!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
schakelen.
« Gepost op: 17 april 2015, 20:49:45 »
Hallo allen.
Ik heb een vraag over mijn juul van 2010 . Heb de juul pas 3weken gekocht maar ik vind stug schakelt het is net of hapert, soms kan ik niet in 1 zetten dan moet ik de koppeling
opnieuw intrappen, het voelt niet lekker aan. Het schakel niet zo lekker als bij mijn vorige alfa 147. Want ik heb nog een jaar garantie op juul. Weet niemand van jullie wat
de oorzaak kan wezen of hebben jullie misschien ook het zelfde probleem als ik . En hoe kan ik de versnelling controleren of die goed werkt.
Loeki
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
schakelen.
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2015, 22:15:45 »
Ja synchro ringen. 'Goed' bekend probleem, met namen bij 1.4MA (QV soms ook). Alfa heeft ook volgensmij een soort van modificatie set gemaakt.

Soms het versnellingsbak oliewissel ook helpt...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2015, 09:11:37 »
hi svadu.
Wat raad je me aan,de auto naar de garage brengen om na te laten kijken om de synchro ringen eventueel te vervangen.
Want ik heb nog garantie . Er zijn weinig reactie op mijn vraag.
Loeki
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
schakelen.
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2015, 14:05:16 »
Ja, dit moet onder de garantie vallen. Anders zal dit honderden euros kosten...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Wesley
68

  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
  • **
    - Junior Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2015, 21:08:33 »
Ben voor ditzelfde euvel vrij recent bij de garage geweest. Geen synchromesh, nieuwe bakolie heeft wel geholpen. Gaat nog altijd stugger dan ik gewend ben van andere auto's maar dat is normaal bij de Giulietta.
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
schakelen.
« Reactie #5 Gepost op: 18 april 2015, 21:36:11 »
Ja, bij sommige het oliewissellen helpt,  bij mij is het niet geholpen...
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #6 Gepost op: 21 april 2015, 09:44:48 »
Moet zeggen dat mijn Giuul 1.4 MA uit 2011 op zich prima schakelt, enkel de eerste versnelling laat zich soms moeilijk inleggen. Dan doen we weer het oude trucje wat ik vroeger bij de 33 ook deed: versnellingspook in de 2e versnelling, koppeling lichtjes op laten komen en dan weer naar de 1. En dan geen probleem meer!!
*

loeki
169

  • Type Alfa: giulietta
  • ***
    - Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #7 Gepost op: 21 april 2015, 13:07:36 »
Ruud
Je koop een dure auto , zo wil je toch niet rijden. Ik zou me dood aan ergeren.
Heb een afspraak gemaakt  ze eerst nieuwe olie versnelling bak in doen. en dan kijken hoe de versnelling schakelt.
loeki
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #8 Gepost op: 22 april 2015, 10:15:07 »
Je hebt gelijk Loeki. Alleen als je je ergert aan dit soort dingetjes moet je misschien geen alfa kopen. Begrijp me niet verkeerd, als dit echt een technische oorzaak heeft en opgelost kan worden door nieuwe bakolie dan wel synchromeshringen dan moet dat gewoon gebeuren, geen discussie. Maar kleine onhebbelijkheden horen er nog steeds bij bij een alfa. Te noemen: krakende ophanging, lekkend rubbertje bij een ruitenwisser achter, een voorportier wat niet mooi aanlsuit, etc etc... Stelt allemaal niet veel voor maar dat hoort er nog steeds een beetje bij. Bij mijn Audi A3 had ik dit soort kleine dingetjes niet maar ook dat merk heeft genoeg potentiele technische mankementen die heeeeel veel geld kunnen kosten. Anyway, houd ons op de hoogte, als de bakolie wissel helpt wil ik dat ook graag eens proberen!!!
Re: schakelen.
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2015, 10:22:28 »
Ook hier hetzelfde probleem. Ben benieuwd of wisselen van de bakolie het probleem bij jou verhelpt, zo ja dan ga ik dat ook eens laten doen.
Re: schakelen.
« Reactie #10 Gepost op: 22 april 2015, 10:38:30 »
Je hebt gelijk Loeki. Alleen als je je ergert aan dit soort dingetjes moet je misschien geen alfa kopen. Begrijp me niet verkeerd, als dit echt een technische oorzaak heeft en opgelost kan worden door nieuwe bakolie dan wel synchromeshringen dan moet dat gewoon gebeuren, geen discussie. Maar kleine onhebbelijkheden horen er nog steeds bij bij een alfa. Te noemen: krakende ophanging, lekkend rubbertje bij een ruitenwisser achter, een voorportier wat niet mooi aanlsuit, etc etc... Stelt allemaal niet veel voor maar dat hoort er nog steeds een beetje bij.

Sja, ik weet het niet. Toch een beetje misplaatste romantiek als je het mij vraagt. Moet je eens kijken wat een Alfa nieuw kost, voor dat geld mag je toch op zijn minst verwachten dat de deuren goed afgehangen zijn of niet? Alfa heeft zelf de mond vol van premium, de prijzen zullen straks die kant ook wel op gaan, dan zal de afwerking ook naar premium niveau moeten..En als we het er nu toch over hebben, ook de aftersales mag wel wat geupgrade worden.....
*

Dixie
141

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA dist.
  • ***
    - Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #11 Gepost op: 22 april 2015, 11:11:31 »
Als je nog een jaar garantie hebt, waarom nog verder tobben ?
Gewoon direct naar je garage rijden en het probleem voorleggen. Hij moet het oplossen.
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #12 Gepost op: 22 april 2015, 11:58:43 »
Sja, ik weet het niet. Toch een beetje misplaatste romantiek als je het mij vraagt. Moet je eens kijken wat een Alfa nieuw kost, voor dat geld mag je toch op zijn minst verwachten dat de deuren goed afgehangen zijn of niet? Alfa heeft zelf de mond vol van premium, de prijzen zullen straks die kant ook wel op gaan, dan zal de afwerking ook naar premium niveau moeten..En als we het er nu toch over hebben, ook de aftersales mag wel wat geupgrade worden.....

Absoluut 100000%  eens! 
Moet je alles voor lief nemen omdat er Alfa op staat?
Zolang een (voorbeeld)  aangeklede QV ruim 43 mille kost waarvoor je ook een hele volle Golf GTI koopt,
mag je gewoon kwaliteit verwachten.

En ik beweer niet dat een Golf nooit iets heeft, maar zit in de basis natuurlijk wel beter in elkaar.
QV SAVALI
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: schakelen.
« Reactie #13 Gepost op: 22 april 2015, 12:12:56 »
Ben het ook 100% met jullie eens hoor, begrijp me niet verkeerd. Ook ik vind dat wil alfa echt een slag maken en een serieus alternatief voor een Duits premium merk worden, er veel zal moeten veranderen. Ik wilde alleen maar zeggen dat we eigenlijk allemaal wel weten dat het op dit moment nog niet echt premium is en we er toch allemaal in rondrijden hier op dit forum.
Ik zie het maar zo, mijn audi destijds scoorde op ieder onderdeel op zijn rapport een 7 of 8. De alfa scoort op een aantal onderdelen een 10 maar helaas op een aantal onderdelen ook slechts een 5.
Re: schakelen.
« Reactie #14 Gepost op: 22 april 2015, 12:42:49 »
We hopen gewoon met elke Alfa die we kopen/leasen/rijden, dat Alfa de slag eindelijk heeft gemaakt.  ;D ;D