!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bert
33

  • *
    - Startende Alfist
maximale stuuruitslag
« Gepost op: 20 juni 2015, 18:35:46 »
nou ik toch bezig ben,bij jullie ook bij maximale stuuruislag bij bv parkeerheven uitrijden een knakkend gevoel,net of de auto wat verspringd.in de winter erger als in de zomer?
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #1 Gepost op: 20 juni 2015, 18:50:09 »
Nop maar hoor het wel met de ramen open. Knak knak knak. Komt soms voor.
Meestal bij de warmte.
Heb het nooit kunnen vinden, denk uitzetten metaal waardoor er iets moeilijker draait?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

bert
33

  • *
    - Startende Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #2 Gepost op: 20 juni 2015, 19:24:01 »
voor mn gevoel is het de homokneet,best wel heftige knak geeft het
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #3 Gepost op: 20 juni 2015, 20:18:19 »
Ja dat herken ik wel. Heb ik zelf ook in parkeergarage's vooral, of in ieder geval waar een gladde/vlakke ondergrond is..
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #4 Gepost op: 21 juni 2015, 09:39:47 »
Het zijn de banden.  Hoe breder, hoe erger dit effect. Temperatuur, rubbersamenstelling en profiel hebben er ook een invloed op.

Wanneer je vol afdraait, is er een groot verschil in grondsnelheid on der de binnenkant van het wiel en de buitenkant.  Aangezien je hele wiel maar aan 1 snelheid kan draaien, moet er 1 kant van het wiel slippen.  Dit gaat gepaard met soms best wel wat drama.  Smallere wielen met een hogere wang hebben hier geen last van, deze vervormen voldoende tot er een nieuw stuk band op de grond komt.
*

Ilhan
102

  • Type Alfa: 140 JTDM SP3 Savali
  • ***
    - Alfist
  • Alfa Fratelli
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #5 Gepost op: 21 juni 2015, 21:46:25 »
ook camber geeft dit effect.
140 JTDM SP3 Turbina Savali treatment
*

bert
33

  • *
    - Startende Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #6 Gepost op: 27 juni 2015, 17:22:21 »
oke,bedankt voor jullie reaktie :sign0098:
*

Ebuzz
612

  • Type Alfa: Giulietta qv
  • *****
    - Super Alfist
  • Giulietta Qv
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #7 Gepost op: 31 augustus 2016, 20:09:00 »
Dus het is niet iets waar ik zorgen om moet maken, mijne kraakt ook best  :Woot_Emoticon:
Giulietta QV Savali Tuning stage 1
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #8 Gepost op: 1 september 2016, 10:33:43 »
Volgens mij in een ander topic ook al eens besproken, maar ik heb hetzelfde gehad toen alle 4 mijn banden behoorlijk waren versleten. Toen ik rondom nieuwe banden heb laten monteren was het direct helemaal weg.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Alfajan53
64

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #9 Gepost op: 2 september 2016, 20:46:46 »
Inderdaad ik had ook hetzelfde. 4 nieuwe banden en weg. Komt voor bij brede lage banden.
Alfa Giulietta 1.6 JDTm
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk.
*

Roco
3

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: maximale stuuruitslag
« Reactie #10 Gepost op: 5 oktober 2016, 12:33:48 »
misschien begrijp ik je vraag niet zo goed. maar kan het zijn dat de rubbers van je draagarm wat versleten is? de auto moet dan wel op een brug.