!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier

Let op !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum.

*

Milan.M

• Alfist
  • 142
  • Geslacht: Man
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
Re: Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #120 Gepost op: 8 november 2018, 19:24:12 »
Ah oké, niet per se heel storend op de snelweg bijvoorbeeld.
Naar m'n werk toe rijdt ik alleen maar op 80 km/h wegen dus een katloze downpope is denk ik niks voor mij dan  ;)
135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #121 Gepost op: 8 november 2018, 20:09:59 »
Ik ben weer zo blij als een kind na vandaag!
Na lang lopen puzzelen boven een warme turbo aan de Wastegate Actuator is het ratelende geluid eindelijk verdwenen!

De tips van internet opgevolgd en de actuator steeds een halve slag teruggedraaid.
1 hele rotatie deed niets, idem voor 2 rotaties. Zat daarna toch wel even met mn handen in het haar want stel je voor dat de turbo tóch kapot is...

Toch maar 3 slagen geprobeerd en... BINGO! De ratel is verdwenen.
Van meerdere mensen heb ik te horen gekregen dat ik de actuator niet te ver moest verstellen, dit kan je je turbo kosten.
Bij mij was 3 denk ik net genoeg om van het ratelen af te komen, met 3,5 rotatie zat alles al vrij veel op spanning.
Ik merkte ook gelijk dat het afblazen van de turbo en de turbo surge (schommeling van de lucht tussen de turbo en de gasklep) een stuk meer aanwezig zijn.

Ik ben geen automonteur en doe dit allemaal uit eigen ondervindingen.
Als er iemand een opmerking heeft of als ik iets over het hoofd zie hoor ik dat graag, daar leer ik ook weer iets van.  :)
135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #122 Gepost op: 8 november 2018, 20:20:05 »
Even heel iets anders.

Onderweg van mijn werk terug naar huis zag ik bij een lokale autohandelaar een Giulietta staan.
Toen ik thuis was ben ik gelijk even gaan kijken op de site en tot mijn verbazing hadden ze 3 Giulietta's staan.
2 maal een uitvoering in de kleur Nero Etna en eentje in Competizione Rosso (mijn favoriete kleur op de Giulietta's).

Omdat ik toch klaar was met mijn werk ben ik gelijk een kijkje gaan nemen en was erg verrast door het rode exemplaar...
Het gaat om een Giulietta Distinctive uit 2012 met 170 pk en TCT automaat met 5 versnellingen (wel zonder schakelflippers helaas).
Er staat 153dkm op de teller en zit van alles en nog wat op. De prijs van de Juul bedraagt zo'n €12.000.

Wat denken jullie? Teveel km's voor zo'n jonge auto?
Overduidelijk een leaseauto geweest, althans daar ga ik vanuit met een gemiddelde van 25dkm per jaar.
Ik was vanmiddag langs geweest om alleen even te kijken maar ga morgen toch nog even terug om te vragen wat ze zouden geven voor de Mito.
Nu ga ik niet uit van 8 of 9k maar mocht het meevallen dan ga ik wel serieus overwegen om een proefritje te maken.  ::)
135 PK, 206 Nm
*

Raycer

• *
  • Nieuw lid
  • 49
  • Leeftijd: 34
  • Type Alfa: Nog geen
« Reactie #123 Gepost op: 8 november 2018, 20:42:51 »
Om te checken of het een lease auto is geweest kun je het kenteken ingeven op de website van de RDW.
Ben benieuwd wat het wordt.
*

Romeo

• Alfist
  • 200
  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: 4C Spider
« Reactie #124 Gepost op: 9 november 2018, 04:43:50 »
De Giulietta die jij bedoeld Milan heeft in ieder geval 1 zakelijke en 1 prive eigenaar gehad.
Daarnaast is deze waarschijnlijk ingevoerd, niet dat dit veel wil zeggen hoor echter ik vermoed dat 2012 de kentekendatum is ( niet het bouwjaar ) en de productiedatum/ bouwjaar van deze Giulietta zal 2011 zijn.
Het gaat om kenteken 73-..-.. denk ik ?

Ziet er prachtig uit op de foto's zo te zien, dat wel...en die kleur he :-)
Een nette frisse auto lijkt het met mooie instaplijsten als detail...vooral in het donker zijn deze gaaf!
Succes in ieder geval met het maken van een goede keuze.
Alfa 4C Spider, Alfetta GTV DL-32-KN, AlfaSud Sprint Veloce, 156 1.8 TS 16V CF3, 75 1.8 IE INDY, 155 1.7 8V, 146 TD, Giulietta 1983, 33 8V, 33 16V.
*

UIenZUUR

• Alfist
  • 223
  • Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Giulietta QV
« Reactie #125 Gepost op: 9 november 2018, 07:31:44 »
Ik ben weer zo blij als een kind na vandaag!
Na lang lopen puzzelen boven een warme turbo aan de Wastegate Actuator is het ratelende geluid eindelijk verdwenen!

De tips van internet opgevolgd en de actuator steeds een halve slag teruggedraaid.
1 hele rotatie deed niets, idem voor 2 rotaties. Zat daarna toch wel even met mn handen in het haar want stel je voor dat de turbo tóch kapot is...

Toch maar 3 slagen geprobeerd en... BINGO! De ratel is verdwenen.
Van meerdere mensen heb ik te horen gekregen dat ik de actuator niet te ver moest verstellen, dit kan je je turbo kosten.
Bij mij was 3 denk ik net genoeg om van het ratelen af te komen, met 3,5 rotatie zat alles al vrij veel op spanning.
Ik merkte ook gelijk dat het afblazen van de turbo en de turbo surge (schommeling van de lucht tussen de turbo en de gasklep) een stuk meer aanwezig zijn.

Ik ben geen automonteur en doe dit allemaal uit eigen ondervindingen.
Als er iemand een opmerking heeft of als ik iets over het hoofd zie hoor ik dat graag, daar leer ik ook weer iets van.  :)

Netjes opgelost! Dapper ook dat je dat zonder zelf monteur te zijn onderneemt, ik zou het niet zo snel durven hoor  ;D wat betreft je vraag trouwens van die Giulietta, doe hier eens een kentekencheck; ovi.rdw.nl, daar kan je zien hoeveel prive + zakelijke eigenaren er geweest zijn. Moet wel eerlijk zeggen dat ik het best veel geld vind voor een auto met 1,5 ton al op de teller, maar dat hangt uiteraard ook een beetje af van de opties enz.
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #126 Gepost op: 12 november 2018, 16:32:31 »
Net terug van de autohandelaar waar de Giulietta te koop staat.
Ze zijn inmiddels met €1000,- gezakt naar de €10.950,- dus ben nog eens langs gegaan om te vragen wat hij voor mijn Mito zou willen geven.
Hij liep enthousiast mee begon al foto’s te maken.
Hij leek erg geïnteresseerd toen ik vertelde wat er allemaal aan veranderd was.
Toen ik hem de lpg tank liet zien in het vak van het reservewiel haakte hij gelijk af.
Geen interesse.
Door ervaring uit het verleden willen ze geen auto’s met een lpg installatie.

Of ik moet hem zelf verkopen, maar het leek mij juist wel interessant om hem in te ruilen.

Dan ga ik ook maar geen proefrit rijden, anders wordt ik waarschijnlijk te hebberig  :rolleyes:
135 PK, 206 Nm
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #127 Gepost op: 13 november 2018, 18:27:15 »
Hilbert van H&S Corse heeft mij terug gemaild na mijn vraag over het chiptunen en de uitlaat.
Voor "het beste geluid" volgens hun is de 560 van G Tech de beste keus (logisch, die verkopen ze zelf).
http://www.shop.hs-corse.nl/product/g-tech-560-cup-s-voor-mito-en-abarth-grande-punto-en-abarth-punto-evo/

Het chiptunen kost €390,- en de uitlaat vanaf de voorpijp €610,-
Kom je uit op zo'n €1000,- exclusief montage.

Gevraagd wat het verschil zou zijn als ik de stage 2 tuning laat doen maar dit heeft volgens hem geen zin ivm de turbo die in mijn auto zit.
Stage 2 wordt hem dus niet... balen
Verschil is overigens niet heel groot volgens de gegevens van Revlimit, scheelt 20 pk en 10 Nm koppel.

Nu maar even bedenken wat ik precies wil laten doen.
135 PK, 206 Nm
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.770
  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
« Reactie #128 Gepost op: 14 november 2018, 09:09:18 »
De MultiAir laat zich lastig tunen, wil je serieus meer vermogen dan kom je er niet onderuit om je turbo te laten vervangen en daar hangt een flink kostenplaatje aan, met name vanwege arbeid en bijkomende delen zoals complete uitlaat, intercooler, injectoren, enz.

Ik weet niet precies hoe het bij de Mito zit, maar die 20pk/10Nm lijkt niet zo veel, maar als deze eerder/langer beschikbaar zijn kan het nog weleens een behoorlijk merkbaar verschil zijn.

Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #129 Gepost op: 14 november 2018, 17:04:57 »
Ja dat heb ik inderdaad vaker gehoord / gelezen.
De turbo vervangen ben ik niet van plan, de kosten daarvan zijn het niet waard voor een auto met 160dkm.

Persoonlijk denk ik dat een 200 of 300 cell kat meer verschil maakt, maar dan zit ik met de standaard uitlaat die een kleiner diameter heeft dan de G Tech (63 mm).
Of is dit juist heel tegenstrijdig? 
:sign0085:

En weet iemand hoeveel cells de standaard katalysator heeft in een Mito/Giulietta?
135 PK, 206 Nm
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.770
  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
« Reactie #130 Gepost op: Gisteren om 08:25:12 »
Ik vermoed 400 maar niet helemaal zeker. Buiten dat is het vaak aan te raden om de kat wat verder naar achter te plaatsen ipv zoals bij standaard direct achter de turbo.

Ik zou niet al te gek veel waarde hechten aan de diameter, groter over de hele lengte zal wel wat lekkerder zijn, maar zo lang je geen grotere turbo neemt is het naar mijn idee niet noodzakelijk.
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

MysteryAngel

• Super Alfist
  • 630
  • Geslacht: Vrouw
  • Leeftijd: 19
  • Type Alfa: Nog geen
« Reactie #131 Gepost op: Gisteren om 21:34:12 »
Well jammer van die Giulietta.
En een beetje een rare reactie ook denk ik.
Want juist in deze tijden kan een lpg auto juist heel interessant zijn.
*

Milan.M

• Alfist
  • 142
« Reactie #132 Gepost op: Gisteren om 21:40:44 »
Ik vermoed 400 maar niet helemaal zeker. Buiten dat is het vaak aan te raden om de kat wat verder naar achter te plaatsen ipv zoals bij standaard direct achter de turbo.

Ik zou niet al te gek veel waarde hechten aan de diameter, groter over de hele lengte zal wel wat lekkerder zijn, maar zo lang je geen grotere turbo neemt is het naar mijn idee niet noodzakelijk.
400? Ik had vernomen dat de Abarth 500 al een 600cell kat heeft  :017:
Ik vermoed dat een andere kat al een merkbaar verschil maakt.
Ik heb dezelfde vraag gestuurd naar H&S, misschien kunnen zij mij een uitleg geven wat beter is.

Well jammer van die Giulietta.
En een beetje een rare reactie ook denk ik.
Want juist in deze tijden kan een lpg auto juist heel interessant zijn.
Inderdaad ook mijn gedachten.
Hij was enorm enthousiast en liet hem daarom juist de lpg tank zien in de kofferbak.
En ineens sloeg zijn interesse om naar desinteresse en liep al half bij me vandaan terug naar de zaak.
135 PK, 206 Nm