!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

adogiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Blue&me adapter
« Gepost op: 15 juli 2016, 19:28:45 »
alfisten,,

Ik heb onlangs een blue&me adapter aangeschaft. Met de bedoeling om als media player te gebruiken. Op die manier kun je muziek via je telefoon streamen door hem daar aan te pluggen en vervolgens in je USB ingang te steken, althans... dat is de bedoeling. :( Dit werkt bij mij echter niet... In de aanwijzing stond dat je in dat geval je blue&me moest updaten naar de nieuwste versie, dit heb ik gedaan maar nog steeds geen succes. Het lijkt erop dat ie de adapter niet herkent, op mijn telefoon word aangegeven dat hij aan het opladen is maar ik krijg de muziek niet werkende.  :-[

Ik heb een LG G3 android toestel (ook met een samsung geprobeerd). Ik maak volgende week 2000km's naar mijn vakantie bestemming, een beetje muziek onderweg via spotify zou erg fijn zijn! Heeft iemand hier ervaring mee of wellicht een oplossing?

Greeetzz adam  :) :)
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Blue&me adapter
« Reactie #1 Gepost op: 15 juli 2016, 20:26:13 »
In giulietta pre-facelift (dus voor MY2014) kan dat niet zonder deerde partij hardware. Op dit forum zijn er oplossingen gepost om dit te kunnen bereiken.

Misschien dit helpt: http://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/music-streamen-via-bluetooth-(a2dp)/

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

adogiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #2 Gepost op: 15 juli 2016, 21:02:52 »
In giulietta pre-facelift (dus voor MY2014) kan dat niet zonder deerde partij hardware. Op dit forum zijn er oplossingen gepost om dit te kunnen bereiken.

Misschien dit helpt: http://www.clubalfaromeo.nl/forum/de-alfa-giulietta-club!/music-streamen-via-bluetooth-(a2dp)/

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Ik heb dension ook al geprobeerd, dit wil echter niet omdat ik een verouderde of juist nieuwere versie van de radio heb (weet het zelf ff niet meer). En de aansluiting voor dension gateway ontbreekt daar op. De blue & me adapter is een externe hardware, https://www.prinsshop.nl/webshop/blue-and-me-ipod-iphone-adapter_32/
*

Fons
390

  • Type Alfa: Spider Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #3 Gepost op: 15 juli 2016, 23:43:28 »
De adapter die vermeld staat bij Prins is alleen voor de iphone/ipod etc.
Maw niet geschikt voor android op windows phones.

Ducati MTS 1200S abs , Triumph bonneville t120
*

adogiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #4 Gepost op: 16 juli 2016, 02:27:18 »
De adapter die vermeld staat bij Prins is alleen voor de iphone/ipod etc.
Maw niet geschikt voor android op windows phones.
Vreemd, mij is toch echt toegezegd dat het ook voor de android werkt. Heb ook met dit probleem contact opgenomen met hun... laat ik maar geen woorden vuil maken aan de omgang met klanten.. jammer!
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #5 Gepost op: 16 juli 2016, 11:52:20 »

Citaat
Ik heb dension ook al geprobeerd, dit wil echter niet omdat ik een verouderde of juist nieuwere versie van de radio heb (weet het zelf ff niet meer). En de aansluiting voor dension gateway ontbreekt daar op. De blue & me adapter is een externe hardware, https://www.prinsshop.nl/webshop/blue-and-me-ipod-iphone-adapter_32/

Als je een nieuwere radio hebt kans is goed dat je via Bluetooth van je telefoon kan streamen. Heb je dit geprobeerd?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

adogiulietta
9

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #6 Gepost op: 16 juli 2016, 13:29:22 »

Citaat
Ik heb dension ook al geprobeerd, dit wil echter niet omdat ik een verouderde of juist nieuwere versie van de radio heb (weet het zelf ff niet meer). En de aansluiting voor dension gateway ontbreekt daar op. De blue & me adapter is een externe hardware, https://www.prinsshop.nl/webshop/blue-and-me-ipod-iphone-adapter_32/

Als je een nieuwere radio hebt kans is goed dat je via Bluetooth van je telefoon kan streamen. Heb je dit geprobeerd?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Ik heb zojuist met een iphone6s ZONDER blue&me adapter geprobeerd en het werkt! met je originele iphone kabel plug je hem gewoon in je usb ingang en je kunt het gebruiken als mediaplayer. Schijnbaar is een adapter helemaal niet meer nodig met Blue&me 10.0
*

Remcoqv
14

  • Type Alfa: Guilietta qv
  • *
    - Startende Alfist
Re: Blue&me adapter
« Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2016, 08:10:54 »
Bij mijn giulietta werkt de iphone 6 ook gewoon met usb kabel, geen blue&me adapter er tussen.