!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rody-RC30
33

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • *
    - Startende Alfist
Lekkage dakraam 159 SW
« Gepost op: 25 november 2021, 11:10:33 »
Bij mijn 159 SW met origineel Alfa Romeo dakraam komt er water bij het plafondpaneel (waar de binnenverlichting zit) naar binnen druppelen. Voornamelijk in bochten naar links.......

De afdichtingsrubbers van de uit zien er goed uit, heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt? En wat was de oplossing?

Aan de passagierszijde is de vloerbedekking ook behoorlijk nat, dat kan best hier door veroorzaakt zijn lijkt mij. Er zal ook wel eens wat naar binnen druppelen als de auto stilstaat
Giulieta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned.

Chique and stylish.

If it's Italian, it's good......
*

DanielH92
1.988

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #1 Gepost op: 25 november 2021, 17:11:54 »
Da's vaak een kwestie van de afwateringsgaatjes en - slangetjes vanuit de hoeken van het frame open maken. Deze zullen hoogstwaarschijnlijk verstopt zitten.
*

Rody-RC30
33

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #2 Gepost op: 25 november 2021, 17:15:51 »
Ik zal er nog een keer naar kijken.... volgens mij waren ze open.

Maar dubbelchecken kan geen kwaad.  :)
Giulieta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned.

Chique and stylish.

If it's Italian, it's good......
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #3 Gepost op: 25 november 2021, 23:24:49 »
Even checken of water er ook echt door weg loopt. Is inderdaad bijna altijd dat die buisjes of avoergaatjes verstopt raken met vuil.
*

Busso
892

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #4 Gepost op: 26 november 2021, 14:52:25 »
Ik zal er nog een keer naar kijken.... volgens mij waren ze open.

Maar dubbelchecken kan geen kwaad.  :)

Ook aan de onderzijde?
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Rody-RC30
33

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #5 Gepost op: 26 november 2021, 14:53:39 »
Waar zitten de gaatjes aan de onderzijde precies?
Giulieta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned.

Chique and stylish.

If it's Italian, it's good......
*

Busso
892

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #6 Gepost op: 26 november 2021, 14:59:53 »
Ik weet helaas niet hoe dat bij de 159 zit.  Zou in de bak onder de parfaan uit kunnen komen.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Rody-RC30
33

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #7 Gepost op: 26 november 2021, 15:01:47 »
Tnx, ik ga op onderzoek uit.
Giulieta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned.

Chique and stylish.

If it's Italian, it's good......
*

Wolk9
14

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #8 Gepost op: 13 december 2021, 15:55:39 »
inderdaad de gaatjes even nakijken. Je kan met een stugge draad (bijvoorbeeld een koperkern stroomdraad) eens kijken of je ze voorzichtig door kan 'raggen'.
75 1.8 Carbs, champagne
156 1.9JTD sedan, azura nuvola, beige leer
147 1.9JTD 115pk, zwart, rood leer
147 1.9JTD 150pk, zwart, beige leer
159 SportsWagon 1.9JTD automaat Ti, rood
159 SportsWagon 3.2 JTS V6 Q4 TI, zwart
*

Wolk9
14

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #9 Gepost op: 20 februari 2022, 15:35:48 »
Ik heb dit inmiddels dus ook en idd met een maatbekertje er water in gieten liet mij zien dat met name mijn rechter buis verstopt zit. Maar met een draad krijg ik hem niet doorgeprikt of iets dergelijks. Weet iemand hoe die dingen lopen? Zitten er bochten in? Waar moet ik uit komen? 

Het is echt vervelend; zeker met weer zoals vandaag: continue regen maar ook in de Wasstraat is het geen doen.

Elke tip, truc of wetenswaardigheid hier over is welkom!

75 1.8 Carbs, champagne
156 1.9JTD sedan, azura nuvola, beige leer
147 1.9JTD 115pk, zwart, rood leer
147 1.9JTD 150pk, zwart, beige leer
159 SportsWagon 1.9JTD automaat Ti, rood
159 SportsWagon 3.2 JTS V6 Q4 TI, zwart
*

155nvjr
47

  • Type Alfa: 155 WB V6
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2022, 21:43:56 »
Een optie is bij de bouwmarkt een 3 of 5 meter flexible draad trekker (ijzer en niet kunststof), kopen. Prijs Balt best mee. Deze kan je makkelijk doorheen duwen en terug trekken. Als die verstopped is, zo dit de probleem moeten verhelpen. Het best is 5 meter, weet je zeker dat die Lang genoeg is.
Heb dit zelfde probleem met mijn 155.
*

Wolk9
14

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #11 Gepost op: 21 februari 2022, 09:07:29 »
Een optie is bij de bouwmarkt een 3 of 5 meter flexible draad trekker (ijzer en niet kunststof), kopen. Prijs Balt best mee. Deze kan je makkelijk doorheen duwen en terug trekken. Als die verstopped is, zo dit de probleem moeten verhelpen. Het best is 5 meter, weet je zeker dat die Lang genoeg is.
Heb dit zelfde probleem met mijn 155.

Dit heb ik idd gedaan met een 'trekveer' die past idd exact in het gaatje. Maar ik krijg hem niet 'door' en ik ben bang met terugtrekken dat ik de boel kapot trek. Waar is dat buisje van gemaakt? Als dat rubber is of plastic, dan is het zo stuk. Het liefst zou ik ergens de ontwerptekening zien zodat ik weet waar ik die trekveer insteek en door haal. Waar zou je aan zo'n tekening kunnen komen?
75 1.8 Carbs, champagne
156 1.9JTD sedan, azura nuvola, beige leer
147 1.9JTD 115pk, zwart, rood leer
147 1.9JTD 150pk, zwart, beige leer
159 SportsWagon 1.9JTD automaat Ti, rood
159 SportsWagon 3.2 JTS V6 Q4 TI, zwart
*

Rody-RC30
33

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm TCT
  • *
    - Startende Alfist
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #12 Gepost op: 22 februari 2022, 15:45:21 »
Een optie is bij de bouwmarkt een 3 of 5 meter flexible draad trekker (ijzer en niet kunststof), kopen. Prijs Balt best mee. Deze kan je makkelijk doorheen duwen en terug trekken. Als die verstopped is, zo dit de probleem moeten verhelpen. Het best is 5 meter, weet je zeker dat die Lang genoeg is.
Heb dit zelfde probleem met mijn 155.

Dit heb ik idd gedaan met een 'trekveer' die past idd exact in het gaatje. Maar ik krijg hem niet 'door' en ik ben bang met terugtrekken dat ik de boel kapot trek. Waar is dat buisje van gemaakt? Als dat rubber is of plastic, dan is het zo stuk. Het liefst zou ik ergens de ontwerptekening zien zodat ik weet waar ik die trekveer insteek en door haal. Waar zou je aan zo'n tekening kunnen komen?

Het is een soort rubberen slang, waar deze precies heen gaat is mij ook niet helemaal duidelijk. Maar uiteiendelijk heb ik hem met een trekveer en wat gevoel weer open gekregen....
Giulieta 2.0 JTDm TCT Squadra tuned.

Chique and stylish.

If it's Italian, it's good......
*

Alfetta 159
2

  • Type Alfa: 159SW 1.9 JTDM Q-tronic
  • *
    - Startende Alfist
  • Als je Alfa perfect is, is het geen perfecta Alfa!
Re: Lekkage dakraam 159 SW
« Reactie #13 Gepost op: 27 maart 2022, 16:37:16 »
Sta je dan in Q-tronic stand ā€˜Nā€™ op de band door de wasstraat. Eerst wordt de auto licht ingeschuimd en 3 meter verderop wordt er een enorme hoeveelheid water en zeep geleegd op de auto. Voor ik het wist gutste het water met bakken naar binnen door het dakraam. Met als gevolgd een kletsnatte broek en trui. De lederen stoelen dweil door nat en in overgang zetel naar rugleuning een enorme plas water. Wat heb ik nu gekocht dacht ik. Thuis na een douche en auto goed droog geveegd te hebben toch maar even kijken. Wat blijkt, afwatering rechts was volledig geblokkeerd. Uiteindelijk de afwatering door te raggen met een coaxkabel, remmenreiniger en Compressor weer vrij gekregen. Nu zag ik echter dat het rubber om het glazen dakje heen een soort filt zou moeten hebben waar ook letterlijk niks meer van over was. Ik heb besloten deze te gaan vervangen maar opzoek naar een nieuwe, kan ik deze nergens nergens nergens vinden. Iemand een idee waar ik deze kan kopen online? Alvast bedankt !