!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

Alfa Romeo Types > 159

BIj aansluiten OBD scanner juist storingen

(1/4) > >>

Alfaholica:
Goedenavond,

Ik ben sinds een paar weken, na 6 zware jaren met een saaie zwarte peugeot 308 sw :lol: , weer een trotse Alfa bezitter.
Een 159 SW 2.0 JDTm Rosso Competizione uit 2012..

Ik wilde graag mijn ZUS OBD scanner ook continu in deze Alfa gebruiken, maar wanneer ik deze aansluit op de OBD poort valt de radio uit.
Omdat de ruimte vrij krap is bij de poort heb ik een verlengsnoer aangeschaft. De radio blijft nu wel werken, maar het DAB signaal valt weg en ik krijg ineens storingen dat bepaalde systemen niet meer werken (bv Hill hold, etc).
Ik kan hier verder op internet niets over vinden.
Wie o wie kan mij hier mee helpen of heeft een idee waardoor dit komt en hoe dit misschien op te lossen is?

Met vriendelijke groet uit het mooie Twente,
Remon Koehorst

wardog:
ik heb een obd scanner bluetooth uit china ooit gekocht.
Mega problemen met het ding. Alle alarmen gingen af bij plaatsen. Meest vreemde dingen, alarm, startblokkering, stuurwiel en zo nog wat.
Heb nu een fatsoenlijke obd scanner gekocht en deze werkt perfect.

Alfaholica:
Bedankt voor de tip.
Kun je ook aangeven welke je nu hebt?

Alfaholica:
Ik ben namelijk geïnteresseerd in dit apparaatje van Mancan.

https://macman-pro.com/en/module/dvm/#

Die sluit je aan op de obd poort, maar ga deze niet aanschaffen met het risico op allerlei storingen.
Is die net iets te prijzig voor 😕.

wardog:
Ik heb hem gekocht van OBDLink. Ze hebben diversen uitvoeringen en ik heb de MX.
Werkt perfect en ze hebben inmiddels ook een eigen app.
Moet wel zeggen dat ik een bepaalde storing aan hem toeschreef.
Of te wel mijn kilometerstand ging knipperen, na uitlezen kwam hij met bepaalde codes betreft de blue and me module.
Dus ik heb een tijd rond gereden zonder de obd te plaatsen maar ook toen kwam af en toe de storing van knipperende kilometer stand.
Zat hem dus niet in de obd module. Km stand heb iik inmiddels vrede mee, om de zoveel maanden komt dat eens voor, soms moet ik hem resetten, soms gaat het spontaan weer over.
Ik zie op de site van obdlink wel dat hij behoorlijk duurder is geworden. Ik heb er 2 jaar terug ongeveer € 100,-- voor betaald, geen idee waar ik hem heb gekocht.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie
Powered by SMFPacks Ads Manager Mod