doen met de Maserati..
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #3 Gepost op: 13 januari 2015, 16:26:51 »
heb via 156club al interesse getoond, dus zal dat hier niet nogmaals doen om dubbeltelling te voorkomen.
Maar wil graag een keertje rollenbank doen  >:D
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2015, 19:01:29 »
Ook hier interesse!
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar DP engineering, vanwege de ligging en de 30 Kw koeler. Ik heb geen enkel ander bedrijf gevonden met koelcapaciteit die hierbij in de buurt komt... Koeler is echt HUGE!


http://www.youtube.com/watch?v=Cin-UrvU7SE
Giulia Super JTD AT8
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #5 Gepost op: 13 januari 2015, 19:33:10 »
Ook hier interesse!
Mijn voorkeur gaat sterk uit naar DP engineering, vanwege de ligging en de 30 Kw koeler. Ik heb geen enkel ander bedrijf gevonden met koelcapaciteit die hierbij in de buurt komt... Koeler is echt HUGE!

nog groter voordeel is dat het een hubdyno betreft  :great:
http://www.dp-engineering.nl/dyno/services/
http://www.dp-engineering.nl/dyno/faq/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #6 Gepost op: 13 januari 2015, 19:43:52 »
BRP 44kw koeling, DynoCentre Harskamp 60kw koeling  ;).

De hubdyno heeft natuurlijk als voordeel dat het de factor band/slip elimineert. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. Ander nadeel is dat mogelijk niet alle goede steekmaten aanwezig zijn. 4x98 en 5x98 zijn niet echt veel voorkomend, dus daar zal dan dus van te voren rekening mee gehouden moeten worden. Ik denk ook dat het "vastzetten" op de dyno wat meer tijd in beslag neemt dan bij conventionele rollen.

Ik houd hem wel in mijn achterhoofd en zal informeren, uiteindelijk gaat het er ook om welk bedrijf op welke dag en tijd plaats voor ons heeft en tegen welke tarieven. We kunnen ook naar Autosport Company voor €100 p/p met een lekkere lunch tussendoor, maar die rollen er maximaal maar 10 op een dag. Allemaal factoren die meespelen.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #7 Gepost op: 13 januari 2015, 19:59:24 »
. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. ...

Hoezo ? Zijn toch gewoon allemaal voorwiel aangedreven wagens ?
Staan volgens mij wel meer byzondere geteste auto's  :c029:
http://www.dp-engineering.nl/dyno/gallery/

(overigens inclusief aantal 4-wheel drive modellen zoals audi quatro etc.)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
« Reactie #8 Gepost op: 13 januari 2015, 20:06:03 »
De electronische systeen vinden het niet fijn als de achterwielen niet meedraaien. Auto gaat dan in soort noodloop of op zijn minst uit de Dynamic stand in Normal, zodat niet het volle vermogen gemeten kan worden. Dat is ook (een van) de reden dat Squadra niet meer bij Beek Autoracing rolt. Daar kun je wel omheen werken zoals Savali tegenwoordig doet, maar ideaal is dat niet en je moet wel weten hoe.
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op 16 maart 2024, 06:47:55
*

JS JTD
233

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #9 Gepost op: 13 januari 2015, 21:11:40 »
    BRP 44kw koeling, DynoCentre Harskamp 60kw koeling  ;).

    De hubdyno heeft natuurlijk als voordeel dat het de factor band/slip elimineert. Nadeel is dat het een 2WD bank is, wat mogelijk weer problemen geeft met bijvoorbeeld de Mito en Giulietta die dan zonder speciale trucjes niet goed gemeten kunnen worden. Ander nadeel is dat mogelijk niet alle goede steekmaten aanwezig zijn. 4x98 en 5x98 zijn niet echt veel voorkomend, dus daar zal dan dus van te voren rekening mee gehouden moeten worden. Ik denk ook dat het "vastzetten" op de dyno wat meer tijd in beslag neemt dan bij conventionele rollen.

    Ik houd hem wel in mijn achterhoofd en zal informeren, uiteindelijk gaat het er ook om welk bedrijf op welke dag en tijd plaats voor ons heeft en tegen welke tarieven. We kunnen ook naar Autosport Company voor €100 p/p met een lekkere lunch tussendoor, maar die rollen er maximaal maar 10 op een dag. Allemaal factoren die meespelen.

    60 Kw!  :-\

    Je hebt zeker een punt met die hubdyno, erg praktisch is het niet voor een meeting.
    Ik zie dat die Harskamp wel een 4wd chassis dyno heeft en ook de ligging is redelijk centraal. Prijzen lijken ook wel schappelijk!
    Giulia Super JTD AT8
    Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #10 Gepost op: 13 januari 2015, 21:20:45 »
    Klopt, Harskamp ziet er goed uit. Als we meer dan 14 auto's hebben €50 per auto, tussen de 10 en de 15 is het €70 per auto. Ik heb van BRP ook prijzen, €50 per auto (ongeacht aantal) en er kunnen er 25 op een dag gerold worden. Nadeel is dat het niet zo centraal is net onder Antwerpen, voor jou dan wel weer aardig goed te doen, voor mij ook nog wel (75 minuten). Voor de Noorderlingen wel echt ver en het zou zonde zijn als Allerd daardoor zou afhaken. Maar ze hebben er altijd zo'n lekker wagenpark staan als er een meeting is (McLaren, Porches  :-\)
    *

    svadu
    372

    • Type Alfa: Giulia Super
    • ****
      - Senior Alfist
    Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #11 Gepost op: 13 januari 2015, 22:19:06 »
    Ik heb nog mijn squadra tuning + supersprint turboback niet getest. Dus ook interesse!
    147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
    *

    ArjanB
    1.979

    • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
    • *****
      Moderatore - Super Alfist
    Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #12 Gepost op: 13 januari 2015, 23:21:17 »
    loopt goed zeg - zo'n dag krijgen we dus wel vol!
    En toch nog locaties genoeg om tegen een schappelijke prijs te kiezen.
    Weet jij wat de reden is waarom de ene 10 auto's op een dag kan rollen, en de ander veel meer?

    Nu hopen dat er een goede datum geprikt kan worden.
    Mag ik een voorzet geven: buiten carnaval en hemelvaarts- / Mille Miglia-weekend om  ;D
    nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
    gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
    Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #13 Gepost op: 14 januari 2015, 07:51:26 »
    Nee, niet echt een idee van. Sommigen zullen gewoonwat meer tijd rekenen voor het vastzetten denk ik. En BRP heeft 2 banken liggen, vandaar dat ze er relatief veel kunnen doen.
    *

    helmar31
    369

    • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma 170PK TCT
    • ****
      - Senior Alfist
      • Blauwerussen
    Re: Interessepeiling: rollenbank meeting/dyno dag
    « Reactie #14 Gepost op: 14 januari 2015, 09:15:58 »
    Ja, ik wil wel (met mijn Alfa) op de rollenbank om mijn vermogen te meten als het in de zomer kan plaatsvinden of later (dan zit mijn gasklephuis erin):
    Rijdt:
    Giulietta 1.4Ma 185PK 300 NM TCT
    Abarth 500 competizione 182PK