!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Giallo Zoë v6 12v Spider
« Gepost op: 29 januari 2013, 14:16:18 »
aan gezien er nog geen spider tussen staat zal ik mijn spider maar is er tussen zetten.
het is een spider in de kleur gialio zoë met een blue style interieur. onder de kap vinden we een 3.0 v6 12v

deze spider is mijn 2e spider. toen ik op 21 jarige leeftijd mijn stempeltje B haalde ben ik maar gelijk begonnen met een zwarte 2.0ts spider. deze heb ik veelste kort gehad net iets meer dan een jaar. voor de distributie wissel is de klep deksel er af gehaald daar kwamen we black sludge tegen en niet zo'n klein beetje ook. op de kopbouten stond gewoon een bult  :(  helaas begon die black sludge af te brokkelen en dat is iets wat je niet door je motor wil hebben zweven. dus het eerste plan was om het zelf schoon te maken allen ik had er vrij weinig tijd voor ik moest nog een periode van 2 weken werken en dan zou ik geopereerd worden waar na ik 8 weken op de bank moest gaan zitten. (die operatie was de na sleep van een ongeluk volgens de eerste artsen was mijn enkel gebroken. bij een andere arts kwamen ze er achter dat mijn voet verbrijzeld was daar aan ben ik geopereerd) dus zelf doen zat er niet echt in. dus ik moest het nood gedwongen laten doen. om de motor schoon te maken en weer apk waardig te krijgen kwam er zo'n gepeperde rekening uit dat ik maar besloten heb om afstand te doen van de spider.  in middels is heb blok van de spider weer schoon gemaakt en rijd hij weer vrolijk rond.
hier nog een paar plaatjes van de spider. hoe hij er bij stond toen ik hem verkocht.




tussen bijde spiders heb ik nog een paar maanden een bmw 518I met echte sjonny velgen. hoort toch wel bij zo'n auto. maar ik moest ook nog een tijd thuis zitten door de operatie die ik moest onder gaan. die maanden heb ik dus even vlink kunnen sparen voor weer een echte auto. na dat iemand me had uitgenodigd had op plaats te nemen in een gtv 3.0 24v wist ik welke motor de volgende auto moest hebben een v6.

op een gegeven moment werd mijn huidige spider aan geboden zonder een echte vraag prijs er bij enkel een prijs die op het taxatie raport stond. die prijs was voor mij te hoog dus daar heb ik niets op uit gedaan. een paar weken later spotte iemand op marktplaats een goudgele spider met een 2.0ts motor. het was een hele mooie spider maar helaas geen v6 zette ik als daar op volgend antwoord neer. de verkoper van mijn huidige spider las dat ook en antwoorde dat de spider voor een bepaald bedrag weg mocht. die prijs kwam al een stuk meer in de buurt. dus een af spraak gemaakt ook nog een afspraak bij iemand anders die een zilvere v6 spider aanbood.
dat werd dus een middagje nederland rond tuffen om de 2 auto's te bekijken. eerst naar dronten de zilvere spider na een test ritje viel die een beetje tegen dashboard kraakte behoorlijk en er zat een oneffen heitje in de lak. op naar de volgende spider die stond aan de andere kant van nederland. na een paar rondjes er om heen te hebben gelopen en een rondje er mee gereden te hebben heb ik de spider mee genomen.
zo weten jullie gelijk hoe ik aan de huidige spider ben gekomen.
zo stond de spider er bij toen ik hem ophaalde.




na een tijdje kom je nog een leuke uitlaat tegen. een stukje tussen pijp met een klein dempertje. die heb ik dus mee genomen zit er in middels ook onder.
oei dat leverd een heerlijk geluidje op. allen jammer als hij de v6 minder dan 2500 toeren draait een vervelende brom in de auto ontstaat. misschien toch maar is verder knutselen met de uitlaat om het zelfde geluidje te houden maar dan zonder de brom.

onder de motor kap zag het er al allemaal prima uit. maar het koelvloeistof tankje was zwart uit geslagen op de een of andere manier. dus die moest vervangen worden.
tevens nog even de koelvloeistof vervangen. dus dat was de slang onder van de radiator halen en alles leeg laten lopen helaas woon ik nog thuis en begint mijn moeder nog al snel te mopperen al ik van de oprit een puinzooi maak. dus de plaat die onder de radiator zit moest ook weg dan kon ik het mooi op vangen in een bak.
1 van de 4 bouten die de plaat onder de radiator op de plek houd kwam los de andere niet dus het makkelijkste was om de bumper ook even los te halen dat is toch maar 2 bouten en een paar schroeven.
dus daar stond de spider zonder bumper en zonder koel vloeistof. was wel gelijk een goed excuus om alles wat achter de bumper verstopt zit is op te poetsen. dat is op de foto nog niet gebeurd.


toen alles weer in elkaar zat zag het gelijk een stuk frisser uit



aangezien ik een slaving heb voor blinkend aluminium heb ik een setje klep deksels gekocht die heb ik maar is mooi zitten polijsten en een beetje kleur gegeven.
nu is het alleen nog wachten tot maart als alle pekel weer zo'n beetje weg gespoeld is.


bij het hele koelvloeistof wissel avontuur viel het mij op dat er een aantal platen die rond de radiator sitten niet meer al te mooi waren.
op het 916 register was iemand een v6 gtv aan het slopen dus dat kwam mooi uit van die man heb ik dus de platen die rond de radiator zitten maar over genomen. op die gtv zat ook een bmc cda filter, een aluminium veerpootbrug, en een goede asbak die van mij was overleden dus dat spul heb ik alle maal mee genomen.

de kap van de ven en onder de radiator heb ik laten poedercoaten. en de plaat boven de radiator heb ik gespoten. deze worden in ook in maart gemonteerd.



een paar weken geleden werden er een paar gtv cup tellers aan geboden op marktplaats. deze tellers hebben net boven de wijzer plaat een chroom ringetje zitten wat de meerde gtv en spider teller niet hebben. die chrome ringen wou ik wel in mijn tellers hebben dus die kwamen ook al snel mijn kant op. helaas heb ik daar nog geen goede foto van kunnen nemen.


jullie kennen het vast wel. je zit je te vervelen en zit een beetje te kijken wat er op marktplaats aan geboden word. zie je in eens alfa romeo 166 v6 onder delen aan geboden worden door de locale autosloop. wat zit er aan die auto's.... juist brembo remklauwen na een belletje met de sloop kon ik de remklauwen voor 30,- perstuk op halen. dat is dus het volgende project worden 330mm remschijven met een paar mooie brembo klauwen.  :) nu allen nog op zoek naar een paar geborsteld aluminium stikker
Re: spider v6
« Reactie #1 Gepost op: 29 januari 2013, 14:48:29 »
Lekker bezig  O0
*

Giovanni
590

  • Type Alfa: 155 156 2x Giulietta 170
  • *****
    - Super Alfist
Re: spider v6
« Reactie #2 Gepost op: 29 januari 2013, 15:24:16 »
Fantastische Alfa!  8)
Re: spider v6
« Reactie #3 Gepost op: 18 februari 2013, 11:38:02 »
Hoe staat het hiermee? Glimmende deeltjes al gemonteerd?
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: spider v6
« Reactie #4 Gepost op: 18 februari 2013, 20:01:38 »
het zit er op maar is nog niet zo als ik wil.
ben nog bezig zoveel mogelijk kabels te verstoppen onder de plastic kappen. dan nog wat dingen op poetsen en zien een 2e setje injectie leidingen te krijgen om die ook te laten glimmen.





helaas ook minden mooi nieuws.....

Re: spider v6
« Reactie #5 Gepost op: 18 februari 2013, 20:03:18 »
Mooi die glimmende deeltjes  O0

En ai die bumper. Zijn dat blaasjes ofzo?
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: spider v6
« Reactie #6 Gepost op: 18 februari 2013, 20:07:43 »
Het is mooier als nieuw, onder je motorkap...   balen van die blaasjes zeg ..
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: spider v6
« Reactie #7 Gepost op: 18 februari 2013, 20:15:48 »
zijn inderdaad blaasjes. ze zitten van de spiegel tot het achterwiel allemaal op een gelijke hoogte. totaal zijn het 36 blaasjes
Re: spider v6
« Reactie #8 Gepost op: 18 februari 2013, 20:19:17 »
Ow, aan de zijkant? Dan valt iets soortigs als steenslag al af....Pff, zuur man.
*

Harold
5.210

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156
  • *****
    - Super Alfist
  • Ik ruleer...
    • Club Alfa Romeo
Re: spider v6
« Reactie #9 Gepost op: 18 februari 2013, 20:28:54 »
Wat apart dan... allemaal aan 1 kant.. of beide kanten ?
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: spider v6
« Reactie #10 Gepost op: 18 februari 2013, 20:35:17 »
tot nu toe heb ik het nog maar aan 1 kant kunnen ontdekken.

steenslag heeft de spider ook genoeg maar dat valt gelukkig niet zo op door de gele lak.
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: spider v6
« Reactie #11 Gepost op: 19 februari 2013, 12:09:04 »
net even de laatste hand voor nu aan het blok gelegd.




nu nog is ergens een paar injectie leidingen vandaan zien te toveren om die te laten vergulden.
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: Giallo Zoë v6 12v Spider
« Reactie #12 Gepost op: 4 maart 2013, 20:49:57 »
heb ik weer moet ik voor mijn werk door de spits van hengelo naar industrie gebied van nijmegen. dat is dus van arnhem tot nijmegen aansluiten.  :(
in nijmegen aan gekomen maar de auto aan boord gezet(ik werk op een binnen vaarts schip) waar ik iedere dag wel een plasje koelvloeistof vond.
na een week lang iedere dag een plasje gevonden te hebben het thuis front gebeld of ze een waterpomp voor me wouden bestellen. gelijk maar een nieuwe distributie riem besteld omdat die al op de helft zat van zijn vervang termijn.

nu mag ik morgen weer een dagje knutselen. en woensdag weer terug voor de apk.
waarschijnlijk ook woensdag middag nog een v6 24v blok op halen om een leuk bijzet tafeltje van te maken.  ;D
*

Jobo
1.821

  • Type Alfa: Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v
  • *****
    - Super Alfist
  • Luck is an attitude
    • http://www.urban-impressions.nl
Re: Giallo Zoë v6 12v Spider
« Reactie #13 Gepost op: 10 maart 2013, 16:00:17 »
Citaat van: butt head op  4 maart 2013, 20:49:57
Citaat van: butt head op  4 maart 2013, 20:49:57
heb ik weer moet ik voor mijn werk door de spits van hengelo naar industrie gebied van nijmegen. dat is dus van arnhem tot nijmegen aansluiten.  :(

Waar in Nmg moet je zijn? Oud West?
Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v projectdiesel.
Origineel: 115 pk/ 275 nm
Inmiddels: 172 pk/375 nm
Doel: 175 pk/415 nm


Urban Impressions Fotografie


Scuderia Macchina Sportiva (SMS Racing)
*

butt head
35

  • Type Alfa: spider
  • *
    - Startende Alfist
  • bwaaaaaaaaaaaap
Re: Giallo Zoë v6 12v Spider
« Reactie #14 Gepost op: 10 maart 2013, 20:02:07 »
Citaat van: butt head op  4 maart 2013, 20:49:57
Citaat van: butt head op  4 maart 2013, 20:49:57
heb ik weer moet ik voor mijn werk door de spits van hengelo naar industrie gebied van nijmegen. dat is dus van arnhem tot nijmegen aansluiten.  :(

Waar in Nmg moet je zijn? Oud West?

in nijmegen west aan de ambachtsweg zijn. daar lag het schip waar ik werk.