Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => 159 => Topic gestart door: Alfa159jtdm2.4 op 20 april 2019, 15:45:23
-
Dag Alfisten,
Ik heb de auto nu een maand lang en vind dat die erg moeilijk in zijn 1 en 2 te krijgen is.
Echt stroef en moeizaam.
Ik heb nu het volgende gemerkt. Als ik de koppeling wat langer ingedrukt houd dan schakelt die perfect , je krijgt hem dan gewoon met een vinger in zijn 1 of 2. Maar dat rijdt gewoon niet lekker en hoort ook niet zo te zijn.
Dus als je gewoon wilt schakelen gaat het moeilijk, maar houd je de koppeling een seconde langer in dan schakelt die wel perfect.
Waar kan dit aan liggen?
-
Ik vind persoonlijk de v-bak van de 159 ook net niet lekker genoeg 'inleggen' bij mij is het voornamelijk de 3e .
-
Ik had dit ook met mijn 2.4 JTD (156) met F40 bak. standaard zit er teveel olie in. Dan schakeld ie te zwaar als ze koud is.
Standaard zit er 3 liter in.
Als er 2.25 Liter in zit dan gaat het een stuk beter. Je zou ook kunnen proberen om te kijken hoe het gaat met 2.4 liter.
-
Oké, bedankt voor de info. Ik zal het proberen, kijken of het helpt.
-
In heb dat ook gehad, de derde weigerde hij. Dat nog op vakantie ook. De moter was bloedheet zonder dat de meters het aangaven. Hebben mischien 10 minuten met de kap open gehad gewacht totdat alles koeler was. Daarna schakelde hij weer.
-
Bij mij is het juist andersom, in Italië geen problemen, maar bij temperaturen onder de 15 graden schakelt het 'Koud' niet lekker.
Ik ga het nu straks ook proberen met 2.4 liter olie, moet toch bij de volgende beurt verversen.
-
Bij mij is het juist andersom, in Italië geen problemen, maar bij temperaturen onder de 15 graden schakelt het 'Koud' niet lekker.
Ik ga het nu straks ook proberen met 2.4 liter olie, moet toch bij de volgende beurt verversen.
Precies dat,
Als het koud is hakerig moeilijk in de 1e versn. daarna normaal.
Ik heb destijds in de F40 de synthetische Mannol gekocht en daar heeft het dik 100k lekker mee geschakeld even kijken wel type die ik thuis had.(nu gebruik ik het om de motor ketting mee in te vetten :) )
Het kan zijn dat die torx bout niet los wil, ik kan aanraden om er alvast een bij de Opel te halen ofzo, kost 3-5 euro met crush-ring