!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Alfa Giulietta club

Extreem olieverbruik Giulietta QV 2012 (1750TBi)

(1/18) > >>

UIenZUUR:
Hallo mede Giulietta eigenaren! Mijn Giulietta QV van 2012 verbruikt sinds enkele maanden extreem veel olie, zeker +- 1 liter op 1000 a 1500KM (70% snelwegverkeer). Bij het starten van een koude motor krijg ik ook vrijwel standaard een flinke walm blauwe rook uit de uitlaten, wat ook duidelijk duidt op dit probleem.
Nu is onder garantie de turbo al 2x (!!!) vervangen bij de dealer (van de eerste keer vermoed ik dat ze een gereviseerd exemplaar hebben geprobeerd, diegene die er nu onder zit is wel splinternieuw), maar dat heeft tot dusverre helaas geen enkele verbetering opgeleverd.
Zelf kom ik voor onderhoud al enkele jaren bij H&S Corse, ik heb de kwestie uiteraard met ze besproken, en bij hun zijn maar enkele zeldzame gevallen bekend over 1750TBi's (ook uit de 159) waarbij dit is voorgekomen, en dan zat dat em meestal in de carter ventilatie of een lekke kleppendeksel.
Dat laatste heb ik uiteraard bij de dealer neergelegd om te gaan controleren, en er zijn uiteraard meer zaken die tot zoiets zouden kunnen lijden (https://www.autoweetjes.com/Hoog-olieverbruik-auto-verbruikt-veel-olie.html), maar ik ben benieuwd of er meer mensen bekend zijn met dit euvel, en wat voor diegene in kwestie de oplossing uiteindelijk bleek te zijn  :)

brinkerik:
Balen.

Hoop dat het in de kop zit, en niet in de zuigers.

De 1750 staat bij mij bekend als een van de betere motoren tov de  twinsparken, en jts-en  en de multiair`s..

Veloce:
Olie kan maar via een paar manieren de verbrandingskamer in komen: langs de zuiger(veren) of klepseals, de koppakking of de turbo. Die eerste drie heb ik nog nooit bij een TBI gehoord. Is de compressie al gemeten? Kun je al een hoop uitsluiten als die nog OK is. Heeft de turbo de olieleiding/banjobout/zeefje vervangen? Als dat niet gedaan is en hij zit dicht, dan gaat iedere nieuwe turbo er ook weer snel aan.

brinkerik:
ik zat nog even te denken, maar bij de afgelopen Autobahn meeting was er ook een Grijze Juul; 1750  en die had ook reeds de koppakking laten wisselen.



Die meest rechtse.  Z`n naam is mij ontschoten.

UIenZUUR:
Bedankt voor jullie reactie's en het meedenken brinkerik & veloce! Ik ga beide tips ook even bij de dealer neerleggen om na te gaan kijken, wellicht dat ze dat in de juiste richting kan sturen. Zelf heb ik ook zelden iets gehoord over hoog olieverbruik bij de TBi's, des te meer baal ik ervan dat ik er wel zo veel gedoe mee heb  :(

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod