!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Tom
20

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #15 Gepost op: 8 september 2018, 12:06:06 »
Het prijsverschil tussen de eerste versie en facelift is best fors, inderdaad. Misschien werken we er zo zelf aan mee.
Vandaag nog eens proefgezeten in een versie 2015.
Beter maar in eerlijkheid moet ik bekennen dat de stoel en zitpositie in een V40 voor mij passender is.
Ook hier een zucht..
Tom
Giulietta Multiair Exclusive 2014
*

Robbie146
782

  • Type Alfa: 916 Spider & Giulietta MA
  • *****
    - Super Alfist
    • AlfaRobbie
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #16 Gepost op: 8 september 2018, 12:27:48 »
Het is natuurlijk maar waar je de Giulietta mee vergelijkt.
Wij komen van een kale 147 progression 105Pk uit 2002 af, dan is een 2013 Giulietta Sportiva 1.4MA 170Pk TCT met zi'n beetje alle opties een hele vooruitgang.

Trek ik even een vergelijk met wat andere auto's die we (gehad) hebben, dan "winnen" de onderstaande wel van de Giulietta, simpelweg omdat ze of van een klasse hoger zijn, meer luxe of meer comfort hebben.
Qua rij beleving wint de Giulietta van alle drie...

166 3.0 V6 24V Sportronic 1998 - rijd toch echt wel lekkerder dan een Giulietta op lange afstanden.
Octavia II 1.6Tdi DSG7 station Elegance Business line 2011 - Ruimer, nog meer luxe, betere zit.
Superb III 1.6Tdi DSG7 Style Business Line 2016 - (veeeeel) ruimer, (veeeel) meer luxe, rijd toch wel lekkerder op lange afstanden.

Met de spider wil ik de Giulietta niet vergelijken  ;D ;D
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #17 Gepost op: 8 september 2018, 16:27:58 »
We hoeven er niet omheen te draaien dat de bouwkwaliteit van de 1e serie Giulietta niet om over naar huis te schrijven is. Mijn ex-MiTo uit 2011 had geen rammels en kraakjes in het interieur. De huidige Giulietta uit 2013, nieuw dubbel zo duur(!), wél. Krakend onderstel van de bestuurdersstoel, trillende binnenspiegel, knisper bij het navischerm, af en toe een knisper vanuit het bakje rechts van de DNA-schakelaar, knisper achter het vilt thv de B-stijl aan passagierszijde. En als ik ermee over drempels rijdt maakt de achtertrein de meest bizarre geluiden... Volstrekte waanzin natuurlijk voor een 5 jaar oude auto van nieuw bijna € 43k. :rolleyes: En dan heb ik het nog niet eens gehad over de volstrekt onvoldoende geïsoleerde wielkasten, etc.

Maar hij bevalt verder goed hoor! ;D
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #18 Gepost op: 8 september 2018, 23:42:00 »
Ach die bouw kwaliteit is ook wel een beetje italiaanse flair.  ;D
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #19 Gepost op: 17 september 2018, 17:33:01 »
Toch moet ik zeggen, mijn Giulietta QV is van 2012, maar ik heb echt 0,0 last van kraakjes, piepjes, of andere irritatie bijgeluiden, het valt me wat dat betreft, zeker in vergelijking met de 147 die ik hiervoor had, alleszins reuze mee!
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #20 Gepost op: 1 november 2018, 14:47:27 »
Hier ook Tom,
Weinig van dat sort klachten hier  in een G 1.4 MA met TCT.
Na een 147 was de G een hele vooruitgang, maar ik vind de stoelen zeker niet verkeerd.
De 'tweede' auto is een Volvo - gekend om de zeer goede stoelen, maar die van de G zeker niet veel minder, met name de zijdelingse steun.

Zijn er nog verschillende stoelen per versie? Wij hebben Sport packet en volgens mij zijn het (lederen) sportstoelen.
Als er een verschil is, is dat ook nog een optie voor Tom om naar te gaan zoeken, vast gemakkelijker te vinden dan een gefacelifte set.
Succes.
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

PG Giulietta
262

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA TCT
  • ****
    - Senior Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #21 Gepost op: 1 november 2018, 14:50:18 »
Ik prober ook nog een foto, maar geeft steeds een HTTP 500 error......
Alfa Giulietta 170 pk TCT, Nero Etna, Panorama dak, vol rood leer, 18 inch
*

Tom
20

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #22 Gepost op: 30 november 2018, 21:02:36 »
Ik ben de laatste maanden lekker aan het knutselen gegaan. Kortgeleden kon ik goedkoop de stoelen en bank van een super veloce van september 2016 kopen.
Niet van de sloop maar particulier. Mooie set met Alcantara. En dat zit een heel stuk beter en toont chiquer. Montage is eenvoudig, alles past.
Systeem heeft even tijd nodig om te resetten omdat de airbagstekkers los zijn geweest. Daarvoor had ik al het dashboardpaneel vervangen door de donker aluminium uitvoering. En het dashboard lag toch open, meteen maar meer isolatie aangebracht. Dat heb ik ook rond het vakje bovenop het dashboard gedaan en op meerdere plaatsen. Vervolgens de gaspedaalreactie door Ronald Vermeulen van Savali laten aanpassen (geen tuning, niet nodig naar mijn smaak).  Het begint er op te lijken.. wat meer de auto ik wenste.
Irritaties zijn nu beperkt tot de bekende kraakjes en het geluidsniveau tussen 100-110 km/u. Vanaf 120 is het redelijk.
Tom
Giulietta Multiair Exclusive 2014
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #23 Gepost op: 30 november 2018, 23:39:03 »
Goed bezig Tom
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97