!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #30 Gepost op: 20 februari 2011, 21:31:21 »
Citaat van: nick;4416
komt heel bekend en vertrouwd over, heb op de rode remklauwen en satnav dezelfde uitvoering (170 pk versie).
Foto van de het leer binnenin is minder geslaagd, het leer zit er in het echt veel beter uit dan op deze foto's (te bleek hier).

Veel plezier ermee. Ik heb ondertussen 2200 km op de teller staan en geniet er elke dag van.

Hoi Nick, dat klopt, die foto van het leer is inderdaad veel te licht...ben een slechte fotograaf...
 
Vraagje: Hoe trek jij normaal op in z'n eerste versnelling ? Laat je gewoon de koppeling opkomen en geef dan gas bij, of geef je tot 2000 toeren gas en dan koppeling opkomen ?
Wat ik al vertelde, dit is mijn eerste diesel en dat rijdt toch een stuk anders dan 16v-benzine wat ik gewend ben. Heb het gevoel dat ik nog niet een lekkere modus gevonden heb om "normaal" op te trekken vanuit stilstaan. Bij ieder stoplicht gaat het weer anders en ik vind het allemaal erg rauw klinken, eenmaal in de toeren is het rauwe weg en rijdt het fantastisch !!!
Als je snel van 0 tot 100 wilt, wanneer schakel je dan omhoog ? Bij welk toerental ?
Echt wennen....
Ik weet wel dat je inderdaad snel veel te hard met deze 2.0 JTDm rijdt...
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #31 Gepost op: 21 februari 2011, 11:03:54 »
Citaat van: WalterW;4409

 

Ik zie dat je met de tomtom werkt. Ik heb deze optie ook genomen. Dit werd al eerder gevraagd in een andere topic, maar nog zonder antwoord. Hoe zit het met de verkeers informatie komt deze binnen via rds? of is dit gewoon niet aanwezig. Zit er een melding op voor flitspalen? En hoe vind je dat het systeem werkt?
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2011, 13:05:06 »
ben ook benieuwd, mijn giul wordt normaal volgende week verwacht en ik heb nog vlug de B&M Tomtom in de bestelling laten opnemen, die wordt sowieso door de dealer geleverd.
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #33 Gepost op: 21 februari 2011, 16:12:05 »
Citaat van: WalterW;4468
Hoi Nick, dat klopt, die foto van het leer is inderdaad veel te licht...ben een slechte fotograaf...
 
Vraagje: Hoe trek jij normaal op in z'n eerste versnelling ? Laat je gewoon de koppeling opkomen en geef dan gas bij, of geef je tot 2000 toeren gas en dan koppeling opkomen ?
Wat ik al vertelde, dit is mijn eerste diesel en dat rijdt toch een stuk anders dan 16v-benzine wat ik gewend ben. Heb het gevoel dat ik nog niet een lekkere modus gevonden heb om "normaal" op te trekken vanuit stilstaan. Bij ieder stoplicht gaat het weer anders en ik vind het allemaal erg rauw klinken, eenmaal in de toeren is het rauwe weg en rijdt het fantastisch !!!
Als je snel van 0 tot 100 wilt, wanneer schakel je dan omhoog ? Bij welk toerental ?
Echt wennen....
Ik weet wel dat je inderdaad snel veel te hard met deze 2.0 JTDm rijdt...

Wel wat je goed merkt is dat een diesel veel meer koppel heeft in lage toeren. Dus als je rustig wil vertrekken (zonder daarvoor traag te zijn) begin je pas gas te geven van zodra de koppeling "pakt".
Eerst gas geven tot bvb 2000 toeren en dan de koppeling laten komen is voor als je echt uit de startblokken wil schieten (en dan sta je best ook in D) :)

Je kan met al dat koppel ook perfect vanuit 2e starten trouwens.

Qua motorgeluid blijft het natuurlijk altijd een diesel, nog steeds een pak luidruchtiger dan een benzine (maar dat weet je als je een diesel koopt, bij gelijk welk merk).


Het koppel/aantal pk is denk ik in eerste en tweede ook wat beperkt. Ik heb het gevoel dat het geen sprintmachine is in 1e en 2e.
8 seconden is ook niet "wauw".
Echter in 3e en 4e kan je serieus doortrekken en voelt het echt super leuk aan.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

WalterW
526

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm2
  • *****
    - Super Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #34 Gepost op: 21 februari 2011, 16:27:10 »
Citaat van: GiuliettaFan;4497
Ik zie dat je met de tomtom werkt. Ik heb deze optie ook genomen. Dit werd al eerder gevraagd in een andere topic, maar nog zonder antwoord. Hoe zit het met de verkeers informatie komt deze binnen via rds? of is dit gewoon niet aanwezig. Zit er een melding op voor flitspalen? En hoe vind je dat het systeem werkt?

Ik ben nog niet heel veel met de TomTom bezig geweest, dat snap je...er is nog zoveel ander leuks te ontdekken. Maar hij doet out-of-the-box exact alles wat ie moet doen. Had hiervoor al een wat minder luxe TomTom met zuignap.
De flitspalen daar heb ik niets voor hoeven doen, die zitten er al op. Hij begint te piepen etc. voor alle flitspalen en trajectcontroles.
De verkeersinformatie weet ik niet zeker of dat er op zit, toen ik aan die instellingen zat te rommelen kreeg ik een melding dat ik wat aan moest sluiten . Hoewel ik vandaag de route vanuit Hilversum-Centrum naar huis liet berekenen en toen gaf ie naast de gewone trajectstijdsduur ook vanzelf "+ 2minuten" aan.
Zat toen al te denken hoe die dat wist. Via de RDS dus blijkbaar ?
 
BTW: Het is een TomTom Go Europe 45 en het mooie Alfa logo wat je altijd op de reclamefoto's ziet heb ik nog niet voorbij zien komen....bij opstarten toont ie een Blue&Me logo...
 
Moet zeggen dat ik er eg tevreden mee ben, werkt volgens mij eenvoudiger dan met de dure SatNav waar ik nog wel eens wat aanmerkingen op lees op het forum.
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #35 Gepost op: 21 februari 2011, 17:12:57 »
ik was initieel ook voor de tomtom gegaan, maar kon toen niet geleverd worden.
Toen heel snel moeten beslissen om voor de instantnav te gaan.

Qua navigatie zou ik dit een "basis" navigatie noemen, maar tomtom ligt qua bedieningsgemak EN navigatie vele malen hoger qua kwaliteit !
Vind gewoon mijn schermpje er wel leuk uitzien voor de radio en dergelijke.

Verder hoop ik ook nog op een software upgrade die de navigatie wat verbetert, maar ook functies zoals bladeren door mappen toelaat voor de media functie.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

alfa_ajx732
60

  • **
    - Junior Alfist
Foto's van mijn 2.0JTDm-140
« Reactie #36 Gepost op: 26 februari 2011, 20:39:27 »
Een prangende vraag i.v.m. de TomTom, waar komt het geluid uit? Uit de auto speakers of uit het TomTom speakertje?
Ik heb begrepen dat de TomTom met de stuurknoppen via Bluetooth gestuurd wordt. Je kan hem tenandere uit de houder nemen en toch nog bedienen via de stuurknoppen.
Om de verkeersinformatie te krijgen moet je waarschijnlijk nog een TMC-antenne aansluiten op de TomTom!
6:-Giulietta 1.4 MA
5:-Alfa 156 1.8TS
4:-Alfa 155 1.8TS
3:-Giulietta 1.6
2:-Toyota Celica 1.6
1:-Austin Mini Cooper S