!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Alfa sound
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2011, 14:56:14 »
Citaat van: frankie;825
Ik ben ook geen puber meer, maar op een braaf naaimachine geluidje zit ik niet te wachten. De sportieve inborst van Alfa Romeo mag wat mij betreft best wat tot uiting komen in mooi motor/uitlaat geluid. Dan bedoel ik natuurlijk niet hetzelfde geluid als een Civic met een rioolpijp.

ik ben hier op het forum misschien wel de puber met 20 jaar ,maar geef mij toch liever maar de sportieve brom ipv de civic (meer decibel dan power meestal :p)
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Alfa sound
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2011, 15:54:20 »
Ik denk niet dat een fabrikant dit ooit zou doen! 85% van de afzet van zijn product koopt de auto omdat het niet zomaar de eerste de beste rammelbak is, en zij verwachten dan ook een stille auto! De overige 15% zijn fanboys zoals wij, en die kunnen dan mooi een aftermarket systeem kopen....Trouwens ik ben alle overbodig herrie na mijn GTI met open luchtfilter en veel te grote uitlaat allang zat, zeker op de lange baan! Zo af en toe door het dorp of de stad bléren is natuurlijk weer wel erg gaaf...

Is het geen idee om net als bij sommige vrachtwagens gewoon een omleiding in de uitlaat aan te brengen langs de tussendempers, waar bij de uitstroom dan te regelen is met kleppen?:D Mooi projectje dacht ik zo;)
Alfa sound
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2011, 16:18:29 »
Met alle respect, Alfa Romeo is een sportief merk, dan mag je toch op z'n minst wel horen dat de motor er zin in heeft? Voor de goede orde, ik bedoel daar niet mee zo hard mogelijk, maar gewoon een enthousiasmerend geluidje.
*

Wilbert G
448

  • ****
    - Senior Alfist
Alfa sound
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2011, 17:01:29 »
Citaat van: frankie;873
Met alle respect, Alfa Romeo is een sportief merk, dan mag je toch op z'n minst wel horen dat de motor er zin in heeft? Voor de goede orde, ik bedoel daar niet mee zo hard mogelijk, maar gewoon een enthousiasmerend geluidje.

Ja, zoiets als een leuke grom als je het gaspedaal vloert is wel mooi, dat moet ik dan wel toegeven!
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Alfa sound
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2011, 17:08:23 »
Citaat van: Wilbert G;870

Is het geen idee om net als bij sommige vrachtwagens gewoon een omleiding in de uitlaat aan te brengen langs de tussendempers, waar bij de uitstroom dan te regelen is met kleppen?:D Mooi projectje dacht ik zo;)

is zo te ontwerpen en ontwikkelen... , alleen denk ik dat ze niet verkocht zal worden door al die eisen die gesteld worden op aftermarket onderdelen.
ik zal wel even kijken of ik tijd heb ;) ,alleen zal ik waarschijnlijk later iemand nodig hebben met las-ervaring
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p
*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Alfa sound
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2011, 22:31:43 »
Citaat van: frankie;873
Met alle respect, Alfa Romeo is een sportief merk, dan mag je toch op z'n minst wel horen dat de motor er zin in heeft?

Met alle respect, dat mag voor mij best. Maar waarom zou je dat moeten horen? Omdat je dat vroeggah bij sportieve motoren altijd kon horen, moet dat ook anno 2011 zo blijven? Voor mij hoeft dat niet, de tijden veranderen (en ik blijkbaar ook). Ik vind het fijn als ik kan voelen dat de motor er zin in heeft, maar ik hoef dat niet perse te horen.
*

RiriassaQV
1.199

  • Type Alfa: Ex-Giulietta QV
  • *****
    - Super Alfist
Alfa sound
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2011, 23:16:09 »
Citaat van: DanaBanana;964
Met alle respect, dat mag voor mij best. Maar waarom zou je dat moeten horen? Omdat je dat vroeggah bij sportieve motoren altijd kon horen, moet dat ook anno 2011 zo blijven? Voor mij hoeft dat niet, de tijden veranderen (en ik blijkbaar ook). Ik vind het fijn als ik kan voelen dat de motor er zin in heeft, maar ik hoef dat niet perse te horen.

maar het hoeft ook weer geen hybride anno 2011 qua geluid te worden ......
Foto\'s zeggen meer dan 1000 Woorden ..... :D:p
 
Ex-QV Magnesio
bmw m135i

Gr. Dyllan :p