!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > De Giulia / Stelvio Club

Bij wie al olie vervangen en wanneer??

(1/4) > >>

Ruud_Enschede:
Was eens even nieuwsgierig bij wie en welke km stand er al motorolie gewisseld is.

Mijn auto heeft 30.000 km gelopen, was bij 21.000 bij de dealer maar hoefde volgens hem nog niet vervangen te worden. Neem toch aan dat deze wel rond de 30k echt een keer vervangen moet worden toch?? 16 februari is hij een jaar oud.

Het is overigens een 2.2 diesel en wordt relatief vaak ook voor kleine stukjes rijden gebruikt dus ook regelmatig koude starts.

jwq:
Diesel onderhoud is wat anders als van de benzine versies.... Uit handleiding :

(3) Het werkelijke interval voor de vervanging van de motorolie en het oliefilter is afhankelijk van de gebruiksomstandigheden van het voertuig en wordt aangegeven met
een brandend lampje of een bericht op het instrumentenpaneel. Het mag echter nooit meer dan 2 jaar bedragen.Wordt het voertuig voornamelijk tijdens stadsritten
gebruikt of gebruikt het niet uitsluitend brandstof volgens de Europese specificatie EN590, dan moeten olie en filter jaarlijks vervangen worden.

Overigens moet je misschien ook even type auto aanpassen in je avatar ?

bij de 2.0 benzine versie is de termijn maximaal 1 jaar. Bij mij is dan ook olie en filter bij servicebeurt na 1 jaar vervangen, hoewel hij kwa km's nog lang niet aan de beurt was.

brinkerik:
Blijvende discussie.  Ik pak bij een JTD  een interval op 20.000 km,   terwijl mijn boekje een variable interval van max 35k opgeeft.

20.000 km is bij mij ongeveer 1/2 jaar.

Ja het is snel, maar door alle moderne 'eco' systemen komt er meer belasting op de motor(olie) waardoor ik niet durf door te rijden richting de 25 a 30 k.


Ruud_Enschede:
OK dus de auto "berekent" zelf wanneer hij denkt dat het nodig is. Dacht wellicht bij 30.000 dan kan  ik het dealerbezoek combineren met nog wat andere kleine zaken maar dan rij ik nog even door en kan wellicht net voor de wintersport nieuwe olie erop laten doen!!

Als het mijn eigen auto was geweest had ik het denk ik ook al lang eerder gedaan maargoed, de leasemaatschappij bepaalt..

Zal inderdaad mijn avatar eens aanpassen :(  Was me nog niet eerder opgevallen...

PascalV:
Bij de 2.0T stond het interval op 15k, is bij mij uiteindelijk al bij 13.5k gedaan omdat hij er toch stond voor wat anders.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod