!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

1750 tbi wegvallen vermogen

(1/5) > >>

Tjibbe:
Ik had het 2 weken terug al eens in een bocht, dus ik overwoog of de electronica misschien ingegrepen had (doorslippend wiel: weg power) maar ik had het zojuist rechtuit: derde versnelling, ongeveer 1600 toeren, half gas (gewoonlijk krijg je dan net lekker die duw in de rug) en hij begint te trekken maar ineens is alle vermogen weg, tot 2x aan toe binnen 10 seconden. Geen melding op display maar ik weet dan ook niet of dat te verwachten is, ik ben nog te onbekend met Alfa's.
De auto heeft een squadra tuning en ik moet er potverdikkeme over 2 weken mee op vakantie met een caravan erachter.

Is dit een bekend fenomeen? Suggesties wat het kan zijn? En is er een bedrijf in de buurt van Zaanstad dat hem kan uitlezen?

Tuulster:
Het Autohuis in Koog aan de Zaan is een bekende in de regio!

Succes man!

Tjibbe:
Dank je wel! Helaas belde ik net wat te laat.
Paar bluetooth elm327's besteld maar daar heb ik nu niks aan haha. Morgen gewoon naar werk, we zullen zien.

FreddyW159:
Wat geeft je turbodrukmeter aan? Het zou kunnen dat je turbo het begeven heeft. In een gunstig geval is er een slangetje van de turbo gescheurd of lek waardoor de druk een soort van ontsnapt. Ik hoop het laatste voor je. Dat is een goedkope en snelle fix.

SpecialVeloce:

--- Citaat van: FreddyW159 op 17 juni 2019, 23:23:44 ---Wat geeft je turbodrukmeter aan? Het zou kunnen dat je turbo het begeven heeft. In een gunstig geval is er een slangetje van de turbo gescheurd of lek waardoor de druk een soort van ontsnapt. Ik hoop het laatste voor je. Dat is een goedkope en snelle fix.

--- Einde van citaat ---

Dit zou wel het geval kunnen zijn anders dan met een diesel. Die vaak een vnt turbo hebben. Als hier het slangetje lekt trekt ie er niet lekker aan.

Bij een turbo met waste gate wat de k3 turbo in dit geval heeft kan het zijn als er lek is. Dat deze turbo blijft spoolen tot de alarm limit en dan een fuel cut krijgt.

Dus het is niet gek om dit even te checken.
Weet niet of dit event geregistreerd wordt maar hij moet niet boven de 1.5 of 1.6 bar komen anders gaat het niet lang goed voor de turbo denk ik. Momentaan is geen probleem maar duur druk vinden ze meestal niet leuk.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod