!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Inmiddels 42000 km gereden met een Big Smile.....tot twee weken geleden.Bij een reguliere beurt is de linkerachterband vervangen omdat deze lek is en al eerder was gerepareerd (prop).Pirelli Cinturato 225/17 is er opgelegd, dezelfde als er al op zaten.Sindsdien een (lichte) trilling in de auto boven de 125 km/uur.Begin deze week bij een bandenspecialist geweest met de nieuwste Hunter apparatuur en alle vier de wielen laten balanceren.Helaas geen verbetering.Iemand soortgelijke ervaring of tips?
In the end, I'm back to where I started. Which isn't a bad thing.The dealer's mechanic said he'd re-balanced the wheels. It didn't solve the vibrating mirror issue though and driving home afterwards, I felt the car vibrate more than normal at highway speeds, 130+ km/h and when lifting my foot off the accelerator pedal and 'coasting'.Rang the dealer up again and told them their re-balancing stuff was making things worse. They did find it strange as their re-balancing machines were all automated with Giulia specs, but said they would check the wheel balance again.The next day, the mechanic himself calls me and apologizes - says they found a fault in their balancing machine. Settings were off, and the machine wouldn't respond to changes, and they had to do a hard reset and things were ok now.I was there yesterday, and they re-balanced my wheels again, confirmed it with a 2nd balancing machine. Pushed it to 160+ km/h briefly and 'coasted', and that vibration from the steering is gone ... yay!-krish