!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

peter ligtenberg
36

  • Type Alfa: Alfa romeo 159 2.2jts
  • *
    - Startende Alfist
achteruitrijcamera installeren alfa 159
« Gepost op: 24 januari 2019, 12:27:38 »
Heeft iemand van jullie al een keer een achteruitrijcamera geinstalleerd op een alfa 159 sedan?

ik de volgende android radio besteld en krijg er een camera bij. heb alleen geen idee hoe ik deze moet installeren.

https://nl.aliexpress.com/item/2-din-Android-8-1-GPS-Navigatie-Autoradio-Voor-Alfa-Romeo-159-Brera-Spider-Sportwagon-2006/32918597311.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.1b664c4dOOihfU

iemand tips of een handleiding?
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: achteruitrijcamera installeren alfa 159
« Reactie #1 Gepost op: 26 januari 2019, 23:55:15 »
Ik kan je wel wat tips geven.....

Heb je goed naar de maat gekeken ? Had je een radio of een Nav unit erin zitten want dat frame wijkt af namelijk en als je volgens mij deze unit in een Nav paneel heb je rondom nog een spleet.

Heb je een quadlock connector zitten kan ik je wel wat tips geven hoe dit aan te sluiten op een iso connector.  Die gegevens en pinout moet ik even opzoeken.

Camera bij de kenteken plaat is ook geen probleem. Voorzichtig de dorpel rechts loshalen om het kabeltje daar naar toe te leggen.

Voor Can bus kan ik je een Connects2 module aanraden die kan je via Ebay bestellen. Deze sluit je aan op je oude radio connector om dus een canbus signaal te krijgen. (ook voor de achteruit camera) Dan gaat deze dus automatisch aan met 12v voeding dit komt dus uit dat losse Can adapter.
Middels dit adapter kan je ook de toetsen op je stuur mappen zodat je de radio kan bedienen.