!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #30 Gepost op: 22 augustus 2018, 21:32:08 »
Dan was ik waarschijnlijk de eerste met deze problemen bij GIVA. Blijkbaar heb je mij ingehaald  :017:  want ik wacht nog steeds op een oproep en mijn Giulia is op 25 mei afgeleverd bij dezelfde dealer... We gaan weer eens bellen.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #31 Gepost op: 22 augustus 2018, 21:37:45 »
Hi there!
Heb me net even snel geregistreerd. Voordat ik m'n Giulia had las ik hier al het een en ander.
Heb inmiddels m'n Giulia sinds 31 mei j.l. en had inderdaad dezelfde spiegelklachten.
Dealer was Giva Rotterdam, en ik was de tweede klant met deze klacht. Tijdens mijn vakantie (was 3 weken weg) is het door de dealer verholpen.
Weet niet exact wat het behelsde....M'n cader , die op de Giulia paste ( ;-) ) is even langs de dealer gegaan toen er nieuw materiaal uit Italie was binnen gekomen.
Ze hebben de hele spiegel unit vervangen volgens m'n pa, en ik moet zeggen...alles werkt nu als een zonnetje. Zoals het hoort.

Nu even zoeken hier, of er wat te vinden is over het start stop systeem en Lane departure warning.......kan dat ook uit?

Start stop systeem kan uit door op de knop links naast het stuur te drukken (bij de verlichting). Wel elke keer opnieuw doen als je de auto start, of bij Squadra langsgaan en de software laten aanpassen.
Lane departure warning kan uit door op het uiteinde van de linker stuurstengel te drukken (het zilveren knopje).
*

MagicRat
2

  • Type Alfa: 2.0T Giulia Aut.
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2018, 18:33:34 »

Nu even zoeken hier, of er wat te vinden is over het start stop systeem en Lane departure warning.......kan dat ook uit?

Start stop systeem kan uit door op de knop links naast het stuur te drukken (bij de verlichting). Wel elke keer opnieuw doen als je de auto start, of bij Squadra langsgaan en de software laten aanpassen.
Lane departure warning kan uit door op het uiteinde van de linker stuurstengel te drukken (het zilveren knopje).
[/quote]

Dank voor die snelle tips!
Enne....vreemd van Giva... Zullen toch wel meerdere units binnen gehad hebben als er meerdere klachten zijn... Bellen en pushen!
(Overigens voor de rest prima zaak)
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #33 Gepost op: 27 augustus 2018, 12:17:44 »
Bij Otten Breda ook zelfde probleem, meerdere mensen hebben last van maar toch nog niet helemaal opgelost.
Auto ook eind mei afgeleverd. Schakkelaar 2 wkn geleden vervangen en heeft wel de linkerkant verholpen. Rechterkant issue blijft.
A.s. vrijdag weer (voor de 4e keer) langs om het te laten bekijken/ vervangen.
Not happy. En de dealer schuift de probleem maar steeds naar importeur "ja meneer kan niets doen"
Lekker dan.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #34 Gepost op: 28 augustus 2018, 22:03:45 »
Het wordt bij mij nu dan toch ook opgelost - even zien wat het gaat brengen!
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #35 Gepost op: 29 augustus 2018, 09:36:10 »
Als Alfa echt een nieuwe "start" wil maken (vooral om te bewijzen dat de auto betrouwbaar is - niet weer van de stereotype van "alfa is problemen")
Zouden ze dit toch echt serieus moeten nemen. Dat idee heb ik dus niet.
Zo veel mensen hebben last van, ook in andere fora (UK, US), en inmiddels meer dan 3 maanden verder.
Nog niet opgelost...

Ook de gedrag van de dealers "ja we kunnen niets meneer, wacht op de importeur, enz enz"
Nou, zulke gedrag, mss komen ze weg bij fiat klanten, maar je koop niet een "premium" auto om zoiets te krijgen.
Correctie, ze mogen uberhaupt niet zo gedragen, welk auto merk dan ook.
Geen excuses aangeboden, geen niks.
Opeens is het niet "hun probleem" dat ze een auto hebben geleverd met mankementen.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #36 Gepost op: 1 september 2018, 22:06:58 »
Helaas en net als bij SirLancelot: Links werkt nu goed (wat een verademing!), rechts nog steeds niet (verdorie!). Wordt vervolgd.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #37 Gepost op: 3 september 2018, 09:40:09 »
Afgelopen vrijdag weer langs de dealer en na een weekend kan ik zeggen dat mn spiegel nu allebei naar behoren werken!
Duurt ff maar het is nu opgelost!
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #38 Gepost op: 22 september 2018, 20:45:11 »
Zo! Beide spiegels werken nu naar behoren, wat een verademing.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #39 Gepost op: 6 oktober 2018, 21:36:16 »
Vandaag ontving ik een algemene brief van FCA met betrekking tot het niet goed werken van de spiegels; een terugroepactie. "Bij uw auto kan het zijn dat de buitenspiegels niet uitklappen".... Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #40 Gepost op: 8 oktober 2018, 11:29:50 »
Huh dat is inderdaad laat jah. En hoe heb je het gekregen? Ik zie bijv bij rdw dat er geen terugroepactie is geregistreerd.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Sjonnie GTI
31

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #41 Gepost op: 8 oktober 2018, 13:10:37 »
Ook hier van de week een brief van FCA door de bus met dezelfde mededeling.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #42 Gepost op: 8 oktober 2018, 18:28:50 »
van welk bouwjaar zijn de guilia s
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #43 Gepost op: 8 oktober 2018, 21:55:04 »
Ik heb niets gekregen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem elektrisch inklapbare spiegels
« Reactie #44 Gepost op: 8 oktober 2018, 23:06:41 »
Volgens mij hebben alleen Giulia's bouwjaar 2018 het probleem. De brief komt vanuit FCA Nederland - wellicht geen officiële terugroepactie omdat het een beperkte 'batch' betreft.