!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ik had ook last van een hakerige bak. De olie is een keer vervangen, maar dat biedt maar kort een oplossing.Uiteindelijk zijn bij mij de synchromesh ringen vervangen wat de echte oplossing was.Ik zie hierboven ook problemen bij 'terugschakelen van 2 naar 1' . Is dat rollend, of bij stilstaan? Rollend is dat een flinke aanslag op de synchromeshringen wat het probleem kan verklaren. Terug naar 1 doe je (naar mijn idee) alleen maar in stilstand.
Citaat van: bekkie op 23 juni 2015, 19:22:33Bakolie was vervangen door de door Alfa voorgeschreven olie. Inmiddels is de olie voor de tweede keer vervangen, versnellingsbak lijkt nu beter te schakelen. Eens kijken of dat zo blijft de komende dagen.Ik ben benieuwd of het goed blijft. Was het veel werk om de bakolie te laten vervangen?
Bakolie was vervangen door de door Alfa voorgeschreven olie. Inmiddels is de olie voor de tweede keer vervangen, versnellingsbak lijkt nu beter te schakelen. Eens kijken of dat zo blijft de komende dagen.
Een oud topic nieuw level inblazen...Mijn QV schakelt ook erg hakerig, met name bij warme olie, wat het vermoeden versterkt dat de synchromesh ringen niet goed meer zijn (is de olie koud dus stroperiger, dan pakken de ringen beter).Klachten: moeilijk in 1 te krijgen bij stilstand, van 1 naar twee gaat heel vaak niet (drie keer proberen voordat die pakt), van vijf naar vier levert kraak op. Ik heb twee vragen:- iemand een idee wat vervanging van de ringen gaat kosten?- is de C635 bak zoals die onder een QV ligt hetzelfde als die onder een JTD (en zo ja, welke uitvoering)?Met hetzelfde bedoel ik: kan een JTD-bak onder een QV gehangen worden, heeft die zelfde overbrengingen? Want dat zou een alternatief kunnen zijn, misschien aantrekkelijker qua prijs en JTD is makkelijker te vinden dan een QV.thanks!
Kan me haast niet voorstellen dat de bak hetzelfde zal zijn qua overbrengingen, ik denk dat de koppeling& vliegwiel wel gelijk zal zijn met oog op het minimale verschil in koppel tussen de 2 (2.0JTDm 170 & 1750TBi). Is de bak als eens voorzien van nieuwe olie? Misschien een idee om dat na te (laten) kijken, wie weet wat er allemaal aan de olie te zien is die er uit komt, en wellicht dan meteen de schakelmechaniek laten checken.
Citaat van: UIenZUUR op 5 november 2018, 11:07:01Citaat van: UIenZUUR op 5 november 2018, 11:07:01Kan me haast niet voorstellen dat de bak hetzelfde zal zijn qua overbrengingen, ik denk dat de koppeling& vliegwiel wel gelijk zal zijn met oog op het minimale verschil in koppel tussen de 2 (2.0JTDm 170 & 1750TBi). Is de bak als eens voorzien van nieuwe olie? Misschien een idee om dat na te (laten) kijken, wie weet wat er allemaal aan de olie te zien is die er uit komt, en wellicht dan meteen de schakelmechaniek laten checken.Dat de verhoudingen gelijk zouden zijn zou mij ook verbazen, maar om het zeker te weten toch maar de vraag inderdaad koppel is gelijk dus het zou best kunnen.Versnellingsbakolie gaat bij een volgende beurt gebeuren, maar verwacht ik geen wonderen van.Wat kan er aan schakelmechaniek worden gecheckt of afgesteld?