!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

jocser
1

  • Type Alfa: 159
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
bedrading stoelverwarming
« Gepost op: 5 maart 2019, 12:04:30 »
goedemiddag Alfavrienden

Ik ben van plan om een Ti interieur over te bouwen in onze 159. De wagen heeft geen stoelverwarming, maar het Ti interieur heeft dat wel. De schakelaar zelf zit op de zetel dus dat is geen probleem, ik vroeg me alleen af of in elke alfa de bedrading klaar ligt?

Kan iemand mij hier het antwoord op geven? dat zou heel fijn zijn. :)

foto van de auto in bijlage. :)

bedankt!
*

Busso
883

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: bedrading stoelverwarming
« Reactie #1 Gepost op: 9 april 2019, 22:15:44 »
Als het goed is zit er meer dan de schakelaar onder de zetel. Onder jouw stoel zitten stekkeraansluitingen op de bodem. Ik heb er 2 waarvan 1 voor de stoelverwarming. Er moeten dus 2 stekkeraansluitingen in de bodem zitten. Dan is de bedrading voorbereid. Dus kijk onder de stoelen vanaf de achterkant. Stoel zover mogelijk naar voren en omhoog om genoeg te kunnen zien.

Ik wilde eerst ook een ander interieur plaatsen. A37 auto's wees mij op 2 typen voor mijn Berlina. Er is een modificatie geweest rond ik meen 2008. Ik weet niet hoe het bij de SW zit.  Ook kan je niet zomaar elektrisch verstelbare stoelen monteren vertelde A37. Die moeten worden geprogrammeerd. Of programmeren voor de stoelverwarming nodig is weet ik niet. Je zal iig wel zekeringen bij moeten steken.

Via deze link kan je op zoek gaan naar de elektrische schema's
https://alfa-romeo.7zap.com/en/159/

De stoel met schakelaar en controlunit (duur ding).
https://alfa-romeo.7zap.com/en/159/x9/140bwb201000-022/706/1+70601s00+5-0/
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's