!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Over schandalig gesproken: mijn vader (78 jaar, rijdt al Alfa sinds 1976) moest laatst bij de dealer € 110,72 betalen voor het vervangen van beide dimlichten. Er was een halfuur werkloon gerekend en € 59,90 voor de lampenset (Philips H7 Vision Plus). Exact dezelfde lampenset kost online € 22,95. Een bizarre marge dus.Mijn vader zou rustig hebben betaald, maar toen ik de factuur zag heb ik hem gezegd dit niet te accepteren. Nadat hij de dealer had opgebeld is het volledige arbeidsloon gecrediteerd en hoefde hij 'slechts' € 59,90 te betalen.Het ergste was nog: dezelfde lampen waren amper 7.000 km. (10 maanden) daarvoor nog bij dezelfde dealer vervangen. Men heeft nu weer precies hetzelfde type gemonteerd en geen enkele coulance gerekend. M'n vader is er al 10 jaar vaste klant en heeft de betreffende auto ook bij deze dealer gekocht. Niet bepaald chique; ik was ook echt boos toen ik dit zag.
Dat is inderdaad wel echt té gek, dan zou mijn vertrouwen wel weg zijn. Met Service Plus Pas is verlichting trouwens inbegrepen, misschien tipje: https://www.alfaromeo.nl/mopar/pechhulpDat kost per jaar al evenveel als 1x lampjes vervangen
Citaat van: Bottas op 2 mei 2023, 15:48:00Citaat van: Bottas op 2 mei 2023, 15:48:00Ik ga even van de situatie van de klant uit,Het is gewoon niet transparant genoeg voor de klant. Bij een garage moet je te vaak om 'dingen ' vragen.De info komt niet uit hun zelf.Geen enkele garage adverteert met hun uurtarief om maar als voorbeeld te noemen.Het was en is blijft schimmig , met enorme verschillen. Ik ben zelf eind jaren 90 2 jaar werkzaam geweest in een autogarage(keten vakgarage), en dat was niet bepaald koosjer. De klant stond echt niet centraal, wat centraal stond was hoeveel en hoe snel kan ik iemand laten geloven van de handelingen!Misschien dat het nu wel anders is , maar als ik sommige verhalen links en rechts hoor, is het voor de klant nog steeds lastig beoordelen hoe de rekening precies zit.Zoals ik al aan gaf mag je al blij zijn als de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd. Als garage adverteren met je uurtarief wordt het niet transparanter/veel beter van lijkt me. Ik vraag altijd om een prijsopgave voor de werkzaamheden en als je het bijhoud weet je zelf wanneer je een grote of kleine beurt nodig hebt. Ik heb nooit gekke dingen meegemaakt en als er wat extra's vervangen moest worden werd ik gebeld om toestemming te geven.
Ik ga even van de situatie van de klant uit,Het is gewoon niet transparant genoeg voor de klant. Bij een garage moet je te vaak om 'dingen ' vragen.De info komt niet uit hun zelf.Geen enkele garage adverteert met hun uurtarief om maar als voorbeeld te noemen.Het was en is blijft schimmig , met enorme verschillen. Ik ben zelf eind jaren 90 2 jaar werkzaam geweest in een autogarage(keten vakgarage), en dat was niet bepaald koosjer. De klant stond echt niet centraal, wat centraal stond was hoeveel en hoe snel kan ik iemand laten geloven van de handelingen!Misschien dat het nu wel anders is , maar als ik sommige verhalen links en rechts hoor, is het voor de klant nog steeds lastig beoordelen hoe de rekening precies zit.Zoals ik al aan gaf mag je al blij zijn als de werkzaamheden naar tevredenheid zijn uitgevoerd.
Dat klinkt niet alleen als een gigantisch bedrag, maar dat is het ook!!!Het ging dus om een zekering vervangen, paar minuten werk.Om er dan allerlei dingen bij te halen als belastingen, sociale lasten, premies ,fatsoenlijk salaris, lichten laten branden enzv,.. dat gaat mij in dit voorbeeld veel te ver!
Hoezo vanuit mij perspectief?Het ging niet over mij, maar iets wat ts is overkomen.Ik heb alleen mijn mening gegeven. Valt me op dat 80 euro voor hooguit 10 min werk, zo erg verdedigd wordt hier.Waarschijnlijk zijn dit ook de mensen die er totaal geen problemen mee hebben hoe de prijzen in bijvoorbeeld de supermarkten zijn.Dit is natuurlijk een aanname mijnerzijds. Feit blijft dat 80 euro voor 10 min werk niet verdedigbaar is!Als ik voor die balie had gestaan had ik gezegd, trek die zekering er maar uit , en weg was ik!
Feit blijft dat 80 euro voor 10 min werk niet verdedigbaar is!Als ik voor die balie had gestaan had ik gezegd, trek die zekering er maar uit , en weg was ik!
Citaat van: Bottas op 6 mei 2023, 15:06:18Citaat van: Bottas op 6 mei 2023, 15:06:18Feit blijft dat 80 euro voor 10 min werk niet verdedigbaar is!Als ik voor die balie had gestaan had ik gezegd, trek die zekering er maar uit , en weg was ik!Mee eens, totaal onverdedigbaar en schandalig.Gelukkig is het mij nog niet overkomen, meestal is het bij dit soort zaken "Neem maar mee en een fijne dag nog".