!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

HenkNB
9

  • Type Alfa: Stelvio Super Diesel 180
  • *
    - Startende Alfist
Peilstok Stelvio Diesel
« Gepost op: 29 oktober 2018, 12:30:00 »
Onlangs overkwam mij tijdens reis met de Stelvio 180pk in Italie dat ik een melding van motorolietekort kreeg.
Bleek inderdaad dat veel motorolie ontbrak en ver onder niveau was.
Bij officiele dealer in de buurt van Verona werd geconstateerd dat de olie door en over buis van de peilstok verloren was gegaan omdat deze los omhoog was gekomen en dus de olie omhoog moet zijn gestuwd.
Gebeurde zeker 5000 km na de allereerste beurt, dus daar heeft het niet aan gelegen dat de peilstok niet goed was ingeduwd en ikzelf had er helemaal niet aan gezeten- ( Dat ding kon ik in eerste instantie helemaal niet vinden als het niet geel gekleurd was ergens diep bij het motorblok )
Kan mij herinneren dat ik de avond ervoor over een vrij slechte hobbelige hoofdweg had gereden dat daardoor de peilstok lostrilde ?
Gelukig voor zover kan beoordelen geen nadelige gevolgen aan overgehouden.
Voor ieder een raadsel, ook hier in NL.
Kan door overdruk dit zijn gebeurd  waardoor de motoroliepeilstok omhoog kan worden geduwd ?