!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Verschil TCT of handgeschakeld
« Gepost op: 17 december 2017, 15:33:37 »
Hallo allemaal,

Heb een fraaie QV MY2014 gezien, wat zijn de merkbare verschillen t.o.v. mijn handgeschakelde QV uit 2011(squadra)?Is het qua vermogen en beleving vergelijkbaar? het gaat mij voornamelijk om het automaat of handgeschakeld, begrijp dat de gechipte 2011wellicht iets meer heeft dan de standaard 2014 TCT.
Ook de TCT is te tunen.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #1 Gepost op: 17 december 2017, 15:46:40 »
Daar is op dit forum al heel erg veel over geschreven. Verschillen zijn zeer groot. Tct is veel sneller standaard dan eerste generatie.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2017, 15:54:27 »
Hallo Theo, het is een verschil van dag en nacht, het karakter van de motor is compleet anders, ook zit je in de nieuwe type Giulietta en stuk beter, veel meer steun in de stoelen en geen kraakjes meer, qua versnellingbak doet de tct erg goed zijn werk schakelen gaat erg vlot om het zacht uit te drukken,  de acceleratietijd is ontzettend snel! Ik heb de mijne ook te koop dit betreft wel een 2015 exemplaar helaas ga ik volgend jaar te veel km maken dus ben op termijn op zoek naar een diesel hier onder even de link voor als je interesse hebt, gaat om een Squadra getunde QV van 2015 met 3 inch downpipe en sportkat, super mooi geluid en fantastische prestaties.

Mvg Walter

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1233387176-alfa-romeo-giulietta-1-750-tbi-2015-grijs.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2017, 16:06:12 »
Walter, wat voor auto komt ervoor terug?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2017, 16:14:17 »
Walter, wat voor auto komt ervoor terug?

Nog niet echt over uit, misschien een Giulia diesel, maar wellicht ook een (tweedehands) phb Volvo v60 D6 omdat je daar nog 3 jaar voor half wegenbelasting tarief kan rond rijden, en omdat een station ook in mijn situatie erg handig is. Bmw 3 series station lijkt me ook wel wat, jij nog tips? 
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #5 Gepost op: 17 december 2017, 16:16:27 »
Hallo Theo, het is een verschil van dag en nacht, het karakter van de motor is compleet anders, ook zit je in de nieuwe type Giulietta en stuk beter, veel meer steun in de stoelen en geen kraakjes meer, qua versnellingbak doet de tct erg goed zijn werk schakelen gaat erg vlot om het zacht uit te drukken,  de acceleratietijd is ontzettend snel! Ik heb de mijne ook te koop dit betreft wel een 2015 exemplaar helaas ga ik volgend jaar te veel km maken dus ben op termijn op zoek naar een diesel hier onder even de link voor als je interesse hebt, gaat om een Squadra getunde QV van 2015 met 3 inch downpipe en sportkat, super mooi geluid en fantastische prestaties.

Mvg Walter

Hallo Walter,

Zag die van jou al voorbij komen op MP en Autoscout, top auto maar ik moet dan de mijne ook (eerst) nog kwijt.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/alfa-romeo/m1233387176-alfa-romeo-giulietta-1-750-tbi-2015-grijs.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #6 Gepost op: 17 december 2017, 16:31:43 »
Walter, wat voor auto komt ervoor terug?

Nog niet echt over uit, misschien een Giulia diesel, maar wellicht ook een (tweedehands) phb Volvo v60 D6 omdat je daar nog 3 jaar voor half wegenbelasting tarief kan rond rijden, en omdat een station ook in mijn situatie erg handig is. Bmw 3 series station lijkt me ook wel wat, jij nog tips?

Nee, lijkt mij inderdaad wel een logisch lijstje. Vooral gaan rijden met de verschillende auto's. Die V60 is behoorlijk straf geveerd en voelt zwaar aan. Is wel erg snel.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #7 Gepost op: 17 december 2017, 16:39:57 »
Ah zo, misschien ook op marktplaats zetten? Of aanbieden op dit forum? Bij een autobedrijf kan je hem inderdaad wel inruilen heeft ook zo zijn gemak, alleen willen ze nog wel eens belachelijke inruilprijzen bieden. suc6 met de zoektocht!
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #8 Gepost op: 17 december 2017, 16:44:18 »
Walter, wat voor auto komt ervoor terug?

Nog niet echt over uit, misschien een Giulia diesel, maar wellicht ook een (tweedehands) phb Volvo v60 D6 omdat je daar nog 3 jaar voor half wegenbelasting tarief kan rond rijden, en omdat een station ook in mijn situatie erg handig is. Bmw 3 series station lijkt me ook wel wat, jij nog tips?

Nee, lijkt mij inderdaad wel een logisch lijstje. Vooral gaan rijden met de verschillende auto's. Die V60 is behoorlijk straf geveerd en voelt zwaar aan. Is wel erg snel.

Binnenkort maar eens proefrijden met wat auto’s  heeft nog geen haast..
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #9 Gepost op: 17 december 2017, 19:48:53 »
Wat is het vermogen/koppel van jou juul Walter? en wat is de vermogens winst na (alleen) squadra chip bij een MY2014.

Groet Theo.
*

Giulietta1983
287

  • Type Alfa: Giulietta TCT 1750 TBI QV
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #10 Gepost op: 17 december 2017, 20:55:12 »
Wat is het vermogen/koppel van jou juul Walter? en wat is de vermogens winst na (alleen) squadra chip bij een MY2014.

Groet Theo.

Stephan van Squadra heeft de nm afgevlakt op 400nm en het aantal pk is om en nabij 290
Alleen de software aanpassing van Squadra  zit je ongeveer op 265pk en 395 Nm meen ik..
Alfa Romeo Giulietta QV TBI TCT Grigio Magnesio Opaco, 3inch downpipe+sportkat JM tuning, Squadra tuning, Ulter eindemper, 290PK 400NM
*

Theo
247

  • Type Alfa: Guilia 2.0T 2019 squadra
  • ***
    - Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #11 Gepost op: 20 december 2017, 21:53:17 »
Gaat om een Launch Edition, deze is motorisch toch gewoon MY2014? alleen het body work is anders toch?
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #12 Gepost op: 20 december 2017, 22:38:46 »
Volgens mij is die LE alleen maar in rood en matgrijs. Geen extra/ander plaatwerk.....oh, en een plakplaatje met nummer op 't dash.  :-X
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #13 Gepost op: 20 december 2017, 23:22:55 »
Launch edition heeft ook speciale kuipstoelen en andere spoilerset, daarnaast carbon details.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Veloce
242

  • ***
    - Alfist
Re: Verschil TCT of handgeschakeld
« Reactie #14 Gepost op: 21 december 2017, 07:32:32 »
Die kuipstoelen en carbon onderdelen zijn ook gewoon op de gewone versie leverbaar als optie. De LE heeft ze echter standaard
'20 Giulia 2.0T Squadra
'65 Giulia 1600 Super
'67 GTA1300 Evocazione
'85 Spider 2.0 Veloce