!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

corsa54
564

  • Type Alfa: Giulietta 1750 TBi QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #15 Gepost op: 31 juli 2013, 00:07:12 »
OK, maar als je 38 jaar Italiaans rijdend, je altijd standaard met licht aan rijdt....(Zit immers over het contact, in tegenstelling tot Duitsers, Japanners  en Fransen, die dus met stupide piepertjes moeten werken... of door de ANWB de accu moeten laten opladen ;D).
Je zou dus inderdaad ook telkens even het licht uit kunnen doen om je voorruit te sproeien...., Lijkt me vooral in het donker een goed idee.... :great:
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #16 Gepost op: 31 juli 2013, 08:53:31 »
ik rij voornamelijk 's nachts, nu tijdens de zomer zijn de nachten korter en is het meer evenredig verdeeld.  Laat ik nou toch vooral tijdens het dag rijden moeten sproeien, 's nachts geen last van teveel stof of vliegende insecten met zelfmoordneigingen...

11000 km, met xenon en koplampsproeiers, waarvan 7000 km 's nachts...  heb de tank nog niet moeten bijvullen...  Maar dat ga ik nu maar gelijk doen, want veel kan er niet meer in zitten...
*

PegaSus2k15
42

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170 PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2018, 21:11:10 »
Haha, nou ik schijn de mollen uit de grond.....Nulpuntstelling bij starten doet het trouwens wel gewoon.

Viel mij vanavond op dat mijn koplampen ook niet ver genoeg naar boven schijnen. Nulpunstelling doet het idd wel. Hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?
*

Trompke
72

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • **
    - Junior Alfist
  • Giulietta QV - stage 1
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #18 Gepost op: 1 oktober 2018, 16:52:39 »
Bij mij moest hij bij de garage (dealer ben ik geweest) opnieuw gecalibreerd worden.
Lampen stonden helemaal naar beneden.
Er is  toen niet met de verstelling op de lampen zelf geknoeit, puur softwarematig.
*

PegaSus2k15
42

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170 PK
  • *
    - Startende Alfist
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #19 Gepost op: 1 oktober 2018, 20:39:22 »
Citaat van: Trompke op  1 oktober 2018, 16:52:39
Citaat van: Trompke op  1 oktober 2018, 16:52:39
Bij mij moest hij bij de garage (dealer ben ik geweest) opnieuw gecalibreerd worden.
Lampen stonden helemaal naar beneden.
Er is  toen niet met de verstelling op de lampen zelf geknoeit, puur softwarematig.

Aha, vanmiddag maar even langs de garage om te kijken of zij het wellicht konden oplossen. Helaas deed de kalibratie het niet, en moet hij woensdag heen voor nader onderzoek. Klote zooi.
*

Zanna
66

  • Type Alfa: Giulietta TB 170 TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Newbie Alfist
Re: adaptieve xenon afstellen?
« Reactie #20 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:31:08 »
Er zit trouwens een gruwelijk grote tank in deze auto. Er past 2x zoveel in als bij mijn vorige autos (Opel, toyota, citroen)