!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Giulietta programmeren / coderen
« Gepost op: 16 november 2018, 11:55:51 »
Is het bij een Alfa Romeo (Giulietta) mogelijk om deze zelf te coderen etc?

Bij mijn vorige auto (Golf GTE) kon het "vrij eenvoudig" via de vagcom en ben dus benieuwd of jullie hier al ervaring mee hebben.
Zo ja of nee hoor ik t graag! :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

ArjanB
1.979

  • Type Alfa: 156 GTA SW | Giulietta QV
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #1 Gepost op: 16 november 2018, 17:23:45 »
Heb er hier nog nooit over gelezen, ook op alfaowner.com niet.
Wat niet wilzeggen dat het niet kan...
nu: Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 | Giulietta 1750 TBi QV TCT | 4C spider
gehad: 145 boxer|156 JTD|147JTD|Giulietta QV|Seicento Abarth |Panda 100HP
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #2 Gepost op: 16 november 2018, 17:47:32 »
Ik heb het eens uitgezocht voor een Fiat Grande Punto en voor de Giulietta is het volgens mij gelijk. Je hebt een gemodificeerde Elm327 nodig (een weerstandje binnenin verwijderd) en een aantal kleuren kabels die als adapter voor verschillende onderdelen binnen de Obd dienen. Zo'n setje als dit : https://www.ebay.co.uk/itm/fits-Fiat-Alfa-Modified-ELM-327-v1-4-OBD2-Green-Red-Yellow-cables-/162564786834

Verder uiteraard een (betaalde) versie van MultiECUscan. Op de website daarvan staat welke kleur adapter waar voor nodig is.
https://www.multiecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx

Niet echt plug and play dus  :o
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #3 Gepost op: 16 november 2018, 23:53:07 »
Geen idee of het mogelijk is, maar wat zou je willen herschrijven dan? De waardes in de ECU, turbo druk, inspuiting etc? Als je daar mee wilt gaan spelen komt er veel meer dan alleen programmeer kennis bij kijken hè ;)
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #4 Gepost op: 17 november 2018, 00:34:33 »
Momenteel heb ik verlichting foutmeldingen. Die zou ik eruit willen programmeren. En stel ik vervang mijn xenon units voor niet xenon Carbon units met een leds H7 erin. Dat ik dit bij het coderen juist kan aangeven.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #5 Gepost op: 17 november 2018, 07:26:04 »
hallo ik heb een setje liggen kan je wel lenen om te proberen
groetjes
 
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #6 Gepost op: 17 november 2018, 12:53:33 »
Momenteel heb ik verlichting foutmeldingen. Die zou ik eruit willen programmeren. En stel ik vervang mijn xenon units voor niet xenon Carbon units met een leds H7 erin. Dat ik dit bij het coderen juist kan aangeven.

Ah ik vat em! Maar krijg je die melding dan nu omdat je de lampen zelf vervangen hebt?
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #7 Gepost op: 18 november 2018, 20:21:51 »
hallo ik heb een setje liggen kan je wel lenen om te proberen
groetjes
Ah dat is zeer atent van je! Ik zal je even een pb sturen straks :)

@UIenZUUR
De lampen zijn nog origineel. Maar van de led knippers en led kentekenverlichting krijg ik foutmeldingen.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #8 Gepost op: 18 november 2018, 20:53:13 »
......
@UIenZUUR
De lampen zijn nog origineel. Maar van de led knippers en led kentekenverlichting krijg ik foutmeldingen.

Indien de led lampen niet geschikt zijn voor CAN bus, hetgeen ik dus vermoed, blijf je met de foutmeldingen zitten totdat je wel CAN bus geschikte lampjes monteert ..........

Wat voor foutmelding(en) krijg je ?
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #9 Gepost op: 19 november 2018, 11:14:05 »
Het zijn Canbus lampen, daarom snap ik het niet. De melding is een vrij universele over dat het niet werkt. Terwijl de lampen het wel doen en knipperen ook de normale snelheid. Daarom wil ik eigenlijk de foutmelding eruit programmeren.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

Zanna
66

  • Type Alfa: Giulietta TB 170 TCT
  • **
    - Junior Alfist
  • Newbie Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2018, 13:31:19 »
ik heb die foutmeldingen ook soms, maar dat heeft volgens mij te maken met de vermoedelijke kabelbreuk in mijn achterklep. Die komen echt wel ergens vandaar hoor. Ik zou eens uitzoeken wat er precies fout zit ipv ze 'wegprogrammeren'.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Giulietta programmeren / coderen
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2018, 13:51:24 »
Het lijkt me stug dat het een kabelbreuk is om eerlijk te zijn, want ik ervoor zat er halogeen in en had toen geen foutmelding. Precies het moment dat ik switchte naar Led kwam de foutmelding. Inmiddels is er wel een ander Canbus setje onderweg, het schijnt dat het namelijk niet altijd 100% garantie geeft per set.

Ik heb geprobeerd te programmeren, maar te vergeefs. Niet dat de functie niet zichtbaar was, maar meer omdat het mij niet lukte de connectie te maken met de auto haha
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.