!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Rubyroo
171

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Advies onderdelenzoektocht 159 gevraagd
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2022, 21:02:00 »
Gefeliciteerd met je aanwinst!

Er staat nog een mooie set ti velgen op marktplaats te koop: https://www.marktplaats.nl/v/auto-onderdelen/banden-en-velgen/m1826813501-origineel-19-inch-ti-voor-alfa-romeo-giulietta-met-pirelli. Ik heb zelf dezelfde velgen alleen met iets bredere en hogere banden. (235/40 r19 ipv 225/35 r19 als in advertentie) Voor zover ik weet is de velgmaat wel hetzelfde.

Over de interieurdelen kan ik je als tip meegeven dat je goed moet letten op de uitsparing voor het navigatiescherm. Bij 159 modellen met het originele navigatiesysteem moet deze uitsparing in het paneel namelijk een klein stukje groter zijn dan bij modellen met standaard radio.

Succes met de zoektocht verder :)

225 35 is echt veel te klein voor een 159. Ziet er niet uit en te grote tellerafwijking. Je hebt echt 235 40 nodig om de wielkast goed te vullen.  Dit setje heeft waarschijnlijk onder een Giulietta gezeten.

Die van mij staat nu op 17 inch, dus als hij daar op geeikt is dan is die bandenmaat niet gek. Maar wat je zegt, iets meer vlees om de velg staat mooi.

Het is aan jou maar 225 35 is 1.6 cm minder in omtrek dan die van jou.  235 40 19 is 1.4 cm meer in oimtrek en conform specs voor de 159 TI

Je ziet wel op één van de fotos dat de DOT-code 1118 is. Geen idee wat ik daarvan vind, maar de set is wel aardig aan de prijs. Zijn deze velgen zo zeldzaam/gewild?
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Dutchdriftking
432

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159 2.0 JTDm
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Advies onderdelenzoektocht 159 gevraagd
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2022, 21:09:16 »
Het is natuurlijk dé set waar iedere 159 enorm van opknapt. Maar ik vind persoonlijk hem ook wel erg duur inderdaad.
*

Rubyroo
171

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Advies onderdelenzoektocht 159 gevraagd
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2022, 21:37:27 »
Het is zeker een mooie set en het staat heel dik onder dat rode monster van je.
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

Berimah
6

  • Type Alfa: 159SW 1750TBi ti
  • *
    - Startende Alfist
Re: Advies onderdelenzoektocht 159 gevraagd
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2022, 23:13:25 »
Duidelijk, ik ga binnenkort de boel wel even los halen, wellicht eerst de radio plaatsen en dan het paneel er overheen. Of past dat niet? Lijkt mij mooier passen.
Je kan helaas de radio niet eerst plaatsen.
Hier is een filmpje over het vervangen van het paneel in een brera (hetzelfde principe), misschien komt dat wel van pas :) 
https://www.youtube.com/watch?v=voFYfQgFNgM
Eerdere alfa's:
147 1.6 twin spark
Giulietta 1.4 Multi Air TCT stage 1