!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Automatisch dimmende binnenspiegel
« Gepost op: 3 januari 2021, 17:23:37 »
Ik ben bezig om een standaard binnenspiegel te vervangen voor eenexemplaar met automatisch dimmende functie. (Dit heb ik vroeger in mijn 147 ook gedaan beste upgrade ooit, wat mij betreft, zou standaard verplicht op elke auto moeten zitten inclusief de buitenspiegels maar dat terzijde.)

Nu heb ik het idee dat de beugel die op de voorruit zit verder naar onder zit bij de standaard versie, waardoor de nieuwe niet goed aansluit op de dakhemel. Of is de dakhemel anders van vorm op die plek bij de uitvoeringen die dat standaard hebben? Wil iemand die voorzien is van een auto dim spiegel de moeite voor me nemen hier een detail foto te plaatsen van de aansluiting tussen dakhemel en spiegel voet? Bij voorbaat dank☺️.
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6
*

koshoek
49

  • Type Alfa: 159 tbi sportswagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #1 Gepost op: 3 januari 2021, 20:01:07 »
Hier een paar foto's van die van mij.
Van elke kant 1 genomen, hopelijk heb je er wat an! :)



*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #2 Gepost op: 3 januari 2021, 20:57:45 »
Top! Dank je wel.

Het bevestigd mijn vermoeden, de beugel op het glas zit verder naar beneden bij mijn auto.
Ik geloof niet dat ik die er eenvoudig af krijg zonder de voorruit te slopen. En net zo belangrijk hoe die weer muurvast vast te zetten?

Dus ik denk dat ik iets ga fabriceren om de aansluiting passend te maken van kunststof en dan de hele kap even opnieuw mat zwart spuiten ofzo.

Ook zie ik nu dat de spiegel die ik hier heb uit een  RHD sloper komt. Het kastje voor de Regensensor zit bij mij aan de andere kant. Die heb ik er inmiddels afgehaald en zal ik ook met kunststof netjes dichtzetten.

Stof tot nadenken weer.

In ieder geval nogmaals super bedankt voor de moeite!
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6
*

koshoek
49

  • Type Alfa: 159 tbi sportswagon
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #3 Gepost op: 5 januari 2021, 18:22:50 »
Nog wel wat werk aan de winkel zo te horen!
Succes, en post maar wat foto's als het klaar is. :)
*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #4 Gepost op: 5 januari 2021, 21:31:39 »
Komt goed!
Ben momenteel druk met van alles, als ik er aan toe ben, en het is klaar. Zal ik zeker even het resultaat delen!
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6
*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2021, 19:33:16 »
Inmiddels een jaar later, sinds vandaag zit hij eraan! Ik zal morgen eens een foto posten en omschrijven wat het nou uiteindelijk was een de oplossing
AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6
*

Avalfa
31

  • Type Alfa: Diverse
  • *
    - Startende Alfist
Re: Automatisch dimmende binnenspiegel
« Reactie #6 Gepost op: 16 januari 2022, 07:59:06 »
Ik had nog wat foto's beloofd, eerst even geschakelde spanning gezocht, de boel aangesloten en het werkt perfect, alleen nog een keer folie aan de binnenzijde van het raam plakken achter de spiegel voet, daar kan je nu zo onder kijken van buitenaf, eigenlijk hoort er een andere vooruit in.

Oja en de oplossing voor het feit dat hij niet aansloot op de hemel, daar begon het mee, ik kreeg ineens een ingeving maanden na het stellen van mijn vraag, dat er bedrijven moeten zijn die die metalen plaatjes waar de spiegel aanhangt, aan het raam moeten kunnen lijmen. Dus ik naar Carglass, uiteindelijk een ervaren medewerker gevonden die het aandurfde om de bestaande te verwijderen. ( Er werd bij gezegd, dat er kans was op breuk van de voorruit)  en daarnaop de goede plek, paar centimeter hoger, weer vast te lijmen. Op het lijmen zit garantie, dus ik ben niet zo bang dat die vanzelf loskomt






AV

Nu:
Alfa 159 1750tbi
Alfa 916 spider Lusso 3L V6

Ex:
Alfa 147 Distinctive 1.6