!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
De garantie afgelopen
« Gepost op: 5 mei 2017, 17:02:59 »
Eind oktober kocht ik na een AR-pauze van 5 jaar (Dacia Duster  :-X) mijn Giulietta QV uit januari 2012 bij Rinsma in Berlikum



We zijn nu een half jaar verder. De garantie is afgelopen en misschien wel aardig om eens te vermelden hoe de Alfa tot dusver bevalt en wat ik tegen ben gekomen.

Km-stand bij aankoop (29-10-2016): 115.660 km
Km-stand nu (05-05-2017): 126.400 km

Voor aflevering:
Distributieriem vervangen
Afleveringsbeurt (olie en vloeistoffen ververst)
Aircofilter en reiniging
Spotrepair deukjes en krassen verwijderd
Eerst 2 nieuwe banden, na klachten over de andere flink gecupte banden werden ook de andere 2 vervangen voor nieuwe
Uitlijning bij Lammert vd Meulen na slechte wegligging
Nieuwe dop aluminium versnellingspook
Standaard dashboardpaneel vervangen voor aluminiumgeborsteld exemplaar
Bodycomputer vervangen (oorzaak storing achterruitenwisser). Ook een andere vage storing in de stuurbekrachtiging was hier ineens mee opgelost.

Nieuw hoesje klapsleutel
Squadra tuning 235 -> 250 pk
Navigatie update

De gevolgen van het vervangen van de bodycomputer had nogal wat voeten in de aarde.
De mastercode van de radio bleek niet te werken waardoor ik een maand met een geblokkeerde radio heb doorgereden.
Uiteindelijk is dit door Rinsma samen met Alfa opgelost.
Het moet gezegd worden dat Alfa Romeo, nadat ik bij hen dit probleem had aangekaart, er bovenop zat om het probleem opgelost te krijgen.
Al met een half jaar waarin toch een aantal belangrijke problemen is opgelost.

In 2011 besloot ik, na tot mijn grote schrik in een half jaar tijd 9000 euro in mijn 166 FL 220 pk JTD te hebben gepompt, na 14 jaar van het merk AR af te stappen. Ik had het helemaal gehad. Het was maar goed dat ik destijds een dubbele baan had, maar het voelde niet lekker om het meteen weer uit te geven aan allerlei reparaties die wekelijks aan de oppervlakte kwamen, van rare electronische storingen, 2x versleten aandrijfassen, afgeknapt spruitstuk, kapotte schokdempers en ga zo maar door.
Een nieuwe Dacia Duster 4wd op G3 was dat dat betreft een goed afkickmiddel. Ik moet bekennen dat de Dacia mij 200 procent meeviel. Comfortabel, in 5 jaar werkelijk nooit enig motorisch of mechanisch probleem gehad. Alleen .......   een 1.6 Renault motor ... tja. Dat vreet als je geen power hebt. En toen de grote dingen als distributieriem, remschijven en grote beurt eraan zaten te komen viel mijn oog op een Giulietta die bij Rinsma in Berlikum stond. Daar was de passie voor Alfa Romeo meteen weer voelbaar en was er niet veel nodig om tot koop over te gaan.

 

Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

WilliamsO2
154

  • ***
    - Alfist
Re: De garantie afgelopen
« Reactie #1 Gepost op: 5 mei 2017, 17:24:39 »
Het kenteken van jouw QV is slechts 5 nummertjes verschil valt me nu net op. ;D
Of zijn er meerdere hier met deze reeks? Volgens mij is er destijds een x aantal op NL platen gekomen.

Ik rij er nu pas een week in, maar inderdaad zoals jij ook aangeeft, het niet hebben van power is opzich wel een gemis. Iets waar je aan de andere kant best snel aan went als je het weer eenmaal hebt. Inhalen gaat wel een stuk makkelijker.

Jouw QV is denk is ook Magnesio Grigio?
*

AdriaanQV
101

  • Type Alfa: Giulietta 1750 QV Squadra
  • ***
    - Alfist
Re: De garantie afgelopen
« Reactie #2 Gepost op: 5 mei 2017, 17:33:15 »
De jouwe zal van dezelfde productielijn zijn gekomen.
Klopt, de kleur is Grigio Magnesio VR318.
Addie146T$: 145 1.6 ieL 146 1.6 TS Squadra
Roegbainder: 156 1.9jtd SW Squadra 166 2.4jtd 20v Sportronic Squadra
*

berreber
459

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: De garantie afgelopen
« Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2017, 19:50:33 »
Super, mooie auto heb je ook!

Ik zeg wel eens, als je het Alfa virus eenmaal te pakken hebt... dan kom je er ook niet zomaar meer vanaf.  ;D
Nu:
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 155 2.0
Voorheen:
Alfa 147 1.6TS (2x)