!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Tom
14

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
van 159 naar Giulietta
« Gepost op: 10 juli 2018, 21:41:25 »
Alfisten,
Na 6,5 jaar 159 rijden (SW 1.9 jtd16v, vervolgens 2.4 jtd Qtr) waren we het er thuis over eens dat er een wat kleinere en zuinigere Alfa moest komen, bij voorkeur een benzineversie. Ik heb een oude MX5 voor het mooie weer, de km's worden zo een beetje verdeeld.
De 159 2.4 was wel een fijne kar maar met de Qtronic had ik een beetje haat/liefde verhouding. Eigenlijk was de automaat gekocht omdat mijn vrouw meer zou gaan rijden, maar dat gebeurde niet...
Nu staat er een G 1.4 MA, in een wat eenvoudige (wel distinctive) uitvoering, handbak, in rosso Alfa, op 17 inch. Van 2011, met 86000 km.
In alle eerlijkheid: ik vind het een relatief grote stap terug. Hij stuurt best goed (met wat minder gevoel dan de 159 gaf), schakelt ok, de prestaties zijn prima en het verbruik is zeker binnen de perken te houden. Wat me na 5000 km waaronder een lange vakantierit opvalt zijn de -voor mij- slechte stoelen, de afwerking  en het geluidsniveau.  Er zaten oude Bridgestones van 2012 op met veel profiel. Die zijn nu vervangen door nieuwe Goodyears, wat wel wat scheelt in bandenrumoer. Ik heb inmiddels de ruimte van het reservewiel bekleed met een dempingsplaat.
Aan het motorgeluid kan ik helaas weinig veranderen en aan de stoelen ook niet. Ik zoek geen VAG product en accepteer best wat minder geslaagde zaken. Had ik echt veel meer moeten uitgeven en naar een wat verder ontwikkeld exemplaar vanaf 2014 moeten zoeken? Ik wil het graag een fijne Alfa vinden maar ik kan er zo niet echt een band mee opbouwen. Ik heb wel eens proefgereden in een exemplaar van 2015 maar dat was langer geleden en te kort denk ik.
Heeft iemand met zowel de oude als de wat nieuwe versie ervaring?
Tom
Giulietta Multiair distinctive 2011
MX5 2001
*

Veloce
244

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • ***
    - Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2018, 23:53:19 »
Ik ben vorig jaar ook van een 159 (2012 1750 Ti-pack) naar een Giulietta (QV TCT 2014, dus favelift) En ik kan me volledig vinden in je verhaal. De 159 echt zó veel betere auto, probleem is alleen dat het ook een saaie en logge auto is. Ik vond mijn 159 echt prachtig, had zwart half-leder met rode stiksels, fantastische stoelen ook, afwerking meer dan goed. Laatste serie 159 was echt heel degelijk gebouwd. Ik vond het alleen geen leuke auto, ik verveelde me te.pletter achter het stuur, zelfs met een 1750TBImet massimo-kuur.
Ik wilde weer een leuke auto en koos voor een Giulietta. Die auto is zeker niet perfect qua rijden (nul stuurgevoel), maar vooral de afwerking is een flinke stap achteruit. Bij een 159 Is aluminium-look en leder ook écht aluminium en leder....bij een Giulietta is dat gespoten plastic en goedkoop vinyl. Kijk alleen al eens naar dr deurbekleding vam beide modellen, waar de 159.lederen kussentje heeft op de armleuning leg je je arm bij de Giulietta op Hard krakend plastic. Het Hele interieur kraakt wat meer, de materialen zijn minder etc. En op zich is dat logisch, want is ook een goedkopere klasse. Maar ik heb nu wel meer plezier achter het stuur.
Heb wel bewust gezocht naar een facelift, omdat daar toch een hoop foutjes uit zijn gehaald. Uconnect is 1000x beter dan Blue&Me, betere/betrouwbaardere motor (in geval van QV),  betere stoelen (ik vind 1e serie ook niet fijn zitten), iets minder afwerkingsproblemen. Ik neem.het op de koop toe, vind t ook  niet erg omdat ik het rijden leuker vind. Maar begrijp je frustratie.
'14 Giulietta QV TCT
'65 Giulia 1600 Super
'85 Spider 2.0 Veloce
*

brinkerik
1.371

  • Leeftijd: 35
  • Type Alfa: Alfa 159 2.4 JTD
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #2 Gepost op: 11 juli 2018, 07:38:46 »

Nasty.

Ik begrijp je keuze,  mij mij is de potentiële opvolger van mijn 159 ook de Juul.   Aantal zaken spreken voor, en duwen mij meer die kant op; maar afgelopen week weer over de autobahn mogen sturen; en daar is de 159 toch echt helemaal in zijn element; zelfs nog even mogen toppen op 230  ;D

Ik rij nog een tijdje door.
Nu  159 2.4   '07     -    Punto Twin-Air '12
ex   156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

TimW
1.969

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Even geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2018, 07:44:48 »
Ik ben van mening dat je de 159 en Giulietta niet met elkaar kan vergelijken.

Ik deel echter wel je mening qua zitcomfort in de Giulietta, het zal persoonlijk zijn, maar voor mij (194 lang) en de veelal lange Nederlander is de zitpositie niet lekker. Een oplossing (zelf nog niet gedaan) is het ophogen van de voorkant van de stoel, zie voor meer info dit topic:

http://www.clubalfaromeo.nl/forum/diy/stoelen-wat-achterover-kantelen-ophogen-voorzijde/

Verder geen directe rijervaring mee, maar de nieuwe stoelen zitten in de showroom in ieder geval ontzettend goed! Dat zou je eigenlijk eens moeten gaan proberen.



Verder schijnen de nieuwe modellen algeheel beter in elkaar te zitten, dus dat zou zomaar eens heel veel van je irritaties kunnen wegnemen.
Na de Giulietta, momenteel Seat Leon Cupra 280.
*

brinkerik
1.371

  • Leeftijd: 35
  • Type Alfa: Alfa 159 2.4 JTD
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2018, 08:45:12 »
Trouwens.

Ik vind het erg lastig om de kwaliteit te matchen, en als je het over het interieur hebt, het voelt beter als de 147 en de 156  maar,  vergelijk blijft erg op gevoel en mening hangen zegmaar ( precies waar ik moeite bij heb bij een Aweek test  van een knuffel-interieur-vag )



Nu  159 2.4   '07     -    Punto Twin-Air '12
ex   156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Veloce
244

  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • ***
    - Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2018, 09:05:33 »
Zoals al hier boven gezegd is de 159 heel erg goed op de snelweg. Dan is het echt een fijne auto. Ik rij 12.000km per jaar, maar nauwelijks snelweg. Van het dorp naar de stad (10km binnendoor, ik woon in het Limburgse Heuvelland) en veel korte stukken naar klantbezoeken on de stad zelf. Daarom vond ik de 159 dus niet meer geschikt voor mijn situatie.

De stoelen van de foto hierboven heb ik nu, vind ik best fijn en zitten zeker fijner als de stoelen uit de 1e serie... maar kunnen nog steeds niet op tegen de fantastische stoelen uit de 159 Ti.
'14 Giulietta QV TCT
'65 Giulia 1600 Super
'85 Spider 2.0 Veloce
*

alfata
2.607

  • Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2018, 09:30:20 »
Alfisten,
Na 6,5 jaar 159 rijden (SW 1.9 jtd16v, vervolgens 2.4 jtd Qtr) waren we het er thuis over eens dat er een wat kleinere en zuinigere Alfa moest komen, bij voorkeur een benzineversie. Ik heb een oude MX5 voor het mooie weer, de km's worden zo een beetje verdeeld.
De 159 2.4 was wel een fijne kar maar met de Qtronic had ik een beetje haat/liefde verhouding. Eigenlijk was de automaat gekocht omdat mijn vrouw meer zou gaan rijden, maar dat gebeurde niet...
Nu staat er een G 1.4 MA, in een wat eenvoudige (wel distinctive) uitvoering, handbak, in rosso Alfa, op 17 inch. Van 2011, met 86000 km.
In alle eerlijkheid: ik vind het een relatief grote stap terug. Hij stuurt best goed (met wat minder gevoel dan de 159 gaf), schakelt ok, de prestaties zijn prima en het verbruik is zeker binnen de perken te houden. Wat me na 5000 km waaronder een lange vakantierit opvalt zijn de -voor mij- slechte stoelen, de afwerking  en het geluidsniveau.  Er zaten oude Bridgestones van 2012 op met veel profiel. Die zijn nu vervangen door nieuwe Goodyears, wat wel wat scheelt in bandenrumoer. Ik heb inmiddels de ruimte van het reservewiel bekleed met een dempingsplaat.
Aan het motorgeluid kan ik helaas weinig veranderen en aan de stoelen ook niet. Ik zoek geen VAG product en accepteer best wat minder geslaagde zaken. Had ik echt veel meer moeten uitgeven en naar een wat verder ontwikkeld exemplaar vanaf 2014 moeten zoeken? Ik wil het graag een fijne Alfa vinden maar ik kan er zo niet echt een band mee opbouwen. Ik heb wel eens proefgereden in een exemplaar van 2015 maar dat was langer geleden en te kort denk ik.
Heeft iemand met zowel de oude als de wat nieuwe versie ervaring?

Welkom. Er staat wat dat betreft heel veel over geschreven. De facelift versie is een veel, maar dan ook, veel betere auto! Zeker qua stoelen, maar ook qua afwerking, multimedia en onderstel.

Hier een quote van mij op een ander forum over de redenen van overstap van een QV 2011 naar een QV 2014:

Citaat
Laat ik dan maar wat zeggen over mijn keuze voor, ondertussen, de derde Giulietta. Ik heb toen ik mijn vorige QV kocht aangegeven (volgens mij staat dat ook wel ergens in dit topic) dat de volgende auto een Giulietta QV TCT zou zijn. Echter, de TCT modellen zijn gewoon verschrikkelijk waardevast en dus een flinke investering. Daarom eerst een normale QV gekocht om in ieder geval een handgeschakelde te hebben gehad en de prijzen te kunnen laten drukken. Omdat mijn vorige QV zo ultiem was, moest er iets bijzonders komen. Er was slechts 1 model wat mijn vorige kon overtreffen: een Launch Edition. Die is slechts in twee kleuren geleverd: Grigio Magnesio (mijn kleur) of Rosso Competizione. Omdat ik al Rosso Competizione heb gehad wou ik nu graag de mat grijze versie. Ik vind hem persoonlijk echt schitterend. De reden van verkoop van mijn vorige auto staat op de vorige pagina: dat was een beetje onverwacht en veel te snel. Maar: verkocht is verkocht. Daarom snel overgeschakeld naar deze auto die bij een Alfa dealer in Oostenrijk stond. Achteraf heb ik geen spijt van de verkoop, om de volgende redenen:

1. De auto was niet altijd even betrouwbaar (oorzaken daargelaten)
2. De plastidip die op de raamlijsten zat, begon los te laten (verschrikkelijk voor mij als perfectionist)
3. De gefacelifde Launch Edition in elk detail een veel betere auto (daar later meer over)
4. Verkoopprijs
5. Wellicht toekomstig gedoe met de remmen, al leek dat wel opgelost.

Goed, nu dus over naar de Alfa Romeo Giulietta QV Launch Edition nr.119. Waarom is dit een betere auto dan de eerste generatie? Ik zou bijna zeggen: om welke reden niet. Jeetje, wellicht lijkt de stap van buitenaf klein, hij is echt immens. Ik heb het gevoel een compleet andere auto te rijden en het zet mijn vorige auto wel een beetje in de schaduw. Niet dat die slecht was, maar deze auto is gewoon heel veel beter:

1. De stoelen. In plaats van vrij hard en weinig zijdelingse steun (vorige), zacht en houd je prima op de plek
2. Geen rammels of kraakjes uit het onderstel (vorige wel)
3. Geen rammels of kraakjes in het interieur (vorige wel)
4. Veel beter geïsoleerd waardoor geluidsniveau laag blijft
5. Veel betere motor, met hoogtoerig karakter. Gaat maar door tot de begrenzer bij 6500 toeren. Vorige was, zelfs met tuning, bij 6000 toeren klaar
6. Veel mooier geluid door verbinding luchtinlaat, cabine. Gaat een slang van de motor naar de cabine.
7. TCT bak is echt heerlijk. Reageert onmiddellijk, geeft in de dynamic stand heerlijke klappen. Heerlijk!
8. Launch Control: WOW! Haha, dat is echt belachelijk geniaal. Met de eerste keer gewoon de slappe lach. 2 standen ook nog: 3000 toeren of 4000 toeren. Rem loslaten betekent nog 0,2 seconden rust waarna die vol de remmen zelf los laat je werkelijk als een malle gekatapulteerd wordt. Echt heel gaaf.
9. DAB Radio. Geeft veel beter audio geluid
10. Gehele navigatie-unit. Adressen kunnen ingesproken worden, kaart is helder en reageert snel, makkelijke telefoon, etc. Alles veel handiger
11. Had ik het al over die stoelen gehad?
12. Demping. De auto is niet harder of zachter dan de vorige, maar simpelweg anders. Vind hem erg adequaat aanvoelen.
13. Climate Control. De knoppen tikken en geven goede feedback in plaats van stroperig gevoel in de vorige.

Ik durf het woord niet in de mond te nemen, maar deze auto voelt "premium" aan t.o.v. de vorige. Het is echt een enorme stap en er is zowaar gewoon NIETS waar ik mij aan erger in de auto. Hij biedt meer "emozioni" dan de vorige, heeft bovenin enorm veel vermogen voor een standaard trim, het interieur is meer dan in orde... Ik heb mezelf gisteren even in de wang geknepen of dit wel echt mijn auto was. Kortgezegd: ik ben een gelukkig mens. Vandaag valt mij op dat echt ongelooflijk veel mensen me aanspreken. Alsof ik weer de Abarth heb. Natuurlijk ook door de kentekenplaat, maar ook bij het tankstation en de wasbox werd ik aangesproken door mensen die direct complimenten gaven. Op straat draaien mensen zich om of kijken uitgebreid als de auto geparkeerd staat. Hij maakt dus in ieder geval meer de tongen los.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - BMC Air inlet
Daily: Mercedes C Class Coupe.
*

Hylke
55

  • Leeftijd: 37
  • Type Alfa: Ja
  • **
    - Junior Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2018, 09:51:38 »
Hier eveneens ervaring met de overstap van 159 naar Giulietta, maar dan wel van een 2006 159 SW naar 2014 Giulietta TCT (en nu naar een 2012 Giulietta 1.6).

De Giulietta voelt voor mij wel als thuis komen in een fijne, sportieve en lichtvoetige auto (mede dankzij 300 kilo verschil in gewicht). De 159 was ook prima, maar meer een sportieve reisauto. Bij het soort kilometers dat ik maak, past de Giulietta beter. De afwerking is wel van een heel andere klasse, de 159 tov de Giulietta en de eerste serie die ik nu heb tov de facelift die ik eerder had.
*

Distinctive
70

  • Leeftijd: 38
  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
van 159 naar Giulietta
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2018, 18:26:05 »
Ook ik ben over gestapt van een 159sw naar een Giulietta. Van een 1.9 8v naar een 1.6, beide jtd. Qua stoelen ben ik het eens. Ze zijn minder comfortabel dan de zetels in de 159, echter stap ik na een lange rit wel fit uit de auto. Dat had ik niet verwacht eerlijk gezegd. De materialen van de 159 zijn mooier, maar ik vind het dash van de jet een stuk leuker om naar te kijken. Qua rijden kan ik me niet herkennen in het stuurgevoel, want die vind ik in de jet beter dan in de 159. Komt meer in de buurt van de 156 als je t mij vraagt. Qua rijden vind ik de jet ook leuker, want veel agieler en de betere gooi en smijt auto. Helt ook veel minder over dan de zware 159. Tot op heden vind ik de jet ook betrouwbaarder en qua binnenruimte in het interieur praktischer. De 159 is voor het buitenformaat gewoon een krappe auto.
*

bekkie
1.818

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *****
    - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2018, 23:10:06 »
MY2014 is al een hele klap beter dan de eerste serie, MY2016 gooit daar nog een schep bovenop wat betreft zitcomfort, afwerking, onderstel (nóg strakker) en beleving. De Giulietta van de laatste serie is gewoon een ontzettend goede auto. Ik heb zelf een 2011-model, maar heb ook uitvoerig met Juuls van de tweede en derde serie gereden. De verschillen zijn zonder overdrijven enorm. De Giulietta is m.i. niet te vergelijken met een 159, omdat de Giulietta veel lichtvoetiger is en m.i. ook beter stuurt. Ik vond de 159 een nogal logge auto, maar dat kwam ook omdat het exemplaar waarin ik gereden heb een diesel was. Een TI zal zonder twijfel veel beter sturen en rijden, maar nogmaals een Giulietta is gewoon een andere auto. De eerste keer dat ik in een Giulietta proefreed, had ik meteen weer het gevoel van de oude 33 en 146. Maar uiteraard is dit persoonlijk en zal iemand anders dit weer anders ervaren. Als ik het geld ervoor had zou ik het wel weten en een nieuwe Giulietta kopen; de kwaliteit is momenteel gewoon erg goed.
Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Argento Alfa - Pack Visibility
*

Tom
14

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2018, 09:48:52 »
Dank voor jullie reacties. Het voelde een beetje als een miskoop en daar wil ik natuurlijk niet graag voor uitkomen. Mijn laatste 159 was nieuw ook zo'n 20k duurder dan de Juul, eigenlijk gaat het vergelijk niet op. Die verwende me inderdaad met het mooie leer, alu afwerking en het enorme koppel (squadra) van de 2.4. Kentekengewicht van 1620 kg doet wel pijn aan belasting en maakt de neus zwaar.

Maar de Stelviopas 's ochtends vroeg, een paar weken geleden was fijn te doen met de Giulietta. Veel lichtvoetiger dan de 159. Het formaatje past me ook beter en de interieurruimte zal niet veel schelen. Ik ga zoeken naar een versie uit 2014 in een leuke uitvoering. Leer zou lekker zijn.
Maakt een TCTbak in de hoogste versnelling overigens minder toeren dan de handbak?

Iets anders is dat het motormanagement lampje aan blijft. Garagebedrijf waar ik de Alfa heb gekocht leest uit en komt op een nokkenasversteller die "geplakt" heeft in verleden en reset de storing. Lampje brandt opnieuw. Motor draait prima, Houdt niet in oid. Alleen systemen S&S en DNA vallen uit. Mijn zoon, tot voor kort monteur, leest uit en komt tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan de sensor onder aan de versnellingsbak ligt. Nou ja, er is sprake van Bovag garantie, de garagist mag het oplossen.
Tom
Giulietta Multiair distinctive 2011
MX5 2001
*

alfata
2.607

  • Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2018, 10:40:23 »
Dank voor jullie reacties. Het voelde een beetje als een miskoop en daar wil ik natuurlijk niet graag voor uitkomen. Mijn laatste 159 was nieuw ook zo'n 20k duurder dan de Juul, eigenlijk gaat het vergelijk niet op. Die verwende me inderdaad met het mooie leer, alu afwerking en het enorme koppel (squadra) van de 2.4. Kentekengewicht van 1620 kg doet wel pijn aan belasting en maakt de neus zwaar.

Maar de Stelviopas 's ochtends vroeg, een paar weken geleden was fijn te doen met de Giulietta. Veel lichtvoetiger dan de 159. Het formaatje past me ook beter en de interieurruimte zal niet veel schelen. Ik ga zoeken naar een versie uit 2014 in een leuke uitvoering. Leer zou lekker zijn.
Maakt een TCTbak in de hoogste versnelling overigens minder toeren dan de handbak?

Iets anders is dat het motormanagement lampje aan blijft. Garagebedrijf waar ik de Alfa heb gekocht leest uit en komt op een nokkenasversteller die "geplakt" heeft in verleden en reset de storing. Lampje brandt opnieuw. Motor draait prima, Houdt niet in oid. Alleen systemen S&S en DNA vallen uit. Mijn zoon, tot voor kort monteur, leest uit en komt tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan de sensor onder aan de versnellingsbak ligt. Nou ja, er is sprake van Bovag garantie, de garagist mag het oplossen.

TCT maakt bij de QV inderdaad minder toeren bij kruissnelheid. Het beste ga je voor de QV. Dat is echt een super combinatie. De TCT en 1750TBI samen zijn echt zalig. Succes met de zoektocht!
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - BMC Air inlet
Daily: Mercedes C Class Coupe.
*

alfa-quo
35

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2018, 11:56:15 »
In 2015 testrit gemaakt met een G 1.4 (170) TCT Exclusieve en een Golf 1.4(150 pk) DSG Highline
Rijden gedrag, wegligging, geluid, zitcomfort, was hetzelfde. (vanaf 2014 geluidsisolatie in de wiel kas bij de G)
Maar TCT schakelt, minder nerveus op/af

Aan de G voegde ik uit de optie lijst slechts navi + leer toe en bij de Golf diende je 20 opties toe te voegen voor je exact de zelfde uitrusting kreeg. (prijsverschil liep aardig op)

Sindsdien 57000 km en nog steeds geen kraak of piepgeluiden of storingen  :13:
*

Tom
14

  • Leeftijd: 50
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #13 Gepost op: 8 september 2018, 00:45:19 »
Ik probeer toch nog een andere route. De voorscher men heb ik aan de binnenzijde beplakt met antisteunplaat en op de wielkuipen ligt nu geluidsisolatie. De motorkap heeft onder de bestaande isolatie een antidreunplaatje gekregen. Klinkt een stuk beter als je kap dicht laat vallen.
Voor de afrolgeluiden maakte het allemaal helaas niet veel uit.
Gelukkig had ik nog garantie en de garagist is verder gaan zoeken. Er blijken twee wiellagers niet goed meer te zijn. Na vervanging rolt de Juul wel echt stiller.
Ik overweeg nu een interieurset van een facelift versie te monteren, er van uitgaande dat de stoelen op de huidige rails passen.
Tom
Giulietta Multiair distinctive 2011
MX5 2001
*

zebigbos
31

  • Leeftijd: 56
  • *
    - Startende Alfist
Re: van 159 naar Giulietta
« Reactie #14 Gepost op: 8 september 2018, 00:56:46 »
Kijk dit is voor mij nu nuttige info.
Ik was ook bezig over te stappen van 159 naar Giulietta, ik moet dus de versie van na 2014 hebben.
De prijs loopt verder op. Zucht.
Spider 1.8TS uit 1999
Giulietta 1.4 Multiair Turbo uit 2010
 

Qverde Italian parts Detailer JTD-Performance