!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

Belgische autokeuring

(1/3) > >>

FDE956D:
Ik heb een Nederlandse 159 2.2 JTS op het oog. Als  ik hem naar België haal en er hier mee rijd, moet ik hem hier nog laten keuring. Gaan ze lastig doen omwille van de volgende tuning die eraan is gebeurd?
Advertentie hier: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/alfa-romeo/m2040096186-alfa-romeo-alfa-159-2-2-jts-2006-grijs

- Novitec verlagingsveren rondom voor een nog betere wegligging en waar mogelijk een nog sportiever weggedrag (vooral bij deze moet je hem in een speciaal keuringsstation laten keuren? Ik vind niet dat hij heel laag staat op de foto)
- 19" Ti lichtmetalen velgen met goede banden
- Ti spiegels
- Dubbele einddemper van Novitec
- Novitec chiptuning
- Novitec/Ti sportpedalen met Alfa logo's
- Pioneer navigatiesysteem met achteruitrij camera en werkende stuurwielbediening
- Complete geluidsinstallatie van Focal (2 versterkers, subwoofer, condensator en composets) (zeer netjes ingebouwd)
- Aluminium dashboard panelen donkergrijs overtrokken met folie

Gaan ze op de Belgische keuring lastig doen of bepaalde zaken gewoon afkeuren?

Trouwens, de Novitec Powerjet 3 chiptuning, kan je dat zelf uit je wagen halen als je dat niet wilt? Ik moet al die dingen niet per se hebben, en wil niet nog meer betalen aan mijn verzekeraar. Op het internet vind ik geen goeie informatie over Powerjet 3 (= powerbox?) verwijderen of deactiveren. Ik denk toch dat het een Powerjet 3 is, want wederom is er online niet veel info te vinden.

Bottas:
252000 km, 2.2 jts (GM) motor.
Je kunt je afvragen of dat nog allemaal de moeite is.

FDE956D:
Ja, ik zit gewoon geprangd om redelijk snel een wagen te hebben en stiekem wil ik al sinds 2016 wel eens een tijdje bollen met een 159. Ik kreeg daarnet ook feedback voor een 1.8PMI, dus misschien wordt het zo'n model dan. Daar zit toch ook redelijk wat minder taksen op.

Kan je normaal zo'n autoradio redelijk simpel inbouwen in een 159?
https://www.audiovolt.nl/product/1-din-autoradio-geschikt-voor-alfa-romeo-159-939-brera-spider/?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAhJWsBhAaEiwAmrNyq1rk_55I03H64AIXmuI0y2r_1k4m1FbM1wTmVVekhMX5f2jnnuYuzxoC1_wQAvD_BwE

Ik gebruik mijn radio haast exclusief om via bluetooth muziek af te spelen. Ik zou anders ook gewoon een bluetooth adapter op een aux-ingang kunnen plaatsen, maar ik betwijfel of hij er vanachter één beschikbaar heeft. Vooraan althans niet.

LeonAlfa:
keuring met de novitec veren word een probleem omdat er geen atesten bij zitten, ook zal hij 11cm ruimte onder moeten hebben, dus wellicht moet de bodemplaat eronderuit voor wat extra ruimte te creëeren.

MysteryAngel:

--- Citaat van: Bottas op 22 december 2023, 22:19:40 ---252000 km, 2.2 jts (GM) motor.
Je kunt je afvragen of dat nog allemaal de moeite is.

--- Einde van citaat ---

Mja inderdaad de JTS motoren staan nou niet bepaald als heel robuust bekend.
Problemen met interne vervuiling, olie verbruik en oprekkende distributie ketting,
daar hebben ze of krijgen ze bijna allemaal wel mee te maken.
Ik vind daarom 252.000km dan ook al wel best veel voor de 2.2jts motor.
Het zou natuurlijk kunnen dat de auto perfect onderhouden is.
Maar als die niet aantoonbaar goed onderhoud heeft gehad,
dan is het denk ik de moeite of gok niet meer waard.

Ik denk dat die dan beter in Belgie kan kijken naar een 2.4jtdm,
dan heb je naast de looks ook een fijne diesel die wel voorruit wil.
En volgens mij is diesel rijden in Belgie ook nog steeds populairder dan benzine.
Al is het daar misschien wel zo dat een 2.4jtdm een stuk duurder is in de vaste lasten.
Maar dan heb je eventueel ook nog een 1.9jtd of 2.0jtdm om uit te kiezen.
Tenzij het natuurlijk perse een benzine moet zijn en het budget relatief beperkt is.
Dan zou ik aanraden om voor een 1.8mpi te gaan omdat die wel relatief betrouwbaar zijn.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod