!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Milan.M 682

• Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
    Senior moderator  Super Alfist
Knutseltijd :) - Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #165 Gepost op: 27 december 2018, 22:19:41 »
Deze advertentie niet meer zien? Registreer een account of login.
Vanmiddag direct uit werk maar aan de slag gegaan met het monteren van de roosters en de twee achterlichten.
Had vandaag eindelijk tijd na twee weken dus ik ben lekker wezen knutselen in de schuur.

Morgen ga ik mijn huidige diffuser proberen los te halen om een idee te krijgen hoe alles uiteindelijk in elkaar gaat zitten, dan haal ik ook maar alvast de twee parkeersensoren los die overgezet worden. Daarna alleen nog een gat maken voor de vulpot en de stekkers op de bedrading.

Hieronder de foto's:
De twee grills heb ik tot nu toe alleen even vastgezet met tie wraps zodat ik een beetje kon zien hoe alles op z'n plek viel.
Ook de lampen zitten nog niet definitief vast, hiervoor gebruik ik liever borgmoeren.

Edit: nog even de foto toegevoegd met de gemonteerde lampen.
Had ik gister al gedaan maar kon deze foto niet uploaden om een of andere reden.

135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon

Mijn Mito
*

Lizzy 149

• Leeftijd: 53
  • Type Alfa: Mito 1.3 jtdm
     Alfist
Re: Knutselen - Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #166 Gepost op: 27 december 2018, 23:06:53 »
Succes kerel, ook dit gaat je weer lukken👍👍👍
*

alfata 2.511

• Leeftijd: 28
  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C
« Reactie #167 Gepost op: 28 december 2018, 08:41:06 »
Er zijn genoeg goede kits om de boel mee vast te maken. Vooral ruitenkit is zeer geschikt. Vaak gewoon te halen bij de automaterialenzaak.
Andere optie is Tec7.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package- Race exhaust - 15mm spacers - Beek Racing ECU stage 1 296hp & 396nm (limited) - Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R - BMC Air inlet
*

DanielH92 143

• Leeftijd: 26
  • Type Alfa: Giulietta 1.4MA
     Alfist
« Reactie #168 Gepost op: 28 december 2018, 23:27:38 »
Zwarte ruitenkit is inderdaad topspul. Ooit een spoilertje op mijn vorige Golf mee vastgezet en ik denk dat je eerder de lak lostrekt dan die kit mocht ie er ooit afmoeten  ;D
Alfa Romeo Giulietta 1.4MA - Eibach Prokit - Ulter Exhaust - Veloce Diffuser - Stage 1 Tuning 209PK/311Nm - BiscioneRacing veerpootbrug - Xenon
*

Milan.M 682

« Reactie #169 Gepost op: 2 januari 2019, 19:42:14 »
Als eerste voor iedereen de beste wensen voor 2019 en uiteraard een hoop veilige km's!

Zwarte ruitenkit is inderdaad topspul. Ooit een spoilertje op mijn vorige Golf mee vastgezet en ik denk dat je eerder de lak lostrekt dan die kit mocht ie er ooit afmoeten  ;D
Klinkt goed, behalve dat je je lak eraf zou trekken ermee  ;)
Lijkt me ook goed bestendig tegen vocht en vuil e.d.

Tussendoor heb ik de LED knipperlichten achter erin gezet die Paul mij heeft gestuurd.
Een hele verbetering, past mooi bij het geheel van de led achterlichten.
Al heeft de led wel een Canbus storing en is het akoestisch signaal + de groene lichten op het dashboard nu twee keer zo snel.
Paul heeft hetzelfde probleem gehad met zijn Giulietta en heeft hier een weerstand voor gebruikt, die ga ik er binnenkort ook maar tussen zetten.

https://youtu.be/3tWzksK2AEw

In de koplampen voor wil ik nog led knipperlichten en dagrijverlichting, alleen heeft het knipperlicht een afwijkende fitting.
In het boekje staat "WY21W" maar dit komt niet overeen met het type lamp dat er nu in zit.

Op de lamp staat de tekst "PH24WHTR" maar ik kan deze nergens vinden als oranje led.
Het kan ook nog zo zijn dat de houder inclusief lamp als één geheel wordt beschouwen en dus beide vervangen moeten worden als de lamp stuk is.
De houder draait namelijk in de koplamp behuizing en bevat de contacten, er gaan geen aparte stekker naartoe.
135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon

Mijn Mito
*

Jurian97 1

• Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito
  • *
     Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #170 Gepost op: 2 januari 2019, 20:18:28 »
Hallo Milan,

Welke luchtroosters van Mercedes passen in de Mito. Moet ik de middelste 3 hebben of zijkanten of allebei?
*

Milan.M 682

« Reactie #171 Gepost op: 2 januari 2019, 20:48:09 »
Hallo Milan,

Welke luchtroosters van Mercedes passen in de Mito. Moet ik de middelste 3 hebben of zijkanten of allebei?

Alleen de drie middelste, de twee buitenste zijn te groot.

Overigens ben ik iets vergeten te melden en dat is dat de roosters in het midden niet mooi in het "gat" vallen waardoor hij wat uitsteekt.
Dit komt omdat de zwarte ring nét iet groter is dan het gat waarin het moet vallen.

Ik heb het net even opgemeten en de buitenste ring van de luchtroosters is 97 mm en het gat (waar ze in moeten vallen) is 91 mm.
Oplossing hiervoor is de zwarte ring rondom even vijlen zodat deze netjes/beter in het gat valt en mooier aansluit.

Eventueel heb ik foto's gemaakt van wat ik bedoel, ik probeer ze te uploaden maar het lijkt alsof TinyPic een storing heeft omdat alles erg lang duurt.

Als het lukt zet ik ze hieronder!
135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

Milan.M 682

« Reactie #172 Gepost op: 2 januari 2019, 23:13:36 »
Op de volgende foto's is te zien wat ik bedoel.
Op de eerste foto zie je dat het rooster niet mooi aansluit op het bestaande gedeelte van het dashboard.
Op de tweede foto is de afmeting van het gat te zien (92 mm).
Op de derde foto zie je de afmeting van de buitenste zwarte ring (97 mm) die dus te groot is.

135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

Milan.M 682

Re: Updates! - Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #173 Gepost op: 8 januari 2019, 22:44:25 »
Hier een aantal updates over een aantal zaken:

Ventilatieroosters:
Roosters in het midden zijn bijgevijld en mooi op maat, vallen nu beter in het dashboard dan voorheen.
De zwarte rand heb ik recht gevijld zodat ze (bijna) helemaal in het gat van het dashboard vallen.

Diffuser:
De kit en de stekkers zijn in huis, ik heb uiteindelijk zwarte ruitenkit gekocht. Waterbestendig en opgedroogd na 60 min. al wacht ik voor de zekerheid maar een volledige dag.
Ik kan geen juiste tang vinden voor de stekkers en online zijn ze vrij prijzig, ik ga de contacten proberen te solderen.

Ik heb vorige week de huidige diffuser losgehaald om alles eens goed te bekijken. Ik weet nu hoe alles gemonteerd zit.
Het enige dat in de weg zit is de lpg aansluiting, de slang hiervan kan niet zomaar los omdat er gas uit de aansluiting stroomt (heb ik ondervonden)  :rolleyes:
Vandaar dat ik wacht tot de tank volledig leeg is, hoop dat het op die manier te doen is.
Wel twijfel ik over parkeersensoren of ik deze tóch in de bumper plaats, maakt het ventilatierooster achter toch weer iets netter.
Daarnaast denk ik dat de sensoren misschien makkelijker vast te zetten zijn met kit aan de bumper dan aan het rooster.
Hier nog even goed naar kijken.

Knipperlichten voor:
Voor de knipperlichten aan de voorkant heb ik op Aliexpress twee verschillende sets oranje HP24W G4 leds besteld, duurt wel even voordat ze binnen zijn (12 tot 15 dagen).
Ik heb bewust twee verschillende sets besteld zodat ik ze kan vergelijken.
De set die ik overhoudt zet ik waarschijnlijk te koop hier op het forum.
Mocht er iemand interesse hebben dan hoor ik dat graag.

135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

Milan.M 682

Re: Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #174 Gepost op: 10 januari 2019, 16:15:18 »
Even een vraag: ik heb Brembo remklauwen op het oog voor een Alfa Romeo Giulietta.
Volgens de verkoper zouden deze ook op de mito moeten passen.
Hij vertelt me dat hij hetzelfde heeft gedaan op zijn mito maar er moeten adapters tussen.

Weet iemand wat voor adapters ik moet hebben en wat dit ongeveer gaat kosten?
135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

Milan.M 682

« Reactie #175 Gepost op: 10 januari 2019, 16:26:48 »
Daarnaast zijn er origineel carbon spiegelkappen onderweg vanuit Italië  ;D
135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

UIenZUUR 314

• Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
     Senior Alfist
« Reactie #176 Gepost op: 10 januari 2019, 17:09:25 »
Even een vraag: ik heb Brembo remklauwen op het oog voor een Alfa Romeo Giulietta.
Volgens de verkoper zouden deze ook op de kito koeten passen.
Hij vertelt me dat hij hetzelfde heeft gedaan op zijn mito maar er moeten adapters tussen.

Weet iemand wat voor adapters ik moet hebben en wat dit ongeveer gaat kosten?

Zover mij bekend is zijn de Brembo klauwen van de mito en van de Giulietta niet gelijk, die van de mito zijn kleiner en ook bedoeld voor een kleiner formaat schijf, ik zou dat even verifiëren bij bijv. H&S Corse, die kunnen dat zo roepen. Maar zoals gezegd, zover mij bekend is zijn ze niet gelijk en dan komt ook nog je maat velgen, lees afstand tussen klauw en velg in hoogte en diepte, om de hoek kijken, houd daar dus ook rekening mee, past dat namelijk niet, dan rijdt je je klauwen + velgen aan gort, dat moet je niet willen denk ik zo ;D
*

Milan.M 682

« Reactie #177 Gepost op: 10 januari 2019, 17:29:22 »
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken.
Ik heb daarom maar afgezien van de koop van de remklauwen omdat ik bang ben dat ze niet binnen een 17” velg passen.

De Spiegelkappen heb ik wel voor een hele goeie prijs op de kop weten te tikken!
135 PK, 206 Nm

Mijn Mito
*

UIenZUUR 314

• Leeftijd: 29
  • Type Alfa: Momenteel geen
     Senior Alfist
« Reactie #178 Gepost op: 10 januari 2019, 17:33:53 »
Ik heb daarom maar afgezien van de koop van de remklauwen omdat ik bang ben dat ze niet binnen een 17” velg passen.

De Spiegelkappen heb ik wel voor een hele goeie prijs op de kop weten te tikken!

Verstandig! Scheelt je eventueel een hoop gedonder ;)
*

TimW 1.877

• Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
     Super Alfist
« Reactie #179 Gepost op: 11 januari 2019, 08:11:17 »

17" is niet direct een probleem hoor, de Giulietta Brembo's passen ook "gewoon" achter de standaard 17" velgen. Wat betreft die adapters. dat is volgens mij niet veel meer dan een stalen plaatje met andere bevestigingpunten dan de originele klauwen. Zal qua prijs niet zo spannend zijn, de grootste uitdagen zal waarschijnlijk zijn om ze ergens te vinden.  ;D

Een belletje naar een H&S en je weet hoe -en wat.  ;)
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio

Q Verde Shop JTD-Performance Carbon kopen