!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
.....Heb ze nu bijvoorbeeld achter heel hard (3,4bar) en voor aan de zachte kant (2,3 bar) en merk dat de auto daar wel iets rustiger van wordtm maw voor wat minder direct en achter reageert wat sneller op de input aan de voorkant. De zijwind gevoeligheid blijft echter dus zal de dealer binnenkort wel eens bellen!!
Daar begin ik zo langzamerhand ook steeds meer in te geloven inderdaad. Als iedereen er last van zou hebben zou je nog met banden(spanning) kunnen proberen een en ander minder heftig te maken. Heb ze nu bijvoorbeeld achter heel hard (3,4bar) en voor aan de zachte kant (2,3 bar) en merk dat de auto daar wel iets rustiger van wordtm maw voor wat minder direct en achter reageert wat sneller op de input aan de voorkant. De zijwind gevoeligheid blijft echter dus zal de dealer binnenkort wel eens bellen!!
Nee is het ook niet natuurlijk, zeker niet met zo'n zware joekel van een dieselmotor voorin. Het idee erachter is dat ik vond dat de voorkant heel direct en agressief is op stuurinput (bijvoorbeeld snel van baan wisselen op snelweg) en het net leek of de achterkant dan een fractie van een seconde erachteraan zwiept. Nu is hij voor iets minder direct (door de slappe band) en achter juist wat directer door de harde band. Lijkt nu wel dat de balans voor/achter wat mooier is geworden.
gebruik zelf 2.2 bar voor, 2.4 bar achter. Bevalt goedHeb je vwb sturen ook verschil geprobeerd tussen Dynamic en Natural ? Heeft nml ook effect....Overigens betrof 1 van de software updates in het begin ook de electrische stuurbediening, maar ik neem aan dat je die allemaal gehad hebt.....
Ok jij hebt wel lage spanning maar rijdt ook op 18 inch natuurlijk. Met 19 inch en zelfde breedte moet ie wel wat hoger zijn. In D lijkt het inderdaad wel wat beter te worden. Wat betreft de update van de stuurbediening heb ik geen idee eigenlijk. Mijn auto is ergens midden januari 2018 gemaakt als het goed is en is afgleverd op 16 februari dus is pas paar maand oud. Geen idee of er dan nog een update op het stuursysteem moet komen of niet.
Citaat van: Ruud_Enschede op 24 mei 2018, 14:00:13Daar begin ik zo langzamerhand ook steeds meer in te geloven inderdaad. Als iedereen er last van zou hebben zou je nog met banden(spanning) kunnen proberen een en ander minder heftig te maken. Heb ze nu bijvoorbeeld achter heel hard (3,4bar) en voor aan de zachte kant (2,3 bar) en merk dat de auto daar wel iets rustiger van wordtm maw voor wat minder direct en achter reageert wat sneller op de input aan de voorkant. De zijwind gevoeligheid blijft echter dus zal de dealer binnenkort wel eens bellen!!Lijkt me niet geheel ongevaarlijk. 3,4 bar is veel en veel te veel. Zeker in de zomer, wanneer je een stuk sportief gaat rijden kan de druk zomaar oplopen naar 4,5 bar. Gewoon 2,4 voor en achter. Of anders aanhouden wat in het boekje staat. BMW 5-series hebben de afgelopen jaren ook heel veel met dit probleem te maken gehad. Kun je veel op Googlen.
klopt inderdaad. Hij gaat ook zo weer terug naar beneden hoor (de spanning). Het was puur om de extremen eens op te zoeken en te voelen wat hij dan doet. 2.2 voor is juist weer heel weinig wat ook niet ongevaarlijk is. Merk na 10 km op de snelweg al dat ze loeiheet worden dus ga zo maar weer even sigaretten halen (lees naar het tankstation waar lucht nog gratis is)
Citaat van: alfata op 24 mei 2018, 14:26:32Citaat van: Ruud_Enschede op 24 mei 2018, 14:00:13Daar begin ik zo langzamerhand ook steeds meer in te geloven inderdaad. Als iedereen er last van zou hebben zou je nog met banden(spanning) kunnen proberen een en ander minder heftig te maken. Heb ze nu bijvoorbeeld achter heel hard (3,4bar) en voor aan de zachte kant (2,3 bar) en merk dat de auto daar wel iets rustiger van wordtm maw voor wat minder direct en achter reageert wat sneller op de input aan de voorkant. De zijwind gevoeligheid blijft echter dus zal de dealer binnenkort wel eens bellen!!Lijkt me niet geheel ongevaarlijk. 3,4 bar is veel en veel te veel. Zeker in de zomer, wanneer je een stuk sportief gaat rijden kan de druk zomaar oplopen naar 4,5 bar. Gewoon 2,4 voor en achter. Of anders aanhouden wat in het boekje staat. BMW 5-series hebben de afgelopen jaren ook heel veel met dit probleem te maken gehad. Kun je veel op Googlen.Beetje overdreven, rijdt met de guilietta 3,0 voor een 2,7 achter, wordt zelf voorgeschreven door alfa bij langer op hoge snelheid, maar 3,4 is wel een beetje aan de hoge kant.Gevoelig voor spoorvorming kan wel mede komen door de runflat banden, hebben hele stugge wangen, maar zoals al eerder gezegd uitlijning eerst maar een controleren