!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

markstap
1

  • Type Alfa: nog niet
  • *
    - Startende Alfist
159 diesel station gezocht
« Gepost op: 30 september 2018, 22:26:57 »
hallo alfa liefhebbers,

eens moet het er toch van komen: een alfa!

De looks van de 159 station spreken mij nog steeds aan als ik haar zie rijden. Al jarenlang volvo fanaat, de v70d5 heeft al heel wat met mij te verduren gehad. Ik ben gewend bij volvo te zoeken naar goed onderhouden auto's met veel kilometers op de teller.

Dat moet bij Alfa ook kunnen, toch? Ik weet dat ik op de koppeling/vliegwiel/onderstel moet letten. Het zal er een worden rond de 3 of 4 duizend euro, dus niet de nieuwste maar op de een of andere manier heb ik er heel veel zin in. Ik zoek een 1.9, met trekhaak want er moet af en toe wat aanhangen.
Tips zijn meer dan welkom, ik woon in de achterhoek maar mijn zoekgebied is heel Nederland. Heel veel haast heb ik niet, belangrijker is het de juiste auto te vinden.

Ik heb nog een fijne volvo v70 d5 in de aanbieding, van 2005 met 315k op de teller..

Wordt vervolgt hoop ik!!
*

willeme
10

  • Type Alfa: 159 Sportwagon (939B)
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeolid
Re: 159 diesel station gezocht
« Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2019, 00:09:30 »
Goed nieuws! Ik heb zelf een Alfa 159 gekocht met een enorm hoge kilometerstand. Ook een 1.9 diesel, Sportwagon met trekhaak. De meeste exemplaren rond die prijs hebben wel hun kuren, houd daar rekening mee. Vliegwiel, koppeling en koppelingscilinder heb ik direct laten vervangen. Subframe is ook vaak een issue, maar het ziet er vooral naar uit: het ding is zo dik dat je nog wel even ermee door kan rijden. Een gebruikt exemplaar kost je zon 400 euro. Dat geld ben je ook kwijt voor de montage ervan.

Draagarmen is ook een dingetje, maar redelijk eenvoudig te verhelpen. Zorg vooral dat je er eentje hebt die motorisch top is. Dus liever een exemplaar met meer kilometers, maar waar je precies aan kan zien wat er allemaal aan gedaan is. Er zitten enorme hokken tussen. Aan de andere kant, er zijn genoeg liefhebbers auto's te vinden.

Qua betrouwbaarheid doet mijn 159 het beter dan de V70 van mijn zwager. Die Volvo's hebben een naam 'degelijk' te zijn, maar hij is nog steeds bezig met reparaties, terwijl ik nu bezig kan met het verfraaien van de auto ;-).