!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

TimW

• Super Alfist
  • 1.795
  • Geslacht: Man
  • Leeftijd: 33
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 170PK
Re: Toekomstige upgrades Mito
« Reactie #90 Gepost op: 9 oktober 2018, 08:45:01 »
Heb je een snow foam lans voor de hogedrukreiniger t.b.v. de snow foam? Of eventueel een handfoamer?

Ik zou met name bij de Gyeon view even goed de gebruiksaanwijzing lezen en deze zorgvuldig voorbereiden/aanbrengen. De rest spreekt voor zich denk ik.  :)
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
  • Type Alfa: Mito 1.4 Multiair Turbo
« Reactie #91 Gepost op: 9 oktober 2018, 09:20:21 »
een tijdje gelden heb ik een regelbare snow foamer van Kärcher aangeschaft, werkt prima maar het schuim was niet heel fantastisch..
Dit kan ook te maken hebben met de foam die ik gebruikte, was een blauwe fles van karcher zelf.
Wellicht dat het schuim met het Monello Snow Foam beter is.

Ik zag op internet al een aantal reviews van mensen die de producten gebruiken.
Voor de View kit geldt het voldige stappenplan geloof ik (correct me if i'm wrong):
- Auto wassen
- Glas reinigen met meegeleverde cleanser (kleine witte flesje) en applicator
- Glas afnemen met Gyeon Prep (zodat het volledig olie vrij is)
- Gyeon Repel aanbrengen (de coating)
- Na 3 - 5 minuten afnemen met een dampe microvezel doek

Een zelfde soort stappenplan geldt voor de trim kit maar dan met een iets andere voorbereiding.
135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

TimW

• Super Alfist
  • 1.795
« Reactie #92 Gepost op: 9 oktober 2018, 10:56:42 »
Belangrijkste is dat je voorruit goed schoon is, dus goed ontvetten, maar dat gaat met de Gyeon prep helemaal goedkomen.  :)
Giulietta 1.4 MA 170pk - Revlimit custom remap, Ragazzon H2 line double exhaust, Ragazzon downpipe, GFB DV+ diverter valve, BMC CDA, Novitec Stradale schroefset, Brembo QV remmen, Goodridge remleidingen, JTD performance intercooler, Novitec shortshifter, Wiechers strut bar, Gladen audio
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
« Reactie #93 Gepost op: 9 oktober 2018, 12:25:58 »
Lijkt mij ook  ;D
135 PK, 206 Nm
K&N luchtfilter, Koni STR.T schokdempers, Mito QV 2018 stuurwiel, Donker QV interieur, Miron/veloce exterieur, Xenon
*

Paul K

Administrator
  • Senior Alfist
  • 445
  • Leeftijd: 25
  • Type Alfa: Giulietta Quadrifoglio
« Reactie #94 Gepost op: 9 oktober 2018, 13:30:12 »
Cool, ben benieuwd!
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
« Reactie #95 Gepost op: 9 oktober 2018, 17:35:25 »
Vanmiddag alles binnen gehad wat ik had besteld!
Zowel de producten van Carclean en Ledperf zijn gearriveerd en dus tijd voor een update:

Ik heb net alle lampen verwisseld die ik had besteld, dit waren de:
- Dagrijverlichting (veranderd naar wit halogeen)
- Zijknipperlichten (veranderd naar LED)
- Kentekenverlichting (veranderd naar LED)
- Achteruitrijverlichting (Veranderd naar LED)

De dagrijverlichting was ik van plan ook naar LED te veranderen, maar het schijnt nogal een gedoe te zijn met de bedrading ivm canus storing.
Ik heb tot nu toe geen Plug & Play optie gevonden en irriteerde me aan het lelijke gele licht van de DRL dat ik voor nu deze oplossing heb gekozen.
Mocht iemand een Plug&Play oplossing hebben dan hoor ik dat graag!

Als eerste begonnen met de DRL's:
Halogeen lampen met een blauwe / chroomachtig uiterlijk

De lamp is dus minder geel maar niet wit zoals een led.
Weet niet zeker of ik er fan van ben, ik moet even afwachten tot vanavond als het donker is.
Ook kun je zien dat de reflector om de lamp wat blauwer is als de lamp uit staat, ik stoor me er niet teveel aan omdat ik donkere koplampen heb.
Maar het liefst had ik dit natuurlijk gewoon wit gehad.

Dan de zijknipperlichten:
Kleine units met 5 SMD leds die naar voren schijnen
Hier een filmpje van de oude lampjes: View My Video
En hier de nieuwe Leds: View My Video
Er zijn twee varianten van de zijknipperlichten te bestellen op Ledperf: "standard" en "full intensity"
De normale zijn €7,80 en de full intensity zijn €29,80
Je snapt waarschijnlijk wel waarom ik voor de normale heb gekozen...  :lol_hitting:

De standaard Led versies gedragen zich zoals je van leds gewent bent: aan = aan en uit = uit. Geen gloeidraad die nagloeit.
Ik moet overigens opmerken dat ik het verschil in "knippertijd" zag toen ik beide videos naast elkaar had gezien.
Naast dat is de led iets minder "oranje" dan de standaard halogeen lamp. Geen idee of dit bij de duurdere anders is, maar het viel me op.
Ik constateerde dat de leds er verschillend uit zien in de volle zon of in de schaduw, één kant van de auto stond namelijk in de schaduw en ik had het idee dat die led een stuk feller was... apart  :017:

De kentekenverlichting:
Dit was eigenlijk mijn voornaamste reden dat ik naar ledperf ben gegaan, ze hadden precies wat ik nodig had waarvan ik wist dat ze het doen zonder foutmelding.
De foto's spreken voor zich, bij deze:

Door de maar twee aanwezige ledjes aan beide kanten heb je niet een bak licht die naar beneden schijnt maar is deze heel bescheiden.
Daarnaast is de kleur in mijn opzicht perfect.
Een prima verbetering vind ik zelf!

En dan als laatste de Achteruitrijverlichting:
Ook deze lamp veranderd naar led.
Waarom? De halogeen lamp is wat mij betreft veel te donker voor een auto zonder achteruitrijcamera.
Ook deze lampen zijn beschikbaar in een "standard" en "full intensity", ik heb gekozen voor de standaard variant.
Hier een before & after shot na het vervangen:

Omdat de set uit twee lampen bestond heb ik geprobeerd ook het mistachterlicht te vervangen naar led maar de led doet het niet op die positie en er verschijnt een foutmelding op het instrumentencluster. Maakt verder niet uit, gebruik hem toch bijna nooit en stoort me niet zo.
Overigens lijkt de led op de foto wat aan de groene kant maar dat is hij niet.

Omdat ik toch een lamp over heb: iemand interesse?
Het pakket van de achteruitrijverlichting kostte mij €17,80 zonder verzendkosten, voor de geïnteresseerde maak ik er €10,- van inclusief verzendkosten.
Laat bij interesse een reactie achter of stuur een PB.

Erg tevreden met het overgrote resultaat, ik twijfel nog over de DRL's en de felheid van de achteruitrijverlichting maar dit ga ik vanavond nog even bekijken als het donkerder is.

Vanavond ook maar eens een eerste wasbeurt met nieuwe producten!  ;D
« Laatst bewerkt op: 9 oktober 2018, 17:38:51 door Milan.M »
135 PK, 206 Nm
*

Romeo

• Alfist
  • 216
  • Leeftijd: 47
  • Type Alfa: 4C
« Reactie #96 Gepost op: 9 oktober 2018, 22:12:14 »
Netjes Milan, leuk om jouw uitgebreide reportages te lezen  :PDT_Armataz_01_37:
Alfa 4C, Alfetta GTV DL-32-KN, AlfaSud Sprint Veloce, 156 1.8 TS 16V CF3, 75 1.8 IE INDY, 155 1.7 8V, 146 TD, Giulietta 1983, 33 8V, 33 16V.
*

Paul K

Administrator
  • Senior Alfist
  • 445
« Reactie #97 Gepost op: 10 oktober 2018, 01:39:06 »
Netjes! En wat leuk dat je je overige lampen aanbied. Ik heb zelf van ome aliexpress t10 ledjes in mijn kentekenverlichting gedaan. Maar die bleken later te zijn gesmolten toen ik ontdekte dat ze minder fel brandde dan eerst.
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
« Reactie #98 Gepost op: 11 oktober 2018, 00:11:46 »
Netjes Milan, leuk om jouw uitgebreide reportages te lezen  :PDT_Armataz_01_37:
Bedankt! Ik vind het erg leuk om wat meer te vertellen over mijn projecten. Vooral omdat dit anderen weer kan helpen in de toekomst met problemen of tips. Ik heb er zelf ook veel aan gehad van anderen online dus ik weet hoe handig het kan zijn  ;D
Ik heb trouwens zat foto’s gemaakt van hoe ik een aantal dingen heb veranderd (deurgrepen, Spiegelkappen, achteruitrijverlichting etc.) waar ik wel een stappenplan van kan maken. Misschien leuk om daar eens naar te kijken voor in het weekend, post ik ze in het Mito forum.

Netjes! En wat leuk dat je je overige lampen aanbied. Ik heb zelf van ome aliexpress t10 ledjes in mijn kentekenverlichting gedaan. Maar die bleken later te zijn gesmolten toen ik ontdekte dat ze minder fel brandde dan eerst.

Dankjewel Paul! Ja ik heb ze toch liggen dus waarom niet  :13:
Over jou lamp gesproken: dat ziet er ook niet echt lekker uit... misschien tóch een verkeerd type genomen met een andere stroomwaarde?
Ik heb de mijne bij Ledperf vandaan, staan op de site aangegeven als specifiek voor de Alfa Mito.
Andere type van eBay etc geven vaak nog een canbus storing. Met deze totaal geen last van en alles is plug&play.

135 PK, 206 Nm
*

Paul K

Administrator
  • Senior Alfist
  • 445
« Reactie #99 Gepost op: 11 oktober 2018, 14:35:14 »
Goed om te horen. Ik ervaar helaas storingen. Zie een geel lampje in het dashboard en zie afwisselend, knipper links/rechts, achteruitrijlicht en kenteken... terwijl er bij de aankoop wel "canus" bij stond
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
« Reactie #100 Gepost op: 15 oktober 2018, 22:20:49 »
Aantal dagen geleden zo'n 3,5 uur bezig geweest met poetsen, wat een genot!
Ze glimt weer aan alle kanten!

De producten die ik heb besteld bij CarClean werken precies zoals ze moeten doen.
Al was ik wel een beetje teleurgesteld door de Snow Foam van Monello...
Er kwam totaal geen schuim uit maar dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn foam gun.
Het product van Monello is een stuk dikker dan het product van Kärcher dus wellicht dat de foam gun hier niet voor gemaakt is.

Naast dat heeft ze alsnog een poetsbeurt gekregen met alle andere producten, de velgenreiniger Non Ferro van Monello is wel geinig om daadwerkelijk in werking te zien  ;D

Na het poetsen bezig geweest met de Trim coating van Gyeon, wat is dat een fantastisch spul zeg!  :c029:
Zeker een aanrader voor alle vage raamrubbers en plastics van het exterieur.
Goed schoonmaken van tevoren door te ontvetten, de Prep gebruiken en vervolgens een paar druppels op een microvezel doek.
Ik heb vrijwel mn hele auto gedaan en er is maar een vijfde van het totale flesje gebruikt.

Helaas heb ik geen gebruik gemaakt van de View Coating van Gyeon omdat ik het buiten te stoffig vondt.
Ik ga dit denk ik toch maar ergens binnen doen, heb zelf geen garage dus wordt even rondvragen.

Ik ben erg blij met mn aankopen! Nogmaals iedereen bedankt voor de tips dusver, heeft me enorm geholpen!  :You_Rock_Emoticon:

Ik kwam er vandaag helaas achter dat mijn APK dus al 2 dagen verlopen is...
Dacht dit nog een maand zou duren maar hier heb ik me dus in vergist...  :banghead:

Omdat de voorbanden waarschijnlijk niet door de APK komen en omdat het bijna winter is (oké.. misschien iets te enthousiast) heb ik alvast een setje winterbanden aangeschaft. Misschien ietwat vroeg maar om nou gelijk 6 banden aan te schaffen was wel een erg grote uitgave.
Omdat ik hier niet echt op gerekend had en niet bij stil gestaan had komt dit een beetje als een steek in de portemonnee.

Morgen direct een afspraak maken bij de garage voor een afspraak zodat ze weer legaal de weg op weg.
135 PK, 206 Nm
*

Milan.M

• Alfist
  • 186
« Reactie #101 Gepost op: 18 oktober 2018, 19:30:44 »
Wie heeft er verstand van het inbouwen van een aftermarket xenon set in de mito?
Heb de set recent overgekocht van Bob156 hier op het forum.

Alleen zit ik met een probleem wat betreft de montage van de lampen in de lamphouder.
De originele halogeen lampen steek je in een zwarte fitting die je vervolgens op de lamphouder draait in het koplamp armatuur.
De xenon verlichting heeft zijn eigen bedrading en dus past deze niet in de steek fitting.
Ik heb dus een adapter nodig, iemand van jullie ervaring met deze opties? :

De eerste staat op. bol.com geadverteerd als xenon adapter, de tweede als led adapter.
Nu lijkt de tweede meer op het origineel van het armatuur.
135 PK, 206 Nm
*

32y0

• *
  • Startende Alfist
  • 9
  • Leeftijd: 26
  • Type Alfa: MiTo
« Reactie #102 Gepost op: 20 oktober 2018, 05:37:26 »
Die ronde zijn inderdaad voor led lampen, daar gaan je halogeenlampen niet in passen denk ik. Ik heb trouwens nog een gebruikt setje van die halogeenadapters die je hier laat zien. Die kan ik wel naar je opsturen als je wilt?
*

djjust1996

• *
  • Startende Alfist
  • 1
  • Leeftijd: 21
  • Type Alfa: Mito 1.4 T
« Reactie #103 Gepost op: 24 oktober 2018, 13:14:50 »
Goedendag,

Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een Alfa Romeo Mito 1.4 Turbo 135 PK
Nu wil ik het geluid van me auto iets zwaarder hebben, ik heb dus al gekeken naar een K&N en BMC filter.
Nu zag ik op verschillende youtube filmpjes dat zodra het K&N filter erop zit er een best wel raar geluid uitkomt, hebben meerdere jullie hier ervaring mee? ( )
Ik zag ook bij verschillende fimpjes een BMC CDA filter voorbij komen, nu ben ik op de site van BMC gaan kijken en me auto ingevoerd en daar kwam alleen een airfilter uit, en geen box.
Weten jullie hier misschien iets van? ( )

De originele uitlaat die eronder zit is prima naar mijn mening, alleen wil kunnen regelen dat als ik in Dynamic rijd dat het geluid harder wordt van de uitlaat ( Kleppensysteem uitlaat) en als ik normaal rustig rij dat het geluid zo blijft zoals die nu is. Ik heb al zitten kijken om een Guerilla bypass systeem te monteren, ( armytrixx idee) jullie enig ervaring hiermee? Of adviseren jullie om een uitlaat van novitec of ragazzon te nemen? ( https://www.procartuning.nl/guerrilla-bypass-uitlaat-kleppensysteem-enkel-incl-montage.html?gclid=EAIaIQobChMIvqjfmPme3gIVmuJ3Ch02GwvyEAMYAiAAEgIbrfD_BwE )

Ik hoor graag van jullie hoe jullie hier over denken!

Gr Justin

*

TimW

• Super Alfist
  • 1.795
« Reactie #104 Gepost op: 24 oktober 2018, 13:35:01 »
Ik heb zelf (op een Giulietta) de BMC CDA en die klinkt redelijk vergelijkbaar als op het filmpje van de K&N airbox. Je kunt een H&S corse eens benaderen, die kunnen de BMC CDA wel leveren, anders zal het even zoeken zijn op Ebay en dergelijke.

Je kunt ook alleen een inlegfilter pakken, maar dat zal niet zo heel veel doen qua geluid.

De Guerrilla klep is een serieus goede klep. Het Enige wat die overigens doet is de achterdemper omzeilen middels een cut-out dus je moet van te voren wel bedenken of dat iets is wat je wil. De kleppen systemen van Novitec en Ragazzon geen ervaring mee, maar ik vermoed dat deze ook wel goed zijn, dit laatst baseer ik enkel op het feit dat ik nooit klachten voorbij heb zien komen.  ;D