!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #30 Gepost op: 6 februari 2011, 10:46:52 »
Citaat van: Hengel;3351
Wat is er nou van waar dat het max toerental van de QV de eerste (dacht) 2000 km begrenst is? En is dat voor andere motoren ook het geval? Heb zelfs in een test gelezen dat een QV niet boven de 6000/min wilde... zou de uiteenlopende meningen over de QV motor wel verklaren.

volgens mij tikte ik gister de 6000/7000 Tpm aan..... (km stand +- 200 km)

me dealer raadde aan gewoon te rijden voor een aantal kilometer (2000/3000 Tpm houden) en niet helemaal het pedaal te vloeren (kan wel voor een keer :p)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #31 Gepost op: 6 februari 2011, 11:00:47 »
moeilijk he om je te bedwingen ?

Ze zouden beter een knopje in de koffer monteren die je pas na een inrijperiode mag afzetten. Dat werkt dan toch al drempelverhogend :)
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #32 Gepost op: 6 februari 2011, 11:13:08 »
Citaat van: nick;2305
Op hoeveel km moet de olie van een juul normaal vervangen worden ? Is dat na 35000 km bij het eerste onderhoud ?
.
staat dat niet in de handleiding?
daar staat normaal gesproken altijd zo'n tabelletje met de verschillende intervallen en wat er dan gedaan moet worden..
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #33 Gepost op: 6 februari 2011, 11:21:24 »
Citaat van: yvesart;3372
staat dat niet in de handleiding?
daar staat normaal gesproken altijd zo'n tabelletje met de verschillende intervallen en wat er dan gedaan moet worden..

Heb het aan de garage gevraagd en die zei dat olie vervangen na bvb 1500 km absoluut niet nodig is. Dat er geen metalen onderdeeltjes meer loskomen en het een richtlijn was vanuit de fabriek dat dit niet nodig was.
Dus ja het onderhoud zit dan rond de 35000 km.

Of toch zeker 1 keer per jaar binnenkomen, ongeacht het aantal km.
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #34 Gepost op: 6 februari 2011, 11:40:48 »
met die onderhoudsinterval sta ik qua km's elk jaar twee keer in de garage ;) ..
*

nick
554

  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #35 Gepost op: 6 februari 2011, 11:45:41 »
Citaat van: yvesart;3385
met die onderhoudsinterval sta ik qua km's elk jaar twee keer in de garage ;) ..

Ik zit zelf maar rond de 30.000 per jaar. Je doet dan toch veel kilometers blijkbaar !
Giulietta 2.0 JTDm (2011) - Grigio Magnesio - Sport Pack 17 inch sportiva velgen - Zwart leder met rode stiksels - Bose Hifi - Bi-Xenon - Instant Nav - Privacy getinte ruiten
*

yvesart
1.078

  • *****
    - Super Alfist
    • http://www.flitsservice.nl
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #36 Gepost op: 6 februari 2011, 22:17:52 »
ja.. rij ongeveer het dubbele.. heb diverse projecten door het land heen, waardoor ik best veel km's maak.. en met een Giul vind ik dat ook helemaal geen straf :D
*

fjodor
362

  • ****
    - Senior Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #37 Gepost op: 8 februari 2011, 18:02:37 »
naast het stuur met die drie knopjes  kun je ook zien hoeveel km tot de beurt
"The Alfa virus. No medication can cure it. Only owning the car can help ease it
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #38 Gepost op: 1 maart 2011, 09:18:30 »
Hoi,
Ik heb nagevraagd in de garage hoe ik best de wagen inrijd. (aangezien hier veel onduidellijkheid over bestaat) Volgens de garage is inrijden niet meer nodig doordat de motoren al "ingereden" worden in de fabriek. Voor diesels (van benzine weet ik het niet) moet je zelf oppassen met het inrijden. Het probleem is dat de wagen een roetfilter heeft en nog een klepje... om te voldoen aan de milieu eisen. wanneer je de wagen inrijd en nooit boven de 2500-3000 toeren gaat dan blijven die roetdeeltjes hangen bij het klepj. Wanneer dit gebeurt voor een lange periode, zal het klepje niet meer goed openen en/of sluiten na een bepaalde tijd. Het is daarom goed om na 500 a 1000 km eens je motor hoog in toeren te laten draaien wanneer je rustig rijd met de wagen. zodat alle roetdeeltjes weggebazen worden van het klepj en dit dus niet meer kan verhinderen.
*

Scudetto
684

  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #39 Gepost op: 1 maart 2011, 10:02:33 »
Je omschrijft eigenlijk het probleem die bij auto's optreden die nooit goed warm worden. (veel voor korte stukjes worden gebruikt) Dan wordt de katalysator nooit eens lekker heet en blijven er stukjes onverbrand achter (ook kan er vocht in de katalysator blijven staan)  Dus liefst langere stukken rijden (minimaal een kwartier) en inderdaad niet krampachtig laag in toeren blijven. Zo rijd je normaal gesproken ook niet volgens mij.

Het 'inrijden' door de fabriek wordt niet gedaan, daar hebben ze echt de tijd/ruimte niet voor. Wel zijn de toleranties met fabriceren kleiner geworden, waardoor de motorcomponenten sneller op elkaar afgesteld zijn.  Zelf inrijden is dus gewoon rijden zoals je normaal zou rijden en je 'uitspattingen' zoals doorhalen tot toerenbegrenzer en volgas zou ik een kilometer of 1.500-2.000 mee wachten.
Forza! - QV Savali - Argento Alfa
*

EsDee
300

  • ****
    - Senior Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #40 Gepost op: 1 maart 2011, 20:19:42 »
Ik denk dat GiuliettaFan de EGR klep bedoelt, die is alleen maar aanwezig om wat milieu eisen te halen. Als dat klepje niet lekker werkt, werkt je motor ook niet lekker. Dus alleen maar "Nieuwe rijden" is ook niet goed voor een turbo diesel. Zo nu en dan moet die turbo zijn werk doen.
*

DisciplinA
663

  • *****
    - Super Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #41 Gepost op: 2 maart 2011, 09:42:15 »
Ik rij mijn auto als altijd, eerst tot ie op z'n werktemperatuur komt = 90° en dan nog een 5-tal minuten, ik schakel meestal op 2000 toeren,als ik met  familie in de auto zit, als ik alleen ben  tussen 2500 en 3000 toeren,naargelang da bocht die voor mij ligt :D
Look to the past, see the future
*

GiuliettaFan
61

  • **
    - Junior Alfist
Hoe een wagen best inrijden ?
« Reactie #42 Gepost op: 2 maart 2011, 09:42:57 »
Citaat van: EsDee;5343
Ik denk dat GiuliettaFan de EGR klep bedoelt, die is alleen maar aanwezig om wat milieu eisen te halen. Als dat klepje niet lekker werkt, werkt je motor ook niet lekker. Dus alleen maar "Nieuwe rijden" is ook niet goed voor een turbo diesel. Zo nu en dan moet die turbo zijn werk doen.

Inderdaad dit bedoelde ik, kon toen even niet op de naam komen.