!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Aan de andere kant is het ook nog steeds zo dat de alfa elke keer (ondanks alle onhebbelijkheden) een brede grijns op mijn gezicht weet te toveren. Wellicht misplaatste romantiek inderdaad maar het gebeurt wel!!!
Tja is altijd lastig te zeggen. Wanneer doe je het nu goed. Uiteindelijk willen we allemaal leuk rijden tegen zo laag mogelijke kosten of in ieder geval kosten die binnen de perken blijven. Met iedere auto moet je geluk hebben en wellicht is het echt zo dat je met een alfa net iets meer geluk moet hebben. Ook met nieuwere auto's kun je (na de garantie) behoorlijk pech hebben. Ik heb ook twee keer out of the box gedacht. 1x Audi a3, fijne auto maar ook zeker niet goedkoop om te rijden en te onderhouden. Daarna een Mazda 6 met alle opties, op zich een fijne auto en wellicht de meest betrouwbare in zijn klasse maar gelukkig werd ik daar allerminst van. Had geen klik of band met die auto. Nu weer de Giulietta en zoals in mijn post hierboven tovert die wel iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht. Als je de Mazda ergens parkeert dan sluit je hem af en loop je weg. Bij de alfa zoek je ten eerste naar een veilige parkeerplek en als dan wegloopt kijk je nog even een keertje om.... Misschien emotioneel gelul van de bovenste plank maar toch is het zo....Ik vrees alleen dat we met elkaar behoorlijk off topic beginnen te raken..... (ben daar overigens zelf ook schuldig aan)...
Citaat van: Ruud_Enschede op 22 april 2015, 10:15:07Je hebt gelijk Loeki. Alleen als je je ergert aan dit soort dingetjes moet je misschien geen alfa kopen. Begrijp me niet verkeerd, als dit echt een technische oorzaak heeft en opgelost kan worden door nieuwe bakolie dan wel synchromeshringen dan moet dat gewoon gebeuren, geen discussie. Maar kleine onhebbelijkheden horen er nog steeds bij bij een alfa. Te noemen: krakende ophanging, lekkend rubbertje bij een ruitenwisser achter, een voorportier wat niet mooi aanlsuit, etc etc... Stelt allemaal niet veel voor maar dat hoort er nog steeds een beetje bij. Sja, ik weet het niet. Toch een beetje misplaatste romantiek als je het mij vraagt. Moet je eens kijken wat een Alfa nieuw kost, voor dat geld mag je toch op zijn minst verwachten dat de deuren goed afgehangen zijn of niet? Alfa heeft zelf de mond vol van premium, de prijzen zullen straks die kant ook wel op gaan, dan zal de afwerking ook naar premium niveau moeten..En als we het er nu toch over hebben, ook de aftersales mag wel wat geupgrade worden.....
Je hebt gelijk Loeki. Alleen als je je ergert aan dit soort dingetjes moet je misschien geen alfa kopen. Begrijp me niet verkeerd, als dit echt een technische oorzaak heeft en opgelost kan worden door nieuwe bakolie dan wel synchromeshringen dan moet dat gewoon gebeuren, geen discussie. Maar kleine onhebbelijkheden horen er nog steeds bij bij een alfa. Te noemen: krakende ophanging, lekkend rubbertje bij een ruitenwisser achter, een voorportier wat niet mooi aanlsuit, etc etc... Stelt allemaal niet veel voor maar dat hoort er nog steeds een beetje bij.
Ruud Je koop een dure auto , zo wil je toch niet rijden. Ik zou me dood aan ergeren.Heb een afspraak gemaakt ze eerst nieuwe olie versnelling bak in doen. en dan kijken hoe de versnelling schakelt.loeki
Ja synchro ringen. 'Goed' bekend probleem, met namen bij 1.4MA (QV soms ook). Alfa heeft ook volgensmij een soort van modificatie set gemaakt. Soms het versnellingsbak oliewissel ook helpt...
Van de dealer (Wim Prins). Ze zijn bekend met dit probleem meestal met MA's. Voor mijn geval (omdat ik een QV heb en niet een MA) hebben ze ook contact met Alfa Romeo gehad en een advies gekregen om de synchro ringen voor versnellingen 1 t/m 4 te vervangen (ik had probleem alleen met de 1te). Sinds die tijd (rond een jaar nu) schakelt het probleemloos.
Ik ben gisteren naar de dealer geweest , volgens de monteur is er niets aan de hand.Ik heb geen ervaring hoe een juul schakelt , ik ben er aan gewent hoe een alfa 147 rijdt die schakelt veel soepeler dan de juul.Dus ik moet maar vertrouwen op zijn woorden. Wie weet hoe je dat kan controleren. Soms kan ik niet naar 1 schakelen ,dan moet ik de koppeling op nieuw in drukken.loeki