!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier

Let op !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum.

*

Milan.M

• Alfist
  • 142
  • Geslacht: Man
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
Re: Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #105 Gepost op: 24 oktober 2018, 13:48:17 »
Justin,

Ik heb het K&N filter uit de eerste video geïnstalleerd in mijn Mito.
Ik heb een 1.4 MultiAir Turbo met standaard uitlaat.

Ik denk dat het filter niet veel doet met het geluid, ik heb de mijne gekocht met het k&n filter maar of dit veel verschil maakt met het standaard filter betwijfel ik.

Een kleppensysteem voor de einddemper is  wel een goede optie voor meer geluid, je kunt ook kijken naar je katalysator. Als je deze vervangt voor een 200cell race kat of zelfs een de-cat krijg je behoorlijk meer geluid zelfs met de standaard uitlaat die erachter zit.

Ik heb zelf zitten kijken naar de achterdemper van PowerMotive.
Hier zit het kleppensysteem in de einddemper gebouwd en komen de uitlaatgassen uit hetzelfde uitlaatstuk als je de klep open hebt.

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #106 Gepost op: 24 oktober 2018, 14:05:58 »
Sinds maandag is de mito weer terug van de garage.
Ze was vorige week vrijdag voor APK en helaas was er een afkeurpunt gevonden.
Ben blij dat het gevonden was, de foto hieronder zegt wel waarom  :o:

De remleidingen voor waren zo goed als doorgerot, schijnt een bekend probleem te zijn bij Fiat/Alfa.
Tussen de rubberen tule die er omheen zit en de remleiding wil nog wel een water/pekel blijven zitten waardoor dit kan gebeuren.
Niet op het eerste oog zichtbaar omdat de tule er overheen zit.

Toen ze weer thuis stond direct de Xenon kit geïnstalleerd die ik recentelijk heb overgenomen van Bob156.
Ik had de adapters van Xenonjan.nl besteld en werken prima!
https://www.xenonjan.nl/ledadapter-Ford-Kuga

Moest wel even de contacten in de stekker loshalen om alles door het gat heen te krijgen.
(Dit kan overigens iedereen met een paperclip, hiervoor hoef je niets los te knippen)

Het resultaat:

Gelijk die avond een stukje wezen rijden en wat een heerlijk zicht!  :13:
De opstarttijd is wel even wennen, ik heb ook de toegangsverlichting uitgezet omdat ik bang ben dat dit ten kosten gaat van de lampen en de ballasten.
Lampen staan bijna in de goede positie, ga ze vanavond even afstellen omdat ze niet helemaal gelijk staan.

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

Romeo

• Alfist
  • 200
  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: 4C Spider
« Reactie #107 Gepost op: 24 oktober 2018, 16:09:06 »
Dat ziet er top uit Milan! 
Alfa 4C Spider, Alfetta GTV DL-32-KN, AlfaSud Sprint Veloce, 156 1.8 TS 16V CF3, 75 1.8 IE INDY, 155 1.7 8V, 146 TD, Giulietta 1983, 33 8V, 33 16V.
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #108 Gepost op: 25 oktober 2018, 20:29:58 »
De lampen maar even netjes afgesteld zover het mij lukte, ze stonden nog niet helemaal lekker namelijk.

Tijdelijk even asociaal in de parkeergarage gaan staan van de supermarkt hier vlakbij.
Kreeg een aantal rare blikken terwijl ik bezig was  :rolleyes:

De stukken tape op de muur zijn gebruikt voor het meten en afstellen van de lichten.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2018, 20:33:19 door Milan.M »
135 PK, 206 Nm
*

UIenZUUR

• Alfist
  • 223
  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Giulietta QV
« Reactie #109 Gepost op: 26 oktober 2018, 08:04:55 »
Ik kan me voorstellen dat dat er even raar heeft uitgezien :D
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #110 Gepost op: 1 november 2018, 23:04:59 »
Ik zit een beetje te twijfelen over mijn volgende upgrade.

Ik zit al een hele tijd te kijken naar een andere uitlaat voor de mito maa twijfel of ik niet beter de katalysator aan kan pakken.
Het schijnt dat het blok beter oppakt en ook het geluid wordt sportiever, iets dat ik met een andere einddemper ook zou kunnen doen.

Daarnaast, met een andere katalysator (of misschien wel een decat) zou ik er later met een chiptuning meer vermogen uit kunnen halen (iets dat met alleen een andere einddemper weer níet lukt).

Wat zijn jullie adviezen?
135 PK, 206 Nm
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.770
  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
« Reactie #111 Gepost op: 2 november 2018, 14:39:55 »
Ik zou eens een H&S bellen, zij kunnen al deze vragen perfect voor je beantwoorden. Als je je wensen qua geluid een beetje kan omschrijven kunnen zijn vast adviseren wat je kunt doen om te te bereiken.

Wat betreft mijn ervaringen met de Giulietta MA (geen idee hoe dat zich verhoudt met de Mito MA) is dat een decat behoorlijk wat doet qua geluid, onderschat dit niet. Een 200 cell cat zal ook wel al wat met het geluid doen, maar minder. Idem dito wat betreft een andere einddemper.
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #112 Gepost op: 2 november 2018, 17:35:06 »
Ik zou eens een H&S bellen, zij kunnen al deze vragen perfect voor je beantwoorden. Als je je wensen qua geluid een beetje kan omschrijven kunnen zijn vast adviseren wat je kunt doen om te te bereiken.

Wat betreft mijn ervaringen met de Giulietta MA (geen idee hoe dat zich verhoudt met de Mito MA) is dat een decat behoorlijk wat doet qua geluid, onderschat dit niet. Een 200 cell cat zal ook wel al wat met het geluid doen, maar minder. Idem dito wat betreft een andere einddemper.

Duidelijk, bedankt!
Binnenkort maar even contact met ze opnemen.
Ik neig toch meer naar het aanpassen van de katalysator, helemaal met het idee in mijn achterhoofd om de chiptuning uit te laten voeren door H&S.

Klopt het dat je eerst een decat had uitgevoerd maar toch terug bent gegaan naar een 200cells?
Of was dat iemand anders hier op het forum?
135 PK, 206 Nm
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #113 Gepost op: 5 november 2018, 18:27:24 »
Justin (djjust1996) vroeg aan mij of ik het geluid van het filter op wilde nemen.
Voor anderen die wellicht ook geïnteresseerd zijn:

Iets dat ik mij al afvraag vanaf het begin dat ik de auto heb: wat is dat ratelende geluid als ik mijn gaspedaal loslaat?
Het lijkt me niet de afblaas klep van de turbo, heeft iemand anders een idee?
Op andere video's op internet hoor ik het geluid namelijk niet  :017:

135 PK, 206 Nm
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #114 Gepost op: 5 november 2018, 19:33:10 »
Ik denk dat ik heb gevonden wat het zou kunnen zijn:
Na een tijdje zoeken kwam ik hetzelfde tegen op een Volvo:

Bij het lezen van de woorden "kapotte turbo" in de beschrijving schrok ik wel even...
Maar ik kwam dit al snel dit tegen:

Exact het geluid dat mijn auto maakt.

In de reacties stond dat het waarschijnlijk ligt aan de wastegate actuator van de turbo
En jawel, na de zoektermen "multiair wastegate" meerdere resultaten:

En na het zien van dit filmpje wist ik het zeker:

De afstelling van de Wastegate Actuator blijkt bij sommige Fiat / Alfa modellen af-fabriek niet best met als gevolg deze ratel.
Oplossing: de Actuator anders afstellen

Ben alleen benieuwd of dit probleem geen schade heeft veroorzaakt aan de turbo aangezien mijn auto dit al had toen ik de auto kocht anderhalf jaar geleden.
Veel kilometers maak ik niet maar wie weet hoe lang dit al speelt...

Moet toch nog langs de garage voor een beurt dus zal dit gelijk meenemen.
« Laatst bewerkt op: 5 november 2018, 20:27:27 door Milan.M »
135 PK, 206 Nm
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #115 Gepost op: 8 november 2018, 06:58:19 »
Begin deze week de coating van Gyeon aangebracht op alle ramen rondom.
Wat een geweldig spul! :c029:

Ondanks dat het wordt afgeraden om dit buiten te aan te brengen heb ik dit toch gedaan op een niet al te warme dag.
Ik had ik geen andere keus namelijk, het ging prima maar de volgende keer zou ik het toch liever binnen doen.
Ook zou ik de volgende keer het oppervlak toch eerst met klei volledig schoonmaken, ik zag nu toch nog wat vuiligheid zitten tijdens het aanbrengen.
Gistermiddag voor het eerst kunnen testen in de regen en heb gelijk een filmpje gemaakt van het effect.

De waterdruppels op het oppervlak is ook een erg mooi effect ;D

Ik ben heel benieuwd hoe het zich houdt in de winter en hoe lang het blijft zitten.
Tot nu toe erg tevreden!
135 PK, 206 Nm
*

Romeo

• Alfist
  • 200
  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: 4C Spider
« Reactie #116 Gepost op: 8 november 2018, 07:24:54 »
Kijk!  ruitenwissers heb jij niet meer nodig Milan...dat zie ik wel :-)
Alfa 4C Spider, Alfetta GTV DL-32-KN, AlfaSud Sprint Veloce, 156 1.8 TS 16V CF3, 75 1.8 IE INDY, 155 1.7 8V, 146 TD, Giulietta 1983, 33 8V, 33 16V.
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.770
« Reactie #117 Gepost op: 8 november 2018, 08:04:40 »

Duidelijk, bedankt!
Binnenkort maar even contact met ze opnemen.
Ik neig toch meer naar het aanpassen van de katalysator, helemaal met het idee in mijn achterhoofd om de chiptuning uit te laten voeren door H&S.

Klopt het dat je eerst een decat had uitgevoerd maar toch terug bent gegaan naar een 200cells?
Of was dat iemand anders hier op het forum?

Ik heb een tijd zonder katalysator rondgereden, maar door APK recent weer er op gezet en sindsdien zo gelaten, ik rijd qua uitlaatlijn dus weer vrijwel origineel. Ook wel weer eens lekker rustgevend zo.  ;D
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #118 Gepost op: 8 november 2018, 12:29:48 »
Kijk!  ruitenwissers heb jij niet meer nodig Milan...dat zie ik wel :-)
Nee klopt, wel lekker makkelijk kan ik je vertellen!

Ik heb een tijd zonder katalysator rondgereden, maar door APK recent weer er op gezet en sindsdien zo gelaten, ik rijd qua uitlaatlijn dus weer vrijwel origineel. Ook wel weer eens lekker rustgevend zo.  ;D
Dat kan ik me voorstellen haha, was het erg storend zonder kat?
135 PK, 206 Nm
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.770
« Reactie #119 Gepost op: 8 november 2018, 13:25:59 »
Zonder kat krijg je in de Giulietta wel redelijk wat droning tussen zo'n 2500 & 3500 toeren, daar boven was het geluid overigens wel heerlijk, dat mis ik af en toen wel een beetje.  ;D