!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Mat grijze lak.
« Gepost op: 17 oktober 2018, 19:50:10 »
Hallo allemaal,
Leuke Guilietta zien staan in de kleur mat grijs, kan ik dit gewoon wassen met shampoo een is er e.v.t. een lakstiftje in de handel voor het bijwerken van kleine lakbeschadigingen?
wat zijn (indien aanwezig) jullie ervaringen met deze kleur?
alvast dank voor jullie reactie(s)

mvg Theo.
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #1 Gepost op: 17 oktober 2018, 23:00:18 »
Hoi Theo,

Ja hoor dat kan je prima wassen, schijnen zelfs speciale shampoos etc voor te zijn dus dat is geen probleem. Schades zijn wel meer een uitdaging, net als bijv bij Rosso competizione parelmoer is dit volgens mij lastig te herstellen als je bijv een spot repair uit wilt laten voeren, heb je dus een schade, houd daar rekening mee, dat komt doorgaans neer op het hele paneel/onderdeel laten spuiten. Zelf heb ik de kleur niet maar ben er persoonlijk altijd erg gecharmeerd van!

Welke Giul heb je zien staan?
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #2 Gepost op: 18 oktober 2018, 12:14:12 »
Bij Wim Prins,, de Veloce uit 2016.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #3 Gepost op: 18 oktober 2018, 14:22:20 »
Heb er 1 gehad. Prachtige kleur, simpelweg schitterend! Belangrijk is: nooit door de wasstraat, nooit polijsten, altijd zorgen dat er een actieve sealent op zit en geen gepruts met lakstiften, want dat gaat echt opvallen. Heeft de wagen krassen of dergelijke: laten staan. Niet aan beginnen. Bijspuiten is ongelooflijk ingewikkeld. Alleen doen als je zelf ooit schade maakt.
Ik zou altijd weer voor deze kleur gaan! Maar ik hou dan ook wel van poetsen haha.

Check de producten van Nanolex. Die deden het fantastisch bij mij
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #4 Gepost op: 18 oktober 2018, 18:16:25 »
Bij Wim Prins,, de Veloce uit 2016.

Als ik je een tip mag geven; mijdt Wim Prins, echt, hoe mooi de auto er ook uit ziet, begin er niet aan. Wim Prins is niet meer wat het geweest is, verre van zelfs. Ik, maar ook velen andere waar ik weet van heb, hebben er recent autos gekocht en alleen maar ellende
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #5 Gepost op: 18 oktober 2018, 22:05:48 »
oke, ik schrik hier van, ik koop al jaren (vanaf 1996) mijn Alfa bij Wim onderhoud laat ik er niet uitvoeren maar qua verkoop garantie enz,,, nooit problemen gehad.
voor wat betreft de mat grijze die ik heb zien staan, er zit op de motorkap een serieuze beschadiging geen deuk maar alleen lakschade. Begrijp uit jullie reacties dat ik het beter niet kan doen?
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #6 Gepost op: 18 oktober 2018, 23:14:17 »
oke, ik schrik hier van, ik koop al jaren (vanaf 1996) mijn Alfa bij Wim onderhoud laat ik er niet uitvoeren maar qua verkoop garantie enz,,, nooit problemen gehad.
voor wat betreft de mat grijze die ik heb zien staan, er zit op de motorkap een serieuze beschadiging geen deuk maar alleen lakschade. Begrijp uit jullie reacties dat ik het beter niet kan doen?

De keuze is uiteraard aan jou, maar als ik jou was, zéker voor dat geld, zou ik echt verder kijken, er is best wat keuze (ik meen ook een launch edition te hebben zien staan van de week, zelfde lak).
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #7 Gepost op: 19 oktober 2018, 08:10:34 »
oke, ik schrik hier van, ik koop al jaren (vanaf 1996) mijn Alfa bij Wim onderhoud laat ik er niet uitvoeren maar qua verkoop garantie enz,,, nooit problemen gehad.
voor wat betreft de mat grijze die ik heb zien staan, er zit op de motorkap een serieuze beschadiging geen deuk maar alleen lakschade. Begrijp uit jullie reacties dat ik het beter niet kan doen?

Niet doen inderdaad. Er is een reden waarom Wim Prins hem zo te koop zet ipv hersteld. Dit is ongelooflijk duur en last. Waarschijnlijk zijn ze bang dat straks de hele motorkap afwijkt.

En voor je idee, Wim Prins haalt deze auto's uit de handel in het buitenland. Inclusief bpm (hier is ook nog sprake van schade en wordt er dus nog een stuk minder bpm betaald), vermoed ik dat Wim Prins om en nabij de, 20.000 euro voor deze auto heeft betaald.
Haal er dan zelf 1 uit het buitenland: https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-1-8-tbi-16v-tct-veloce-leder-benzine-wit-5f909e08-e9f9-49cf-9ca9-0b7e69cd2245

https://www.autoscout24.nl/aanbod/alfa-romeo-giulietta-quadrifoglio-verde-qv-benzine-grijs-c033864b-2c53-4230-8ba9-c6a7de977ae6
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #8 Gepost op: 19 oktober 2018, 19:17:37 »
Volgens mij het vrij lastig om zo´n schade te herstellen met deze speciale lak kleur.
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #9 Gepost op: 19 oktober 2018, 19:57:49 »
Bedankt voor jullie reacties, voor mij is het duidelijk. Ik ga verder kijken.
Zelf in het bezit van een smetteloos witte QV uit 2011, 86000 dkm, squadra,ben best bereid om geld uit te geven aan een jonger (vanaf 2015) exemplaar maar dan moet hij ook tip top in orde zijn, zeker voor zoveel geld.
vindt het wat lastig om zover buiten de deur iets aan te schaffen, garantie enz,,, gezien de linkjes is zelf  importeren ook de moeite waard, maar ja.
heb idd de Launch edition zien staan bij EAF en ook de 8c rosso bij Vaneman ziet er goed uit.
Nogmaals dank voor jullie reactie, ben niet vaak op het forum te vinden maar als ik iets plaats/vraag krijg altijd een eerlijk en goed antwoord.,,,,,,, Top!!

Mvg Theo.
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #10 Gepost op: 20 oktober 2018, 09:35:51 »
Bedankt voor jullie reacties, voor mij is het duidelijk. Ik ga verder kijken.
Zelf in het bezit van een smetteloos witte QV uit 2011, 86000 dkm, squadra,ben best bereid om geld uit te geven aan een jonger (vanaf 2015) exemplaar maar dan moet hij ook tip top in orde zijn, zeker voor zoveel geld.
vindt het wat lastig om zover buiten de deur iets aan te schaffen, garantie enz,,, gezien de linkjes is zelf  importeren ook de moeite waard, maar ja.
heb idd de Launch edition zien staan bij EAF en ook de 8c rosso bij Vaneman ziet er goed uit.
Nogmaals dank voor jullie reactie, ben niet vaak op het forum te vinden maar als ik iets plaats/vraag krijg altijd een eerlijk en goed antwoord.,,,,,,, Top!!

Mvg Theo.

Hey Theo ik zelf ben ook kijkende voor een 2015 model. Heb net als jij ook een witte qv met savali tuning waar ik enorm tevreden ben.  En als deze toch vervangen moet worden moet er zeker een tip top versie komen.  De launch e. Bij eaf spreekt me zeer zeker aan. Heeft alle opties alleen er moet zeker nog wat van het bedrag af, hebben ze al gedaan (-1000) Ze hebben de auto uit Belgie geimporteerd dus vraag me af wat de restwaarde zal zijn als ik hem later weer verkoop.

Bij vaneman heb je een prachtige rode staan. Hier een leuk filmpje van die auto. Prachtig geluid
https://youtu.be/0KZADlnGRCM 

25.000 is eigenlijk wel de max. Wat een 2015 model mag kosten vind ik. Een golf 7 gti kost veel minder dan een QV waar je qua opties veel meer aan hebt. En zo een gti is toch wel veel sneller dan een qv na de tuning.

En qua import is t zeker ook wel waard. Maar de verschillen zijn dan ook niet waauw groot als je later de bpm bijteld en geen garantie krijgt voor de auto.

Al met al lastig om een fatsoenlijk qv te vinden helaas
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #11 Gepost op: 20 oktober 2018, 10:28:12 »
Wat ik me nog afvraag trouwens. We weten allemaal dat de mk1 qv en de mk2 enorm veel van elkaar verschillen. Zal er ook evenveel verschil zijn tussen de mk2 en mk3 qv? Iemand ervaring?
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

MysteryAngel
2.665

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #12 Gepost op: 20 oktober 2018, 18:38:06 »
Bedankt voor jullie reacties, voor mij is het duidelijk. Ik ga verder kijken.
Zelf in het bezit van een smetteloos witte QV uit 2011, 86000 dkm, squadra,ben best bereid om geld uit te geven aan een jonger (vanaf 2015) exemplaar maar dan moet hij ook tip top in orde zijn, zeker voor zoveel geld.
vindt het wat lastig om zover buiten de deur iets aan te schaffen, garantie enz,,, gezien de linkjes is zelf  importeren ook de moeite waard, maar ja.
heb idd de Launch edition zien staan bij EAF en ook de 8c rosso bij Vaneman ziet er goed uit.
Nogmaals dank voor jullie reactie, ben niet vaak op het forum te vinden maar als ik iets plaats/vraag krijg altijd een eerlijk en goed antwoord.,,,,,,, Top!!

Mvg Theo.

Ben ik het wel mee eens, ik zou er zeker geen met grote lak schades kopen voor dat geld.
Ik weet dat de verschillen tussen een QV 2010 - 2011 mk1 en 2015 mk2 best wel groot zijn.
Maar ik vraag me zelf af of die verschillen ook echt groot genoeg zijn om je huidige QV in te ruilen?
Ik bedoel aangezien jouw huidige QV net 86.000km gelopen heeft,
kan je misschien ook wel overwegen om er nog een jaartje mee te doen.
Tenzij er natuurlijk grotere problemen in het voorruit zicht liggen.
Want ja, over een jaartje zullen de Giullia´s ook wel wat betaalbaarder zijn al occasion.
Dat is misschien wel een betere volgende stap, mits je je natuurlijk liever een Hatchback hebt.
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #13 Gepost op: 20 oktober 2018, 18:53:53 »
Wat ik me nog afvraag trouwens. We weten allemaal dat de mk1 qv en de mk2 enorm veel van elkaar verschillen. Zal er ook evenveel verschil zijn tussen de mk2 en mk3 qv? Iemand ervaring?

Die verschillen zijn een stuk minder groot. Motorisch zijn ze gelijk, althans, het 1750TBi blok, en qua interieur is het net weer een tikje verbeterd maar niet schokkend.
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Mat grijze lak.
« Reactie #14 Gepost op: 21 oktober 2018, 15:56:43 »
Bedankt voor jullie reacties, voor mij is het duidelijk. Ik ga verder kijken.
Zelf in het bezit van een smetteloos witte QV uit 2011, 86000 dkm, squadra,ben best bereid om geld uit te geven aan een jonger (vanaf 2015) exemplaar maar dan moet hij ook tip top in orde zijn, zeker voor zoveel geld.
vindt het wat lastig om zover buiten de deur iets aan te schaffen, garantie enz,,, gezien de linkjes is zelf  importeren ook de moeite waard, maar ja.
heb idd de Launch edition zien staan bij EAF en ook de 8c rosso bij Vaneman ziet er goed uit.
Nogmaals dank voor jullie reactie, ben niet vaak op het forum te vinden maar als ik iets plaats/vraag krijg altijd een eerlijk en goed antwoord.,,,,,,, Top!!

Mvg Theo.

Ben ik het wel mee eens, ik zou er zeker geen met grote lak schades kopen voor dat geld.
Ik weet dat de verschillen tussen een QV 2010 - 2011 mk1 en 2015 mk2 best wel groot zijn.
Maar ik vraag me zelf af of die verschillen ook echt groot genoeg zijn om je huidige QV in te ruilen?
Ik bedoel aangezien jouw huidige QV net 86.000km gelopen heeft,
kan je misschien ook wel overwegen om er nog een jaartje mee te doen.
Tenzij er natuurlijk grotere problemen in het voorruit zicht liggen.
Want ja, over een jaartje zullen de Giullia´s ook wel wat betaalbaarder zijn al occasion.
Dat is misschien wel een betere volgende stap, mits je je natuurlijk liever een Hatchback hebt.


Distributie set vervangen, + grote beurt en apk zit er aan te komen. waar moet ik op rekenen qua prijs voor het vervangen van de distributie + waterpomp?