!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Donald

• *
  • Startende Alfist
  • 12
  • Geslacht: Man
  • Leeftijd: 56
  • Type Alfa: Stelvio Quadrifoglio
Gebruik en onderhoud boekje Quadrifoglio versies
« Gepost op: 30 november 2018, 22:00:47 »
Ik kan op het forum er niets over vinden dus stel ik de vraag maar gewoon: is het de Quadrifoglio versie eigenaren van de Stelvio bekend dat het bij hun auto geleverde 'Gebruik en onderhoud' boekje van ruim 200 bladzijden met geen woord gerept wordt over hun type/versie auto? Ze zijn in het bezit van het boekje dat betrekking heeft op de 2 liter benzine en 2.2. liter dieselversies van de Stelvio. Als je wilt opzoeken wat de bandenspanning moet zijn voor je 285 mm achterbanden of wat dan ook dat betrekking heeft op de 2.9 liter V6 in het vooronder...... veel succes !! De importeur heeft het klaarblijkelijk niet nodig gevonden om voor die paar centen die Quadrifoglio kopers hebben neergelegd bij de auto behorende documentatie te verzorgen. Er schijnt nu een soort 'aanvulling' voor het boekwerk te zijn die het 'probleempje' oplost: ik ben benieuwd hoe dat er uit gaat zien.... Hebben de Giulia Quadrifoglio eigenaren wellicht hetzelfde probleem?
« Laatst bewerkt op: 30 november 2018, 22:03:22 door Donald »
*

jwq

• Super Alfist
  • 1.389
  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Donald

• *
  • Startende Alfist
  • 12
Re: Gebruik en onderhoud boekje Quadrifoglio versies
« Reactie #2 Gepost op: 1 december 2018, 14:52:55 »
Mooi. Voor de Giulia is het blijkbaar wel geregeld. Ik heb mijn Stelvio Quadrifoglio al een half jaar en inmiddels 14.000 km op de teller en zit tot op heden nog steeds op een soortgelijk boekje te wachten......  Zelfs van het bestaan van dit boekje voor de Giulia ben ik niet eens op de hoogte gebracht. Zou het wellicht voor de importeur een idee zijn om de omslag van het Giulia boekje te wijzigen en die ook op de Stelvio van toepassing verklaren en de inhoud iets aan te passen zodat hij voor zowel de Giulia als ook de Stelvio Quadrifoglio kan worden gebruikt..... zo moeilijk kan het toch niet zijn??
« Laatst bewerkt op: 1 december 2018, 15:48:58 door Donald »
*

jwq

• Super Alfist
  • 1.389
  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2018, 15:24:23 »
Mooi. Voor de Giulia is het blijkbaar wel geregeld. Ik heb mijn Stelvio Quadrifoglio ....

Had gemist dat het om een stelvio ging, maar daar geld hetzelfde voor ;)  :

http://aftersales.fiat.com/eLumData/NL/83/630_STELVIO/83_630_STELVIO_603.93.485_NL_04_03.18_SA_QF/83_630_STELVIO_603.93.485_NL_04_03.18_SA_QF.pdf
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Donald

• *
  • Startende Alfist
  • 12
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2018, 15:47:18 »
Nu val ik echt van mijn stoel ........ drie maanden na de aanschaf kwam ik er achter dat er een verkeerd boekje bij mijn auto was geleverd: dit heb ik gemeld bij mijn dealer..... er vervolgens (drie maanden lang) meerdere keren om gevraagd tot ik er genoeg van had en dit dan maar bij de importeur aan de kaak heb gesteld: die verwees mij via een call center in Italië !!?? .... ook zoiets..... weer naar mijn dealer terug en het call center melde mij dat zij (mijn dealer) het juiste boekje (aanvulling) zouden bestellen.... wat kreeg ik een paar dagen later?? Hetzelfde boekje dat ik al had !! Ben toen maar persoonlijk naar de Alfa Romeo dealer in Amersfoort gegaan (de concurrent dus) die overigens tot de conclusie kwam dat in hun Stelvio Quadrifoglio in de showroom ook een verkeerd boekje zat, maar dat terzijde. Amersfoort heeft toen een juist boekje voor mij besteld terwijl ik mijn auto niet eens bij hen had gekocht ! Zo kan het dus ook ! Klasse ! Nu maar afwachten of dat boekje er net zo uitziet als de pdf file die ik net heb gezien .... ;-)
« Laatst bewerkt op: 1 december 2018, 15:54:19 door Donald »
*

bekkie

• Super Alfist
  • 1.662
  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA
« Reactie #5 Gepost op: 2 december 2018, 13:38:00 »
Ik kwam er onlangs, door een zeer positieve ervaring bij een grote Ford-dealer, ook achter hoe knullig nog steeds de sales en aftersales geregeld is bij Alfa Romeo. Dat was eind jaren 80 al zo, en is eigenlijk nooit beter geworden.
Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Distinctive - Argento Alfa - Pack Visibility
*

Zoef

• Super Alfist
  • 580
  • Type Alfa: Giulia 2.2d
« Reactie #6 Gepost op: 2 december 2018, 15:43:19 »
los van het boekje; ben je blij met je QV? ik kan me zo voorstellen dat je altijd met een grote lach op je gezicht rijdt...
Verder heb ik sinds vorige week ook de 285 mm brede achterbanden op mijn QV wielen (2.2 diesel) en de bandenboer heeft er 3.0 bar in gestopt. Op de 245 brede voorbanden zit 2.8 bar. Ik vind het prima trouwens.
veel rijplezier gewenst!
Wie later remt, rijdt langer hard
*

GT1986

• Senior Alfist
  • 271
  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
« Reactie #7 Gepost op: 2 december 2018, 16:20:20 »
los van het boekje; ben je blij met je QV? ik kan me zo voorstellen dat je altijd met een grote lach op je gezicht rijdt...

Ja, ben ik ook benieuwd naar! Kun je wat meer van je ervaringen met ons delen?
Nu: Giulietta 2.0 JTDm TCT 170 pk Distinctive (2013)
Gehad: MiTo 1.3 JTDm Eco Squadra tuned (2011) | 156 2.5 V6 24V Distinctive (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Alfa 147 Ti

• Super Alfist
  • 502
  • Leeftijd: 51
  • Type Alfa: Giulia 2.0 T Super
« Reactie #8 Gepost op: 2 december 2018, 20:57:56 »
Ik ook en graag een paar foto’s van die vete bak.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia 2.0 T Super.
Mijn ex Auto's Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.