!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Navigatie updaten
« Gepost op: 9 mei 2018, 09:26:23 »
Hoi,

Ik heb sinds begin mei een nieuwe Mito.
Super karretje.

Nu wil ik de geïntegreerde TomTom navigatie updaten.
Ik begrijp dat ik middels een TomTom account de update op een USB stick kan laden.
Vervolgens zou ik dit dan over kunnen zetten.

Wellicht dat ik er wel uit kom, maar iemand hier tips of problemen tegen gekomen?
Hoor het graag.

*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #1 Gepost op: 2 juni 2018, 18:07:14 »
Niemand tips of problemen blijkbaar. Het is me gelukt  :dance: als je wilt weten hoe en wat laat het me weten
*

feniks
23

  • Type Alfa: Mito 0.9 twinair
  • *
    - Startende Alfist
  • laat het los en laat het gaan
Re: Navigatie updaten
« Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2018, 18:25:04 »
hoi Robse,

Zojuist m'n eerste mito gekocht en ik moet me nog door de handleiding heen zien te worstelen, maar als je een tip of advies voor me hebt dan hoor ik het graag .
alvast bedankt,

groet, Ruud
*

Slimming
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #3 Gepost op: 13 juli 2018, 21:56:40 »
Goedenavond, heb vandaag ook mijn Mito in ontvangst mogen nemen. Ik zou graag mijn navigatie updaten, maar het lukt mij niet. heb de stappen doorlopen zoals is gesteld op de pagina van TomTom, maar helaas.
Kun jij mij misschien helpen? Mito is van 2016 en de kaarten zijn van 2014??!!
Alvast bedankt
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #4 Gepost op: 14 juli 2018, 08:04:53 »
TomTom LogoPRODUCTEN UPDATES ONDERSTEUNING ZAKELIJK

EEN KAART INSTALLEREN OP UCONNECT 5" RADIO NAV
Klik hier om te zien op welke producten/categorieën dit van toepassing is.

Een kaartupdate is beschikbaar voor Fiat 500L, Fiat 500L Trekking, Fiat 500L Living, Fiat 500X, Alfa Romeo MiTo, New Fiat Ducato, New Fiat Doblò, Jeep Renegade, Lancia Ypsilon.

Kaartupdates zijn nu elke 3 maanden beschikbaar. Zorg dat de meest recente versie op je systeem is geïnstalleerd om van optimale navigatie te profiteren.

Klik hier als je hulp nodig hebt met je Uconnect™ 5" Radio Nav.

VOORBEREIDING
Controleer de huidige versie van je kaart voordat je deze gaat updaten. Je kunt de versie op je navigatiesysteem controleren via Hoofdmenu → Instellingen → Ik en mijn navigatiesysteem → Info over mijn navigatie.

Als je een Mito of 500L, 500L Trekking, 500L Living hebt, moet je controleren of je de juiste softwareversie hebt waarmee je je kaart kunt updaten (versie 11.815.xxxxx of hoger).

Als er een lagere versie dan 11.815 van de navigatiesoftware wordt weergegeven, neem dan contact op met het servicepunt van Fiat Chrysler Automotive om na te gaan of er een software-update voor je radio nodig is. De radiosoftware-update wordt aangeboden in overeenstemming met de garantiestandaarden.
Voordat je een kaart installeert, moet je een USB-apparaat voorbereiden. [ laat zien hoe... ]
TOMTOM HOME INSTALLEREN
TomTom HOME installeren. [ laat zien hoe... ]

SELECTEER EEN KAART IN TOMTOM HOME
Wat moet ik weten voordat ik updates download?

Je kunt op twee manieren een update voor een kaart krijgen.

GARANTIE OP DE MEEST RECENTE KAART GEBRUIKEN

Om te controleren of je in aanmerking komt voor de Garantie op de meest recente kaart, raadpleeg je onze veelgestelde vraag Hoe update ik mijn kaart met de Garantie op de meest recente kaart? (TomTom HOME) . Als je het bericht krijgt dat de Garantie op de meest recente kaart niet meer geldig is, volg dan de onderstaande stappen om een kaart te kopen.

EEN KAARTUPDATE KOPEN

Als je niet in aanmerking komt voor de Garantie op de meest recente kaart kun je een kaartupdate kopen in TomTom HOME door op het kader rechtsboven in TomTom HOME te klikken of door op de knop Koop een kaart te klikken.

Als je een van de opties kiest, verschijnt er een pop-up met de vraag of je een Kaartupdateservice wilt kopen. Klik op Ja, update mijn kaart om een kaart te kopen en te downloaden.
Let op: als je Nee, ik ben geïnteresseerd in andere kaarten selecteert, kun je andere kaarten kopen maar wordt je huidige kaart niet bijgewerkt.

Als je ervoor kiest om je kaart te updaten, word je naar de pagina met updates geleid. Volg de stappen voor Een kaart downloaden hieronder om de download te starten.
EEN KAART DOWNLOADEN
Als er een kaartupdate beschikbaar is voor je navigatiesysteem, wordt deze weergegeven als beschikbare update.

Let op: als de meest recente kaart al op je navigatiesysteem staat, wordt er geen update aangeboden.

Thuisupdates

Selecteer de kaart die je wilt downloaden en selecteer vervolgens Update en installeer.
Volg de aanwijzingen voor betalen.

Selecteer OK wanneer het proces is voltooid.
Let op: terwijl de kaart wordt gedownload en naar het USB-apparaat wordt gekopieerd, mag je het USB-apparaat niet loskoppelen van de computer.

Je kunt nu de kaart installeren op het navigatiesysteem.

DE KAART INSTALLEREN
Als je eenmaal een kaart hebt gedownload naar je USB-apparaat, kun je de kaart gaan installeren op je navigatiesysteem.

Let op: de kaartupdate moet worden uitgevoerd met draaiende motor en kan meer dan 30 minuten duren. Koppel het USB-apparaat niet los tijdens het installeren van de kaart. Dit kan het installatieproces verstoren.

Sluit het USB-apparaat met de nieuwe kaart aan op je Uconnect-navigatiesysteem.

Het navigatiesysteem detecteert dat er een nieuwe kaart op het USB-apparaat staat.


Selecteer Start.
Voordat de kaart wordt bijgewerkt, ontvang je een waarschuwing dat de update enige tijd kan duren.

systeemupdate

Selecteer OK.

De kaart op het navigatiesysteem wordt bijgewerkt.
systeemupdate

Let op: verwijder het USB-apparaat niet en schakel het navigatiesysteem niet uit voordat de update is voltooid. Het navigatiesysteem kan pas weer worden gebruikt als de update is voltooid. Als de update wordt onderbroken, start je deze opnieuw.

Wanneer de kaart is bijgewerkt, wordt het onderstaande bericht weergegeven.

update voltooid

Klik op Sluit.
De nieuwe kaart is nu beschikbaar op het navigatiesysteem.

Let op: tijdens een update kan het volgende probleem optreden:

De kaart op het USB-apparaat is ongeldig. Als dit gebeurt, download je de kaart opnieuw naar het USB-apparaat via TomTom HOME. Mogelijk moet je de voorbereiding van het USB-apparaat opnieuw uitvoeren. [ laat zien hoe... ]

*

Slimming
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #5 Gepost op: 17 juli 2018, 18:57:34 »
Goedendag Ronse, hij is op dit moment de kaart aan het downloaden. Hoop dat de rest ook lukt.
Bedankt zover.
Ik hou je wel op de hoogte of het is gelukt!
*

Slimming
4

  • Type Alfa: MiTo
  • *
    - Startende Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #6 Gepost op: 17 juli 2018, 20:56:15 »
Gelukt!! Duurde wel 45 minuten, maar heb nu de kaarten van mei 2018. Bedankt voor de duidelijke uitleg.
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #7 Gepost op: 17 juli 2018, 21:15:35 »
Let op, als je de kaart vanaf usb download in je navigatie. Dit kan ook wel 45 min duren en men geeft aan dit met draaiende motor te doen. Ik ben gewoon gaan rijden met startstop uitgeschakeld. Anders slaat de motor alsnog af als je ergens stopt. Succes.
*

mbertijn
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Navigatie updaten
« Reactie #8 Gepost op: 4 januari 2019, 20:26:31 »
Olaaa, ik ben aan het proberen om tomtom te updaten. Alles met usb in de auto gaat goed maar kom echt niet verder met de laptop en usb stick. Tomtom home blijft maar vragen om navigatiesysteem.... Tsja die zit in de auto. Wie o wie kan ons helpen???
Tevens zien wij geen tomtom home met alfaromeo afbeelding...
Help
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #9 Gepost op: 5 januari 2019, 14:29:41 »
Als er gevraagd wordt om de navigatie, is dit toch datgene wat op jouw USB staat?
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #10 Gepost op: 5 januari 2019, 14:40:58 »
*

mbertijn
3

  • Type Alfa: Mito
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Navigatie updaten
« Reactie #11 Gepost op: 5 januari 2019, 19:11:35 »
Citaat van: Robse op  5 januari 2019, 14:29:41
Citaat van: Robse op  5 januari 2019, 14:29:41
Als er gevraagd wordt om de navigatie, is dit toch datgene wat op jouw USB staat?
Nee helaas. Hij vraagt om nav en verder komen we niet
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #12 Gepost op: 5 januari 2019, 21:39:38 »
Ik heb zo geen idee wat het zou kunnen zijn.  Weet ff niet hoe ik het precies heb gedaan. Wat ik voor je kan doen is de update van mei 2018 van mijn stick kopieëren en je dit per mail toe sturen. Als je dit dan op  jouw usb stick zet zou het toch moeten lukken. Lijkt dat je wat? Dan probeer ik dit zondag  6 Jan. voor je.
Hoor t wel.
Rob
*

Robse
59

  • Type Alfa: Mito
  • **
    - Junior Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #13 Gepost op: 11 januari 2019, 16:04:56 »
De nood is toch niet zo hoog als ik dacht......?
*

DanielH92
1.923

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Navigatie updaten
« Reactie #14 Gepost op: 11 januari 2019, 17:43:12 »
Al zou ik 2018 kaarten hebben, een telefoonhouder + Google Maps of Waze werkt simpelweg stukken beter.
Denk dat daarom de interesse in zo'n dure kaartupdate achterwege blijft.

Edit; zie dat het hier om Uconnect gaat, niet het RadioNav systeem