!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

*

alfacase
382

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:54:03 »
Over het algemeen is bij de gerenommeerde merken de filterende werking nog ruim voldoende om de veiligheid tegen te houden. Dus daar zou ik me niet echt druk om maken.
Waarom zou ik de veiligheid willen tegenhouden? :)
2010 Giulietta QV - Bianco Ghiaccio
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:54:34 »
Jaja, typo, zal het wel veranderen hoor  :great:
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #17 Gepost op: 1 augustus 2013, 21:08:30 »
verschil in grote met de standaard IC:



Maar die is niet een béétje groter, zou me over die rijwind niet te druk maken.
Deze heeft qua inhoud zoveel meer dat het sowiezo nut heeft.

Misschien helemaal niet verkeerd dit, want Ronald waarschuwde al dat zelfs bij mijn setup (zonder verdere hardware oid)
de motor gaat knijpen zodra hij het te warm vindt.
QV SAVALI
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #18 Gepost op: 13 augustus 2013, 17:27:59 »


Wat ik nou las, SKN Tuning, een Duitse Firma en echt geen kleintje, beweert 277 uit een QV te krijgen met alleen software.

Snap er geen reet van , want met opgaves van Golf GTI enz zijn ze juist erg voorzichtig.
Heb deze beloftes tot nu toe alleen op sites gezien van tuners die ik met een dikke korrel zout nam.....
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2013, 07:37:12 »
42pk winst kan wel, alleen waar tellen ze die 42pk bij op.......
*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:21:31 »


Ik snap je , maar ze zetten niet alleen +42PK winst neer, maar ze noemen een totaal van 277.

Dus vraag je je af of dat gemeten is (wat ik op zich wel verwacht van zo'n groot bedrijf)

Met het koppel doen ze dan weer redelijk 'bescheiden'
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:26:19 »
Iets dergelijks gebeurt bij Novitec ook. Die claimen 26pk winst met hun powerjet boxen en geven vervolgens 261pk op. En inderdaad, koppel is behoudend.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:35:41 »
Nou behoudend, dat valt ook wel mee:
SerieSKN ZuwachsSKN Stufe 1
Hubraum (cm³)1.7421.742
Leistung (kW/PS)173/23531/42204/277
Drehmoment (Nm)34055395

395 Nm ipv 405.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:41:08 »
In relatie tot het hoge pk getal is het koppel behoudend. Het kan natuurlijk dat er meer op topvermogen is geprogrammeerd dan op koppel. Daar heb ik geen zicht op.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #24 Gepost op: 28 september 2013, 09:51:27 »
Om even terug te komen op de IC, IC van de 4C schijnt ook groter te zijn, weegt 3kg, t.o.v. 2.0kg voor de standaard IC. Prijs ligt geloof ik rond de €320 euro, wat veel voordeliger is dan de aftermarket IC eerder in het topic.

*

ROBIN
1.113

  • Type Alfa: Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #25 Gepost op: 28 september 2013, 15:35:14 »


Ok , dan rest alleen de vraag is ie zoveel groter dat het ook nut heeft?
Met andere woorden, is die net zo groot als dat aftermarket ding?

Als dat zo is, en hij past 1 op 1  is het absoluut interessant natuurlijk.
QV SAVALI
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #26 Gepost op: 29 september 2013, 00:24:35 »
Lijkt erop dat hij qua grote (hoogte) tussen de aftermarket en originele in zit. Dan nog kan de koelende werking natuurlijk nog een stuk beter zijn door ander intern ontwerp.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #27 Gepost op: 29 september 2013, 11:43:32 »
Vergeet niet dat op een benzine turbo de inhoud ook belangrijk is.  je zal als je gas geeft eerst de intercooler moeten vullen met lucht.

Ik zou eerder voor een efficiënter ontwerp gaan dan voor groter.  of eventueel de 4C intercooler als die pas te maken is.
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #28 Gepost op: 29 september 2013, 12:37:43 »
Ja, je verliest altijd wel druk door een grotere IC, daarom is het ook beter om het icm met software aanpassing te doen. Desalniettemin denk ik dat wanneer het de lucht echt veel beter afkoelt dan een standaard IC je sowieso per saldo wel wat voordeel haalt.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning topic Giulietta!
« Reactie #29 Gepost op: 29 september 2013, 12:39:47 »
Ik doel vooral op de reactietijd van de turbo die merkbaar omhoog kan gaan.