!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #15 Gepost op: 12 september 2018, 12:54:16 »
Dat is wel heavy zeg en wat jammer van Prins! Toch een krasje op een goed imago. Begrijp ik goed dat de auto nog in de garantieperiode zit, of is dat nu voorbij? Heb je dit probleem binnen de garantieperiode reeds aangekaart?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #16 Gepost op: 12 september 2018, 13:34:59 »
Ja het valt mij ook ontzettend zwaar tegen van ze, ik dacht een auto te kopen bij een goed en betrouwbaar adres, naja, dat is gebleken... :( :( Nee inmiddels niet meer, maar dit probleem speelt al sinds +- 2 maanden na aankoop van de auto. Toen bleek, nadat ik een vreemde ratel van de motor begon te horen, dat deze zo goed als droog stond qua olie...die had dus bijna de volle 5 liter olie verstookt in een kleine 2 maanden tijd.
Na minimaal 10 keer heen en weer te zijn geweest in een kleine 4 maanden sindsdien, voor allerlei reparatie actie's (Turbo tot 2x keer aan toe!! (met bijbetalen voor een nieuwe i.p.v. gereviseerd)) om het verbruik te verhelpen (terwijl ze achteraf blijkt geen olie resten aan de uitlaatzijde zagen), ben ik inmiddels door de garantie heen en zijn we aanbeland op het laatste redmiddel; revisie. Laat dat nu net de duurste reparatie zijn van allemaal..
Feitelijk is dus gewoon de verkeerde diagnose gesteld..
*

berreber
459

  • Type Alfa: Giulietta
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #17 Gepost op: 12 september 2018, 15:32:41 »
Vervelend om te horen! Hopelijk kan het nog op een juiste manier opgelost worden!
Nu:
Alfa Romeo Giulietta
Alfa Romeo 155 2.0
Voorheen:
Alfa 147 1.6TS (2x)
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #18 Gepost op: 12 september 2018, 15:59:19 »
Ja het valt mij ook ontzettend zwaar tegen van ze, ik dacht een auto te kopen bij een goed en betrouwbaar adres, naja, dat is gebleken... :( :( Nee inmiddels niet meer, maar dit probleem speelt al sinds +- 2 maanden na aankoop van de auto. Toen bleek, nadat ik een vreemde ratel van de motor begon te horen, dat deze zo goed als droog stond qua olie...die had dus bijna de volle 5 liter olie verstookt in een kleine 2 maanden tijd.
Na minimaal 10 keer heen en weer te zijn geweest in een kleine 4 maanden sindsdien, voor allerlei reparatie actie's (Turbo tot 2x keer aan toe!! (met bijbetalen voor een nieuwe i.p.v. gereviseerd)) om het verbruik te verhelpen (terwijl ze achteraf blijkt geen olie resten aan de uitlaatzijde zagen), ben ik inmiddels door de garantie heen en zijn we aanbeland op het laatste redmiddel; revisie. Laat dat nu net de duurste reparatie zijn van allemaal..
Feitelijk is dus gewoon de verkeerde diagnose gesteld..

Art. 7:18 lid 2 BW: als het probleem zich binnen 6 maanden na aanschaf voordoet, wordt vermoed dat het product reeds bij aanschaf ondeugdelijk was. De bewijslast dat dit laatste niet het geval is geweest, ligt wettelijk gezien bij Prins. Standaard gevalletje consumentenrecht.

Ik heb onlangs ook een erg negatieve ervaring gehad met Wim Prins zelf. De Giulietta was daar voor een garantiedingetje, komt Wim naar me toe. Degene die de door mij ingeruilde MiTo (overigens zonder garantie) had gekocht, meldde zich binnen enkele weken boos bij Prins dat de airco kapot bleek. Volgens die persoon zouden zowel de aircopomp als de condensor kapot zijn. Vraagt Wim of ik dat geweten had en voor hem had verzwegen... Nee natuurlijk niet, dat is niet hoe ik in elkaar steek. Bovendien had ik nooit problemen met de airco gehad, als daar iets mis mee was had ik dat écht wel gemerkt met mijn 50k per jaar. Toen kwam het: of ik bereid was de reparatiekosten (totaal zo'n € 800) te delen. Kosten aan een reeds ingeruilde auto nota bene! Ik heb m'n poot stijf gehouden en dat resoluut geweigerd. De hele gang van zaken en de aanvallende toon van Wim zaten (en zitten) mij nog altijd niet lekker. M'n ouders en ik komen daar al vanaf 2010, alsof ik een 8 jaar oude klantrelatie voor een paar rotcenten om zeep zou willen helpen... :-[
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #19 Gepost op: 12 september 2018, 16:40:10 »
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986!  :13: dat helpt zeker!

Maar wat een verhaal zeg, waanzin ten top, zeker als je samen met je ouders daar al zoveel jaren over de vloer komt  :o :o :o
Ik hoor om mij heen, bij de nodige specialisten waar ik contact mee heb, ook n.a.v. deze kwestie, nog veel meer horror verhalen van klanten die zich ten einde raad bij hun melden. De meest idiote ervaringen, waar deze van jou zeker naadloos aansluit in het rijtje...
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2018, 16:52:34 »
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986!  :13: dat helpt zeker!

Maar wat een verhaal zeg, waanzin ten top, zeker als je samen met je ouders daar al zoveel jaren over de vloer komt  :o :o :o
Ik hoor om mij heen, bij de nodige specialisten waar ik contact mee heb, ook n.a.v. deze kwestie, nog veel meer horror verhalen van klanten die zich ten einde raad bij hun melden. De meest idiote ervaringen, waar deze van jou zeker naadloos aansluit in het rijtje...

Ervaringen met Prins bedoel je? Jammer dat het allemaal minder lijkt te worden, Prins stond tijdenlang erg goed aangeschreven in Alfa-land.

De aflevering van onze Giulietta was ook niet bepaald je-dat. Zo waren de n.a.v. de proefrit in het koopcontract opgenomen aandachtspunten niet allemaal afgewerkt. Heb daardoor meerdere keren terug moeten komen, wat mij steeds vrije uren heeft gekost. Tijdens de aflevering waarbij we met de verkoper om tafel zaten, werd deze door een (buitenlandse) klant gebeld. I.p.v. even aan te geven dat hij bezig was en terug zou bellen, begon hij voor onze neus een uitgebreid telefoongesprek van minstens 10 minuten. Stuitende arrogantie!

Na aflevering maakte de motor stationair een bijgeluid. Ik ermee terug, bleek volgens de chef-wp de spanning van de nota bene door hun voor aflevering vervangen distributieriem te strak te staan... Maar ook daarna maakt de motor nog altijd hetzelfde geluid. Binnenkort laat ik er daarom wel een ander bedrijf naar kijken. :rolleyes:

Ook nog een heel positief punt: tijdens de proefrit had ik niets gemerkt van een slippende koppeling. Voor aflevering hebben ze dit echter wel zelf geconstateerd, waarna de complete koppelingsset van de TCT-bak is vervangen. Dat is niet bepaald goedkoop, dus daarvoor krijgen ze natuurlijk een grote pluim!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2018, 17:12:50 »
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986!  :13: dat helpt zeker!

Alles schriftelijk doen (aangetekend!), nooit mondeling. Wijs ze op het feit dat het om een consumentenkoop gaat en je daarom door de wet wordt beschermd. Art. 7:18 lid 2 BW noemen en aangeven dat er sprake is van een non-conforme zaak. Je hoefde van een auto van xx prijs, xx bouwjaar en xx km. stand niet te verwachten dat de motor op zo'n korte termijn een revisie nodig zou hebben. Omdat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, kun je o.g.v. art. 7:21 lid 1 BW herstel eisen. Art. 7:21 lid 2 BW: deze kosten kunnen niet aan jou in rekening worden gebracht. O.g.v. art. 7:21 lid 3 BW is Prins verplicht om binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper (leenauto!) zijn verplichtingen na te komen.

De klapper is art. 7:21 lid 6 BW: als Prins niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe schriftelijk door jou is aangemaand aan zijn verplichting tot herstel heeft voldaan, ben jij bevoegd het herstel door een derde (bijv. H&S Corse) te laten plaatsvinden. Deze kosten mag je vervolgens op Prins verhalen!

Wat ik je nog even mee wil geven: wat mij betreft zou het niet redelijk zijn te eisen dat Prins de volledige revisiekosten op zich neemt. Je motor is na revisie in feite immers nieuw (waardevermeerdering), terwijl je auto al een flink aantal km's op de teller zal hebben staan. Je wordt dan 'ongerechtvaardigd verrijkt', zoals dat in het Recht heet. Ik zou aanbieden de kosten te delen, onder voorwaarde dat alle kosten die jou voor de (achteraf onjuiste) diagnoses in rekening zijn gebracht worden gecrediteerd. Je stelt je daarmee absoluut niet onredelijk op.

Gratis advies van een mr. in de Rechten ;)
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2018, 18:40:10 »
Erg raar verhaal als een dealer je vraagt een reparatie te delen voor een reeds ingeruilde auto.
Dat is natuurlijk totale onzin.

Maar goed wel erg zuur dat je zoveel problemen met je QV hebt.
Misschien is het maar beter om afscheid te nemen van prins,
en gewoon de olie verversen en snel inruilen die auto.
Blijft natuurlijk erg zonde, maar als het structureel een probleem is met de motor van jouw auto.
Dan zou ik em maar gewoon snel weer inruilen.
Turbo problemen zijn overigens wel een bekend probleem bij de vroegere QV's.
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #23 Gepost op: 12 september 2018, 20:54:20 »
Past allemaal wel in het beeld dat ik van W.P. kreeg, jaren geleden. Ik was daar een keer om me te orienteren voor inruil van mijn vorige Alfa. Of het kwam omdat ik niet goed genoeg gekleed was weet ik niet, maar er was geen interesse. De verkoper verwees me doodleuk naar een andere dealer. Ik kreeg toen stellig de indruk dat ze daar meer interesse hebben voor de consument met een wat dikkere portemonnaie. Aan de andere kant, het blijven vaak momentopnames. Echter lijken de door jullie beschreven ervaringen niet meer op incidenten, maar eerder op iets structureels. Wellicht dat Alfa Romeo de teugels aantrekt en minder bereid is om door dealers ingediende garantieclaims te honoreren. De afgelopen 30 jaar heb ik dit wel vaker gezien. Dealers worden dan geweldig onder druk gezet wat betreft verkoopaantallen, afnames en afhandeling van garantieclaims.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #24 Gepost op: 12 september 2018, 22:08:12 »
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986!  :13: dat helpt zeker!

Maar wat een verhaal zeg, waanzin ten top, zeker als je samen met je ouders daar al zoveel jaren over de vloer komt  :o :o :o
Ik hoor om mij heen, bij de nodige specialisten waar ik contact mee heb, ook n.a.v. deze kwestie, nog veel meer horror verhalen van klanten die zich ten einde raad bij hun melden. De meest idiote ervaringen, waar deze van jou zeker naadloos aansluit in het rijtje...

Ervaringen met Prins bedoel je? Jammer dat het allemaal minder lijkt te worden, Prins stond tijdenlang erg goed aangeschreven in Alfa-land.

De aflevering van onze Giulietta was ook niet bepaald je-dat. Zo waren de n.a.v. de proefrit in het koopcontract opgenomen aandachtspunten niet allemaal afgewerkt. Heb daardoor meerdere keren terug moeten komen, wat mij steeds vrije uren heeft gekost. Tijdens de aflevering waarbij we met de verkoper om tafel zaten, werd deze door een (buitenlandse) klant gebeld. I.p.v. even aan te geven dat hij bezig was en terug zou bellen, begon hij voor onze neus een uitgebreid telefoongesprek van minstens 10 minuten. Stuitende arrogantie!

Na aflevering maakte de motor stationair een bijgeluid. Ik ermee terug, bleek volgens de chef-wp de spanning van de nota bene door hun voor aflevering vervangen distributieriem te strak te staan... Maar ook daarna maakt de motor nog altijd hetzelfde geluid. Binnenkort laat ik er daarom wel een ander bedrijf naar kijken. :rolleyes:

Ook nog een heel positief punt: tijdens de proefrit had ik niets gemerkt van een slippende koppeling. Voor aflevering hebben ze dit echter wel zelf geconstateerd, waarna de complete koppelingsset van de TCT-bak is vervangen. Dat is niet bepaald goedkoop, dus daarvoor krijgen ze natuurlijk een grote pluim!

Ja helaas wel, ze gaan blijkbaar hard achteruit, jammer dat ik mezelf tot een van de slachtoffers mag rekenen..

Dat meen je niet...dat kan je bijna niet arrogant meer noemen, dat is gewoon ronduit onbeschoft!  :-[ het is dat je het niet zo snel zou doen, maar anders pak je bij zo'n actie meteen je biezen..

Als ik je een tip mag geven, mits het natuurlijk een beetje bereikbaar is voor je, laat H&S Corse er eens een blik op werpen, niets anders dan lof voor de heren daar, echt uitmuntend. Alfisten in hart en nieren, en dat merk je ook in het enthousiasme, de benadering en vooral het vakmanschap  :great:

Dat is overigens dan wel weer netjes! Maar laten we heel eerlijk zijn, mag je dat niet ook gewoon verwachten van een aflever beurt? Of ben ik nu zo vewend  ;D
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #25 Gepost op: 12 september 2018, 22:19:35 »
Bedankt voor het opzoeken van het artikel GT1986!  :13: dat helpt zeker!

Alles schriftelijk doen (aangetekend!), nooit mondeling. Wijs ze op het feit dat het om een consumentenkoop gaat en je daarom door de wet wordt beschermd. Art. 7:18 lid 2 BW noemen en aangeven dat er sprake is van een non-conforme zaak. Je hoefde van een auto van xx prijs, xx bouwjaar en xx km. stand niet te verwachten dat de motor op zo'n korte termijn een revisie nodig zou hebben. Omdat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt, kun je o.g.v. art. 7:21 lid 1 BW herstel eisen. Art. 7:21 lid 2 BW: deze kosten kunnen niet aan jou in rekening worden gebracht. O.g.v. art. 7:21 lid 3 BW is Prins verplicht om binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast voor de koper (leenauto!) zijn verplichtingen na te komen.

De klapper is art. 7:21 lid 6 BW: als Prins niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe schriftelijk door jou is aangemaand aan zijn verplichting tot herstel heeft voldaan, ben jij bevoegd het herstel door een derde (bijv. H&S Corse) te laten plaatsvinden. Deze kosten mag je vervolgens op Prins verhalen!

Wat ik je nog even mee wil geven: wat mij betreft zou het niet redelijk zijn te eisen dat Prins de volledige revisiekosten op zich neemt. Je motor is na revisie in feite immers nieuw (waardevermeerdering), terwijl je auto al een flink aantal km's op de teller zal hebben staan. Je wordt dan 'ongerechtvaardigd verrijkt', zoals dat in het Recht heet. Ik zou aanbieden de kosten te delen, onder voorwaarde dat alle kosten die jou voor de (achteraf onjuiste) diagnoses in rekening zijn gebracht worden gecrediteerd. Je stelt je daarmee absoluut niet onredelijk op.

Gratis advies van een mr. in de Rechten ;)

Hulde voor het meedenken GT1986!!  :13: echt super! Ik ga me er morgen eens goed in verdiepen, en dan een optelsom maken en nagaan of het onderaan de streep wel of geen zin heeft om hier een zaak van te maken.

Wat voor mij ook mee gaat spelen is; wil ik überhaupt nog wel dat ze er met hun vingers aan gaan komen? En betreffende je laatste punt, ja daar heb je zeker een valide gedachtengang in mijn ogen, de vraag gaat dan ook worden; wordt het dan ook wel echt 50/50, of krijg ik niet stiekem gewoon alsnog 80 of misschien wel 100% van de rekening gepresenteerd? En hoe wordt de revisie uitgevoerd? Dat zijn allemaal zaken die door mijn hoofd gaan spoken, misschien dat het onderaan de streep dan wel beter is om het bij een vertrouwd adres uit te laten voeren, misschien kost dat onderaan de streep wat meer, maar dan weet je wel zeker dat het volledig correct en transparant uitgevoerd wordt...maar het is eigenlijk te gek voor woorden dat ik überhaupt de afweging moet maken..

Nogmaals heel erg bedankt voor de informatie, ontzettend handig zo'n Alfist Jurist  ;D ;D
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #26 Gepost op: 12 september 2018, 22:26:09 »
Past allemaal wel in het beeld dat ik van W.P. kreeg, jaren geleden. Ik was daar een keer om me te orienteren voor inruil van mijn vorige Alfa. Of het kwam omdat ik niet goed genoeg gekleed was weet ik niet, maar er was geen interesse. De verkoper verwees me doodleuk naar een andere dealer. Ik kreeg toen stellig de indruk dat ze daar meer interesse hebben voor de consument met een wat dikkere portemonnaie. Aan de andere kant, het blijven vaak momentopnames. Echter lijken de door jullie beschreven ervaringen niet meer op incidenten, maar eerder op iets structureels. Wellicht dat Alfa Romeo de teugels aantrekt en minder bereid is om door dealers ingediende garantieclaims te honoreren. De afgelopen 30 jaar heb ik dit wel vaker gezien. Dealers worden dan geweldig onder druk gezet wat betreft verkoopaantallen, afnames en afhandeling van garantieclaims.

Dat is ook wel arrogantie ten top...dat ze je gewoon verwijzen naar een andere dealer, dan ben je als autobedrijf in mijn ogen gewoon heel fout bezig, daar kan ik geen excuus voor verzinnen, blijf gewoon netjes en wees eerlijk  :rolleyes:

Maar wat je zegt, je kan merken dat de verkopen weer wat aantrekken, en dan begint men babbeltjes te krijgen, in mijn ogen niet heel erg tactisch gezien er ook nog iets bestaat als karma...
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #27 Gepost op: 21 september 2018, 08:52:28 »
Even een update aangaande dit topic; ik heb besloten niet verder te gaan met WP. Misschien dat, als je er echt een (juridische) zaak van wilt maken, je het juridisch uiteindelijk wel wint, maar ik heb er 0,0 vertrouwen in dat hun überhaupt de kennis en kunde hebben om een 1750TBi blok goed te reviseren, het schijnt behoorlijk complex te zijn, en het is me ook vanuit meerdere hoeken van specialisten ten sterkste afgeraden het bij hun te laten doen, gezien revisies die eerder in het verleden hun ogen gepasseerd zijn.
Daar komt ook nog eens bovenop dat je, als ze verplicht worden om het uit te voeren, maar af moet vragen hoe serieus er mee om gegaan wordt, en of er niet bespaard wordt op materiaal en je niet genaaid wordt met bijv. de te berekenen man-uren, dan kan die 50-50 deal die ze me aan boden nog wel eens net zo hoog, of nog hoger uit gaan vallen als de volledige som bij een ander.
Los van dit alles heb ik geen zin om überhaupt nog maar een euro te spenderen aan ritjes naar Nunspeet, laat staan dat ik er nog vrije uren aan wil verbranden, ik ben he-le-maal klaar met die toko.

De Giulietta weg doen is voor mij sowieso geen optie, gezien alle tijd, geld en moeite die er al in zit + de nieuwe turbo. Daar komt bij dat ik het er een veel te mooie auto voor vindt!

Voor nu staat eerst het vervangen van de deksel op de planning, welke over de motor heen zit en de bobines + bougies behuisd. Hier zit een potje/compartiment in waar de olie doorheen stroomt, en dit wil nog wel eens verstopt gaan zitten door vervuiling, met flink olievebruik tot gevolg. Bij een revisie moet dit sowieso vervangen worden, dus het is de moeite waard om dit eerst separaat even te proberen, baat het niet dan schaadt het niet, zegmaar :) helpt dat onverhoopt niet, dan wordt het even door sparen en dan laat ik de revisie over een tijdje uitvoeren bij de specialist waar ik altijd kom, waarvan ik in ieder geval zeker weet dat het goed gedaan wordt, en welke ik de centen ook van harte gun voor hun goede werk :great:
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #28 Gepost op: 21 september 2018, 10:17:51 »
Ik heb mijn auto bij WP gekocht en word ook altijd daar onderhouden. Eerlijk gezegd ben ik er tevreden mee en ze zijn zeker niet de duurste als ik ze verglijk met specialisten. Ik ken het bedrijf dus best goed. Ik moet wel zeggen, Gerrit (verantwoordelijke van werkplaats en facturering) is een poosje al ziek en sinds hij er niet is is het op het wekplaats erg rumoerig dus je frustraties snap ik wel. Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe geen gekke reparaties heb gehad. Alleen 1x kleppendeksel wat dus ten goede kwam. Keuzes keuzes keuzes. Succes ermee
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)
« Reactie #29 Gepost op: 21 september 2018, 10:19:12 »
De afwezigheid van Gerrit is inderdaad een groot gemis. Topkerel en altijd redelijk!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)