!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Alfa159jtdm2.4
13

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2019, 19:44:10 »
Jammer, bedankt voor de antwoord .
*

OobieDoob
5

  • Type Alfa: 159 Sportwagon TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #16 Gepost op: 26 november 2019, 14:46:33 »
@MarkKoudijs @Bredabounce Ik heb vandaag contact opgenomen met Alfa Romeo zelf en het komt erop neer dat alle rijders met deze unit gewoon pure pech hebben. Een cd-wisselaar en/of AUX aansluiting is bij de update naar deze laatste versie van de Nav verwijdert. Een Yatour/Dension oplossing gaat dus 100% NIET werken helaas. Wat een kneuzen actie. De oudere variant van een soortgelijke Nav unit had deze aansluiting(en) nog wel. De oudere variant plaatsen past niet en geeft problemen in de boordcomputer.

Er werd mij vertelt dat de unit (uiteraard) veelvuldig is vervangen voor een after market met de kanttekening dat je dan helemaal niet meer bij je boordcomputer instellingen kan komen en dat je (in sommige gevallen) cambus problemen in de software kan veroorzaken. Ze raden dit dan ook af. Ik heb wat dat betreft altijd pech in dat soort gevallen dus dat ga ik dan ook niet proberen.

Jullie inmiddels een alternatief die bruikbaar is/werkt? Ik houd me aanbevolen want het is toch wel een groot gemis onderweg..
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #17 Gepost op: 26 november 2019, 17:06:52 »
een FM transmitter gekocht bij Bol.com. Deze werkt voor mij prima v.w.b. streamen van spotify. Geluidskwaliteit valt mij niet tegen (beter dan de standaard zenders)
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

OobieDoob
5

  • Type Alfa: 159 Sportwagon TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #18 Gepost op: 26 november 2019, 20:08:35 »
@Bredabounce zo'n FM transmitter is soort van mijn last resort. Geen fan van die dingen, je verliest een hoop kwaliteit. Zit helaas niets anders op..

Welke heb jij gekocht? Ik weet dat Dension ook zo'n interface heeft. Die hebben ze me ook als alternatief aangeboden.
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #19 Gepost op: 26 november 2019, 22:41:01 »
Dension of yatour is niet aan te sluiten. Heb alle info van internet afgestruind in NL, de en Gb.

Ik heb deze:
UNIQ Accessory - Bluetooth Wireless The FM Transmitter - Car FM Transmitter & Auto lader - USB oplader - volumeknop - carkit
Via bol.com.

-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #20 Gepost op: 26 november 2019, 22:41:41 »
Een keer luisteren is ook een optie natuurlijk.
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

OobieDoob
5

  • Type Alfa: 159 Sportwagon TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #21 Gepost op: 26 november 2019, 23:07:19 »
@Bredabounce bedankt voor je info. Ik heb die van jou besteld om eens te proberen.

Ik stond ervoor om de Dension Compact BT te bestellen wat ook een FM transmitter en mooi weg te werken is maar die zit rond de €100 ofzo. Ik lees over het algemeen dat de geluidskwaliteit niet per se heel veel beter is.
*

Bredabounce
190

  • Type Alfa: 159 2.0 JTDm TI SW
  • ****
    Amico del club - Alfist
  • La magia della bellezza
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #22 Gepost op: 27 november 2019, 16:38:09 »
Ik heb een 12v aansluiting in het dashboardkastje laten maken. Daar ligt de FM transmitter in.
Het enige nadeel van een FM transmitter is dat er in sommige gebieden een andere zender doorheen komt. (op mijn rit van 1300km naar Italië is dat 2x voorgekomen).
-----------
Niente batte l'esperienza di Alfa Romeo
*

OobieDoob
5

  • Type Alfa: 159 Sportwagon TBi
  • *
    - Startende Alfist
Re: Aux kabel navigatie Alfa 159 BJ2012
« Reactie #23 Gepost op: 3 december 2019, 13:32:20 »
@ Bredabounce ik heb die van jou inmiddels een aantal dagen binnen en ik moet zeggen dat het me alles meevalt. Het is stukken beter dan enkele jaren terug dat ik wel eens zo'n FM transmitter heb geprobeerd. Voor alsnog geen ruis en de kwaliteit is ok, beter dan de gemiddelde FM radio zender. Voorlopig zo maar even.. thx voor de feedback!